28 maart 2024, 09:51:43

Pellets

Gestart door Yvette, 7 december 2007, 18:39:25

« vorige - volgende »

Mara

Hoi hoi

Ik geef geen pellets en mijn oudste valkje is ondertussen al 17 jaar oud. Mijn rosella's zijn zelfs al tussen de 25 en 30 jaar oud en hebben vorig jaar nog een gezond nestje groot gebracht. Hier krijgen ze gevarieerde voeding en ze eten gelukkig alle zaden die in het voer zitten.

De Harrison's zijn gewoon onbetaalbaar als je veel vogels hebt. Pellets zullen best wel hun voordelen hebben, maar een uitgebalanceerde voeding ook.

Mara

carco

Dr. Hooymeier is niet de enige hoor die voor de harrison gaat en ik geloof best dat hij zoiets gezegd kan hebben.
Er is er nog één waar ik het toevallig van weet (omdat Irene daar heen geweest is met een valk) en die zweert ook bij harrisson want voer je dat niet dan kan je het kweken zeker op je buik schrijven en mislukt ieder nest  ::)
Volgens mij hebben deze artsen (dan kunnen ze naar mijns inzien goede vogelartsen zijn hoor) aandelen daar of zo  :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Yvette

Ze hebben inderdaad aandelen in de Harrisons en ook nog allerlei bonussen
Al vind ik persoonlijk best goed voer maar wel zeer prijzig

danielle

HOi,
Ik geef mijn vogels ook harrison pellets.
Ook al aan mijn eerste vogel Tommie, maar deze is toch echt ziek geworden. Dus de uitspraak kan toch niet echt kloppen.
ALs je niet zoveel vogels hebt valt de prijs erg mee. Ik heb 4 vogels (2 valkjes en 2 grasjes) en ben gemiddeld ong. 3 euro per maand kwijt voor een vogel.

De voordelen van pellets vind ik, dat ik me niet zo zorgen hoef te maken dat ze te korten krijgen. Ik geef ze geregeld fruit en groenten maar wil dit ook wel eens vergeten. Ik zie hoeveel voer ze nog hebben (want er blijven geen resten over). Het geeft een stuk minder rommel (geen hulsjes van zaden over de kooi heen).
Ik vind dat ze ze goed in hun veren zitten. IK ben dus erg positief over dit voer.

Groetjes Danielle

Hermien

Ik meng me ook maar even in de discussie. Geen idee hoe duur dat voer van Harrisons is, heb het nog nooit in huis gehad. Natuurlijk gun ik mijn 'vliegtuig' het allerbeste wat er voor ze voorhanden is, maar ik kan mij ook niet voorstellen dat een vogelarts zo'n flauwe opmerking maakt als dat vogels die pellets eten nooit ziek zouden worden. In goed gemengd zaad zitten ook alle basisbestanddelen. Die pellets is een uitvinding van recentere datum, andere vorm (soort astronautenvoer voor vogels..... ;)) enz. Toch lijkt het mij persoonlijk dat het pellen van zaden juist noodzakelijk is voor een valkparkiet en zeg nou zelf: wáár in de wereld groeien die o zo gezonde pellets aan de bomen ......?  ;D
Juist! Verkooppraatje dus en ja, lekker minder rommel voor ons. Luiwammesen dat we zijn. Wie geen rommel wenst, neme geen valkparkiet.
Doei! ;D

danielle

Dag Hermien,
Als je vogels een gevarierde zaden menu krijgt en daarvan ook alles eten, dan is het natuurlijk perfect. Pellets zijn 'gemaakt', omdat huis vogels snel de neiging hebben om te snacken en dus alleen het lekkere te eten uit de zaden mengsel. Dit kun je gewoon bijna niet voorkomen. Vogels in de natuur is dat natuurlijk heel anders. En ja ik ben ook van mening dat een vogel af en toe moet blijven pellen, dus geef ze dan ook wel eens een dag zaadjes.
Ik ben ermee begonnen op aanraden van dierenarts en tja ik ben nu gewoon niet meer zo bang dat ze tekorten krijgen. En ziek, ja dat kunnen ze ook met pellet voer worden. Daar heb ik een valkje dan ook als voorbeeld voor.

