Wat doen jullie met je dieren als je op vakantie wil

Gestart door Yvette, 7 december 2007, 21:49:18

« vorige - volgende »

Bello

Wij gaan graag op vakantie, maar alleen als de dieren goed verzorgd worden. Geen opvang of verzorging= pech, dan niet op vakantie

Normaal komen mijn ouders in ons huis maar de afgelopen keren is door mijn vaders gezondheid anders gelopen.

De valkjes waren bij "ons Chantalleke"in Helmond,
de katten werden verzorgd door de buurvrouw en toen mijn ma.

Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

bargram

Hi,

Tijdens onze vakantie gaan onze valkjes uit logeren bij oma. Oma is 88 en heeft haar hele leven vogels gehouden en ze is gek op onze valkjes. Ze worden door haar verwend als waren het kleinkinderen...

Wellicht een tip voor mensen zonder vogeloma: naast het NOP (papegaaienopvang te Veldhoven) beheert een vrijwilliger van het NOP een vakantieopvang voor vogels en knaagdieren. Het NOP houdt toezicht op de opvang en hun eigen DA is dus altijd in de buurt voor eventuele calamiteiten. Voor meer info, neem een kijkje op www.papegaai.org onder het kopje 'opvangcentrum' en 'vakantieopvang'.

groetjes,

Barbara

Yvette

Als ik ooit 2 daagjes weg zou moeten dan moet Joepie toch naar Almere bij Insulinde logeren die heeft naast zijn winkelgebeuren ook papegaaienhotel waar je voor een klein prijsje je papegaai of parkiet kan laten logeren
En ze zitten in een aparte ruimte waar niemand mag komen behalve zijzelf

Nadja

Hallo iedereen,

Als ik op vakantie ga met mijn vriend (ik woon nog thuis) dan blijft Croky thuis en zorgt mijn moeder voor hem. Als we met z'n allen op vakantie gaan neem ik Croky gewoon mee in 'vakantieverblijf'. Dit is altijd goed gegaan (want meestal gaan we niet zo ver weg ;).

Groetjes Nadja

Kimm

als ik wegga dan gaat happy naar mijn moeder toe. kooi alles erheen. volksverhuizing ;D

gr. kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

ROCKS

Hallo,

Ik vraag me eigenlijk af waarom dit topic bij discussieplatform staat en niet gewoon bij andere vragen ofzo?
Lijkt mij daar beter op zijn plaats.

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Yvette

Ik wil alleen weten wat andere leden met hun valkjes doen in hun vakantie en niet om iets te vragen

En je hebt helaas mensen die geen rekening houden met hun huisdier(en) of zoals ik die nooit meer op vakantie gaan in het belang van mijn huisdieren

Anders was deze topic al heel erg lang door de mod's naar andere plek verhuisd

Dafrinja

Gizmo en Lizzy gaan altijd naar mn schoonouders als we weggaan. Dat is tot nu toe niet langer als een week geweest. Maar straks in maart gaan we 2 weken (13 dagen) naar Egypte (Nijl-cruise e.d) en dan gaan ze ook naar mn schoonouders, al vind ik het nu wel moeilijk, want dan moeten ze al die tijd in de kooi blijven...
Ze durven ze niet uit de kooi te doen in de angst dat ze tegen de ramen vliegen. Bijna alle ramen kunnen geblindeerd worden, maar 1 breed raam in de keuken niet en dan zul je net zien dat ze daar tegenaan vliegen omdat ze de woonkamer niet kennen. (open keuken)
Eigenlijk wil ik daar nog iets op verzinnen, zodat ze toch even de vleugels kunnen strekken....

Dafrinja

♥Debby♥

Wij denken erover om ze mee te nemen.. alleen kunnen ze dan 3 weken niet vliegen en dat vinden we ook zielig..

anders gaan ze naar mijn schoonouders of ze blijven hier in huis want in ons huis blijft tijdens onze vakantie altijd reuring...

Collega's komen in huis, schoonmoeder is er tussen de middag altijd.. dus dan kunnen ze er uit voor 2 uur per dag..

maar we kijken wel wat het wordt..  er komt in ieder geval een goede oplossing.



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Hermien

Tot voor een paar jaar terug gingen mijn (toen nog twee) valkjes ook naar mijn ouders. De eerste jaren durfden mijn ouders ze er ook wel uit te laten. Maar later, toen mijn ouders zelf wat gingen mankeren, durfden ze dat niet meer. Dan moesten mijn valkjes ook noodgedwongen twee weken in gevangenschap doorbrengen. Weer later ging de zorg voor mijn valkjes over naar een lieve vriendin, maar die liet ze ook liever niet los rondvliegen. Gelukkig ga ik inmiddels al jaren niet langer weg dan 5 dagen (een christelijk artiesten seminaar), ben ik nooit ver uit de buurt (Doorn), maar ben al vanaf dag 4 op zo'n seminaar heel erg onrustig. Dan wil ik het liefst zo snel mogelijk naar huis. Sinds begin 2007 heb ik, na de dood van één van de valkjes, een grote kamervolière gekocht. Inmiddels is het 'gezinnetje' uitgebreid tot 3 valkjes en ga ik echt ook wel wat makkelijker een paar nachtjes weg. In zo'n volière hebben ze genoeg ruimte en speeltuig om zich tijdens mijn afwezigheid te vermaken. Eén van de buren zorgt dan 2 x per dag voor voer, vers water een een babbeluurtje. En toch, diep in mijn hart, blijft het moeilijk om ze zo achter te laten...............................zucht................

Quinten

onze buurvrouw of mijn broer zorgt voor de vogels enz. de hodn gaat op pension en ook de cavia's+konijnen worden evrzorgt door buren of mijn broer of gaan naar mijn grootouders.


GRTJS QUinten