16 april 2024, 08:02:39

Wat zouden jullie doen?

Gestart door _san_, 14 oktober 2007, 14:40:40

« vorige - volgende »

_san_

Hallo mensen,

Ik ben van plan om er een valkje bij t e nemen;D
Ik heb nu een popje van ± 2 jaar. En ik zit heel erg te twijfelen of ik er nou een mannetje of een popje erbij zou zetten.

Ik zou graag willen weten wat jullie zouden doen ;)

Hoop op reacties ;D

Groetjes Sandra





Anke

Hoi,
Ik zou er een mannetje bij doen. Ik vind koppeltjes in een kooi gewoon altijd het leukste. Zo gezellig kroelen en elkaar het hof maken ;D
Maar valkjes zijn volgens mij net zo gelukkig als ze een partner van hetzelfde geslacht krijgen hoor.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

_san_

Hmm jaa das wel waar.. maar ik vind het aan de ene kant weer beetje onnatuurlijk als je begrijpt wat ik bedoel ::)
Ik denk wel dat het een mannetje wordt.
Weet jij of je dan echt drastisch veel meer lawaai krijgt, omdat mannetjes over het algemeen meer fluiten enzo???

Groetjes Sandra



Anke

Hoi,
Mannetjes fluiten inderdaad.
Ik vind dat geen lawaai,ik vind het heel gezellig klinken.
Overigens zijn er ook popjes die fluiten hoor, dus wat dat betreft hoeft het niet zo veel uit te maken.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

_san_

haha neejj het woord lawaai was ook beetje verkeerd zie ik nou ;D bedoelde het niet zo ;)

maar ja idd popjes doen dat ook...

maar wordt wel mannetje waarschijnlijk 8) 

Dank je wel!!

Groetjes



Anke

Citaat van: _san_ op 14 oktober 2007, 15:11:41
haha neejj het woord lawaai was ook beetje verkeerd zie ik nou ;D bedoelde het niet zo ;)

maar ja idd popjes doen dat ook...

maar wordt wel mannetje waarschijnlijk 8) 

Dank je wel!!

Groetjes





Hoi San,
Ik snap best dat je het niet zo bedoelde hoor.  ;D
Ik hoop dat je een goede keuze kunt maken!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Bello

Hoi

Fijn om er eenvalkje bij te nemen voor je popje.

Wij hebben 2 popjes en 1 mannetje en er is een popje die duidelijk veel meer geluid maakt.

Weet je al wat voor mutatie valkje erbij gaat nemen?


Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

_san_

Hallo Dorothé

Ik wil er graag een Lutino bij zetten ;D
Ik vind dat een hele mooie mutatie ;)

Hadden er eerst eentje alleen die is toendertijd plotseling overleden :'(

Maarja het is nooit te voorspellen of een vogel veel gaat fluiten of niet ;)
En wat gefluit is altijd gezellig ;D

Groetjes Sandra



_san_

Hallo iedereen.

Ik wilde even laten weten dat ik een jonge lutino heb gereserveerd. hij is waarschijnlijk over 3/4 weken zelfstandig en dan ik hem op komen halen ;D ;D

Het is waarschijnlijk een man, omdat de papa ook een lutino was en de mama een albino en er ook albino's uit het nest zijn gekomen denken ze dat dat popjes zijn.

maar ja wilde ik even laten weten ;D

Er volgt nog een foto van hem. ( heb nog geen naam ::))

Groetjes Sandra





carco

Als de papa een lutino is en de mama een albino (witmasker lutino) en er ook albinoos uit het nest zijn gekomen kunnen het zowel mannen als poppen zijn.


Moeder:witmasker lutino
Vader:lutino split voor witmasker

man afkomst:
50% lutino split voor witmasker
50% witmasker lutino

pop afkomst:
50% lutino split voor witmasker
50% witmasker lutino

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Anke

Hoi,
Wat leuk dat je een valkje hebt gereserveerd!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

_san_

Hallo

Naja maakt ook niet uit als het een popje is ;D
Het is gewoon wat gezelliger voor rocky en voor ons ook natuurlijk ;D
Zo zit ze niet zo alleen als wij weg zijn.

groetjes Sandra






Dierenfreackske

Ja ...het is goed dat je er eentje bijneemt zodat ze zich niet alleen voelen als je te lang weg bent he !!! Er zijn trouwens ook valkjes die alleen zitten en het goed doen ...zo weet ik iemand (Flupke) maar die krijgt heel veel aandacht en die vermaakt zich prima daar in zijn eentje !!! Als je een valkje alleen laat zou je ook de radio aan kunnen zetten zachtjes dan voelen ze zich ook al wat minder eenzaam he !!! Laat je ze lang alleen ? Zijn het urren of een halve dag ? Grtjs Ann



sky

Ik heb nu ongeveer een jaar een grijze man, en heb ongeveer 2 weken geleden een lutino pop erbij gekocht (volgens de kweker was het een pop). Maar deze pop brabbelt en fluit ook veel, dus ik begon te twijfelen of het wel een pop was. Maar gelukkig lees ik hier dat popjes ook fluiten, ik begon al te denken dat het een man was. Maar waarschijnlijk is het pas duidelijk na de eerste rui, heb ik ergens op het forum gelezen.