29 maart 2024, 00:33:25

Je vogel zindelijk maken

Gestart door Yvette, 8 december 2007, 18:03:25

« vorige - volgende »

Yvette

Hoe denken jullie daarover

Ik ben zelf van mening dat heel erg slecht is als je vogel zindelijk wordt ivm met hun cloaca en ook dat het niet bij de vogel hoort ze poepen helemaal overal waar ze ook zitten als ze los mogen zijn

En sommige mensen vinden dit een must dat de vogel zindelijk moeten zijn en liefst ook nog een luier voor vogels om

mees

Ik wist niet eens dat het uberhaupt mogelijk was je vogel zindelijk te maken  :o

Verder weet ik hier niets over te zeggen, hier heb ik echt nog nooit van gehoord.. ;)
Liefs Loes,
en 4 vrije blije gaaitjes!


Yvette

Ik ken iemand die heeft haar Edelpapegaai helemaal zindelijk gekregen en ook de hele tijd dat ze uit de kooi is haar poep ophouden totdat ze weer in de kooi is

mees

Wel handig, maar is dat lange ophouden wel gezond..?  ???
Liefs Loes,
en 4 vrije blije gaaitjes!


bobbie

Niet alleen is het lang ophouden van poep slecht, ook het op commando poepen is slecht.

Stel, je leert je vogel dat ie pas uit de kooi mag als ie gepoept heeft. Dat hebben ze snel door.

Nou wil Pietje graag uit de kooi, dus gaat persen en persen en persen. Dit kan het uitzakken van de cloaca (prolaps als ik het goed heb onthouden) veroorzaken.
Dit is zo ernstig dat het naar binnen geduwd moet worden en vastgehecht.

Dit wil je je vogel niet aandoen.

Dat is mijn mening.

ManjaV

Een vogel een luier omdoen?  ??? ??? :o

Hihi....

Ik heb ook wel eens gehoord dat je vogels zindelijk kunt maken, maar ja, ik vind het wel prima zo. ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Bello

Nee joh,

Een vogel met een luier om?

bij ons zijn ze er ook uit en als we zien dat ze een drolletje neer moeten leggen zetten we ze op de kleine tafel en dan zeggen we:

doe poep,

en dan komen ze  daarna supertrots weer lekker bij ons zitten.

Maar dat ze het op moeten houden echt niet...

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Yvette

Zelf vind ik ook meest belachelijkste idee om bij hun een luier om te doen

jose

Keukenrol der bij,en gewoon opruimen. ;)

Bello

Dat bedoel ik Jose,

we hebben zo'n tissues van de Aldi en je ziet echt wel wanneer ze een drolletje moeten gaan leggen.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Romy

Hoi iedereen

Een vogel zindelijk maken is denk ik bijna onbegonnen werk :) En ook een beetje tegen de natuur denk ik.

Het is wel zo dat ik merk wanneer Flupke een poepje moet doen, en dan zeg ik tegen haar 'Flupke kakkie doen', en dan laat ze het poepje vallen. Dus ze poept op commando, maar natuurlijk niet elke keer als ik het zeg! Het moet ook het juiste moment zijn uiteraard. Je merkt het als ze moeten poepen, dan gaan ze een beetje met hun kont schudden. En nu weet ze dat ik dan dat zinnetje zeg, dus houdt ze het misschien 3 seconden op tot ik het zinnetje zeg.

Dat betekent niet dat ze zindelijk is hoor, het gebeurt nog dikwijls dat ze op mij poept :) Dan heb ik gewoon dat kontschudden niet gezien en dat is dan mijn fout. Ik straf haar zeker nooit als ze gepoept heeft op mij.

Dat is mijn ervaring.

Groetjes
Romy

♥Debby♥

Hier heb ik dus werkelijk waar NOOIT over nagedacht.. er huizen hier diverse pakken billendoekjes voor de kleine en die laten vogelpoepjes ook snel en makkelijk verdwijnen.. en ja, soms zie ik het gebeuren als ze bij me zitten maar dan nog zeg ik er niets van hoor..dat hoort er gewoon bij.. vaak zit er na een avond kroelen wel iets op mijn shirt..die gaat keurig in de was en klaar is kees weer..  dat weet je nou eenmaal..



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Yvette

Ik ken mensen die het werkelijk willen maar in de praktijk hebben gebracht anders wordt hun kleding vies van de vogelpoep en ik denk dan daar heb je water en een doekje voor en anders dweil je maar even als je gladde vloerbedekking hebt

myarca

zindelijk maken is onbegonnen werk dan moet je de hele dag achter aan lopen.
de ara van me tante weet als hij thuis op de bank zit dat ie naast de bank moet poepen en als ze weggaan met hem dan poept hij waar hij staat. ik en me tante en de rest die ik ken met vogels hebben een speciaal jasje die doen we aan en daar poepen ze maar op ff een doekje klaar voor de rest met het vliegen laten ze ook regelmatig wat vallen nou en.

groetjes

al mijn vogels
Babe Nandayaparkiet
Jut Bergparkiet man
Breezer rossela vrouw
Bacardi rossela man
Liesje halsband vrouw
Patser halsband man
Jul bergparkiet vrouw
loeka, Doly,Bliksem en binky de grasparkieten

Nadja

Hebben ze serieus luiers voor je valkparkiet?!?! :o ::) ;D Beetje triest hoor, een valkparkiet met een luier aan z'n kont. Croky weet dat ik het niet fijn vind wanneer hij op mijn hoofd poept, of op mijn kleren, dus als ie moet poepen wanneer hij bij mij zit laat hij z'n kont helemaal over de rand hangen en poept hij op de grond, of hij gaat even weg en komt dan weer terug, best grappig. Ik heb hem dat niet bewust aangeleerd, dat is zo gekomen. Ik denk omdat ik steeds al hij het deed een diepe zucht slaakte of gatverdamme zei of zoiets ;D ;D ;D

Groetjes Nadja