En van die rommel, natuurlijk vind ik dat niet erg, ze mogen ook gewoon rondvliegen en poepen  ;) . Maar het is gewoon wel een handige bijkomstigheid, daar is toch niets mis mee. En ik vind het gewoon heel makkelijk om te zien hoeveel voer ze nog precies hebben. Met zaadjes maak ik me altijd zorgen dat ze te weinig hebben, met het vervolg dat ik ze heel veel geef en wat weer leidt tot snacken.

Maar ik ben van mening dat je zelf een goed gevoel moet hebben wat voor een voer je je vogels geeft. Een gevarierde zaden menu of pellets. Ik heb bij het geven van pellets een goed gevoel, ben het met de dingen eens die ik over pellets voer heb gelezen. Dus heb de keuze hiervoor gemaakt. Ik wil mijn vogels het beste geven en ik heb het idee dat ik dit doe door hun deze voeding te geven.

Groetjes Danielle

Anja


Ik geef een gevarieerd zaadvoer en daarnaast ook nog pellets. De pellets die ik geef zijn die van Nutribird. Ik heb de gekleurde voor valkjes maar daarnaast ook de gekleurde voor grasparkietjes.

Verder krijgen ze hier ook nog valkjesbrood, fruit, groente etc. Dus van alles wat.

Ook heb ik nu voor te proberen de pellets van Ecobird. Hoe ze die vinden weet ik nog niet want dat moet ik ze nog geven.

Groetejs Anja

Kimm

ik geef gewoon zaad, daarnaast ben ik al maanden bezig om ze pellets te laten eten(harrisons). nou dat moeten ze niet. ik meng het steeds en happy neemt 2 korreltjes en dan is het feest over.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Yvette

Kim,

Heb jij de brokjes of dat wat fijnere brokjes van Juvenile
En wat je ook kunt doen mocht het laatste zijn dat je dat even nat maakt en over je andere eten heen gooit

Kimm

hoi yvette,

het zijn de hele kleine korreltjes. hoe bedoel je eigenlijk nat maken. moeten die korreltjes dan nat maken en dan over het zaad heen doen?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Yvette

Kim,

Dat is inderdaad wat ik bedoelde om heel even de kraan met warm water overheen maar het hoeft ook niet dat de korreltjes gaan "zwemmen" meer modderige substantie wordt en dan met eivoer of alleen zaad mengen

Kimm

hoi yvette,

bedankt voor de tip. ik ga het morgenvroeg uitproberen en dan kijken of ze het nu wel eten. ik hoop het :P

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Yvette

Ik ben zelf met de Harrisons gestopt bij Joepie omdat hij dat niet wilde eten vond ik zonde om maar iedere keer maar rechtstreeks in de vuilnisbak te gooien en Minou vond het veel lekkerder en toen ik voor haar 1 kilo zakken kopen bij de Jumper en nu zou ik bij mijn eigen DA kunnen bestellen
En hij is een groot voorstander van Harrisons

Hermien

Jullie zullen best gelijk hebben hoor. Ik wil het ook best wel een keer proberen, maar dan in combinatie met het zaadvoer. Van speciaal valkjesbrood heb ik nog nooit eerder gehoord. Hoe ziet dat eruit? Voor dergelijke 'luxe' voedingsmiddelen moet ik speciaal naar Pets Place, want hier in Krimpen kennen ze dergelijke spullen niet! Dus ik laat me graag door jullie bijpraten....... ;D

*Yvon

Hoi hoi

Wij geven ook geen pellets.
Wij houden het ook bij verschillende soorten zaden en alles van wat ze mogen hebben.

@Hermien,valkjesbrood is zelf gebakken brood met groentes of andere gezonde dingen erin.  ;) :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >