26 april 2024, 03:24:16

Valkje tegen raam gevlogen

Gestart door elvis29, 3 december 2007, 09:33:30

« vorige - volgende »

elvis29

Hallo,

Mijn valkje Elvis is gisteren tegen het keukenraam gevlogen. Normaal weet hij goed zijn beperkingen, maar gisteren dus niet. Hij was denk ik erg geschrokken, want hij was heel stilletjes daarna. Hij bleef heel rustig op mijn schouder zitten. Hij vloog wel gewoon weer en hij eet en drinkt en zat gisterenavond ook weer op zijn schommel. Vanochtend leek hij weer wat actiever, maar nog wel wat rustig. Ik heb hem veel rust gegeven en dat blijf ik ook geven. Hij heeft gisteren veel geslapen op zijn stok. Verder lijkt hij nergens last van te hebben, maar hij heeft nog steeds niet gefloten, terwijl hij dat toch wel veel doet normaal. Moet ik het nog even aankijken?

Groetjes, Denise

♥Debby♥

Dat hij nog actief is kan volgens mij alleen maar goed zijn.. waarschijnlijk komt hij eraf met een flinke hoofdpijn en geen hersenschudding..

ik zou hem inderdaad goed in de gaten houden en als je twijfelt snel de DA bellen.. rust is volgens mij het medicijn nu...

sterkte!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

elvis29

Dank je wel voor je reactie! Ja hij is inderdaad wel wat actief. Hij ging vanochtend ook aan zijn koekstaaf knagen en ook weer op zijn schommel zitten. Maar hij lijkt nog wel wat rustiger aan te doen. Is ook wel logisch natuurlijk. Ik hou het goed in de gaten en anders bel ik meteen naar de DA. In ieder geval bedankt voor het advies!!!

Groetjes, Denise

Sanna

Hoi Denise,

Je kunt wat druivesuiker door z'n water doen, voor een beetje extra energie. Verder denk ik dat het geen kwaad kan om het een klein beetje in het donker te zetten. Dat is wat rustiger voor hem en dan kan hij een beetje bijkomen. En verder gewoon in de gaten houden. Als je denkt dat de situatie ineens verandert, gelijk de dierenarts bellen.

Groetje, Sanna

elvis29

Dat zal ik zeker doen! Dank je wel voor jullie advies! Ik hoop dat hij snel weer de oude is!

Groetjes, Denise

elvis29

Nog even een kleine update.... Elvis is inmiddels alweer buiten zijn kooi geweest en lijkt steeds meer actiever te worden. Ik heb hem nu even lekker rustig neergezet in zijn kooi en het wat donkerder gemaakt, zodat hij ook kan rusten. Hij hangt ook weer op zijn kop in zijn kooi (dat deed hij al hoor, hihi) dus dat ziet er weer goed uit.

Het enige wat hij nog heeft is een beetje (shorre?) fluit. Er komt wel wat geluid uit, maar het is nog niet als vanouds... Kan dat kwaad of zal het door de schrik komen?

Groetjes, Denise

Sanna

Hoi Denise,

Dat kan makkelijk door de klap gekomen zijn hoor. Met een weekje of wat moet hij weer helemaal de oude klinken. Fijn dat hij opknapt!

Groetjes, Sanna

Gerda

Hoi Denise,

Ons valkje Spikey is een keer tegen de wc-deur opgevlogen. Dit kwam omdat hij overal in huis mijn man achterna vliegt. Hij bleef nu echter in de kamer zitten, maar besloot op het laatste moment toch mee te vliegen.

Hij was echt suf en ik heb hem elke drie uur wat water met druivensuiker gegeven(met spuitje in zijn snaveltje).
Hij is weer helemaal opgknapt, maar hij is twee tot drie weken zijn 'fluitje kwijt' geweest.

Hopenlijk  gaat het snel weer goed met Elvis!

Wat kunnen ze je aan het schrikken maken he?

Groetjes, Gerda


Valerie

Hoi,

Beetje late reactie, maar wil toch even reageren
Geef hem zeker een beetje druivensuiker door zijn water. Als hij na een week wat minder actief wordt (of na 2 weken) en je vindt hem wat stilletjes, kijk het dan niet aan. Neem dan direkt actie.
Ik heb dit in 2004 meegemaakt met een valkje dat tegen het raam aan vloog en weer actief was. 2 weken nadien werd hij stiller en tammer. Bleek dat ie toch wat had overgehouden en stierf alsnog aan een hersenoedeem.  :(  Als ik geweten had, wat ik nu weet, dan was hij er nog geweest.



elvis29

Bedankt voor jullie reacties nog! Sorry ik lees ze net pas. Met Elvis gaat alles prima! Hij is weer helemaal de oude en heeft ook zijn "fluitje" terug!

Ben nu wel een stuk voorzichtiger met de ramen, hihi. Wil natuurlijk niet dat het hem een tweede keer overkomt, :-) Ja ze kunnen je flink laten schrikken zeg!

Elvis is ook zo'n lekkere durfal en erg nieuwsgierig, hij wil alles weten! Wel leuk natuurlijk, maar ik moet dus wel extra oplettend zijn. Het grappige is ook dat hij nu sinds kort je ook begroet als je thuiskomt. Maar je moet dan wel even naar hem toekomen en met hem praten anders houdt hij niet op, hahahaha...

Maar eerlijk is eerlijk, we hebben het zeer getroffen met ons valkje. Hij is al heel erg tam en ook lief en soms dus ondeugend. En hij houdt nog steeds van op zijn kop hangen. (en dan echt helemaal en ook wel 5 minuten lang....!)

Nogmaals dank voor al jullie advies! Ik hoop dat ik ook anderen kan helpen!

Xxxx Denise & Elvis

Dierenfreackske

Oef ....beetje laat maar gelukkig gaat het alweer goed he !!!
Succes nog !! Grtjs Ann