24 april 2024, 06:35:06

Slapen in het kot

Gestart door Myriam, 10 december 2007, 15:13:03

« vorige - volgende »

Myriam

Hallo,

ik heb een vraagje.
Mijn valkje, Paulina, leeft vrij in ons appartement. Maar nu omdat we onlangs een weekend weg gingen, wilden we ze een weekendje laten logeren. We konden haar gemakkelijk in haar kooi krijgen, maar ze werd helemaal gek omdat ze er na een tijdje uit wou. We vonden het wel zielig voor haar en hebben haar dan maar thuis gelaten.  :'( Kunnen jullie me tips geven om haar in haar kooi te houden?
Ze is ongeveer 5 maanden oud en héél tam. En nu is mijn vraag of ik ze nog kan leren om in de kooi te overnachten of voor een langere tijd in de kooi te laten zitten. In de kooi hangen haar lievelingsspeeltjes en zijn er lekkere hapjes voorzien.
Kunnen jullie me ook nog tips geven voor het knippen van haar nageltjes?

Bedankt op voorhand en groetjes

Myriam
;)

Rianne

Voor IN de kooi zijn er zitstokken waar ze de nagels aan kunnen slijten. Voor buiten de kooi moeten ze dat dan hebben van het lopen over houten vloeren. Aangezien een valkje vaker vliegt als loopt, zal dat dus niet zo snel gaan. :-\

Ik zou adviseren om haar steeds voor korte perioden in haar kooi te zetten. Eerst een paar keer per dag 5 minuten, dan 2 dagen later 10 minuten en dat opbouwen tot een paar uur. Ze zal het toch moeten leren. Blijft ze rustig in de kooi, beloon dat gedrag dan door haar te prijzen en wat lekkers te geven.