19 april 2024, 03:05:45

wandelen met papegaaien

Gestart door Yvette, 7 december 2007, 16:50:40

« vorige - volgende »

Yvette

7 december 2007, 16:50:40 Last Edit: 8 december 2007, 11:50:38 by Yvette
Eigenlijk hoort een vogel helemaal niet in een kooitje/voliere te zitten maar in de vrije natuur
En aangezien dat de meeste van ons wel een vogel hebben die waarschijnlijk gekweekt zijn horen we ook naar onze eigen maatstaven mee om te gaan zoals we dat zelf willen

En zoals Loes ook heeft gezegd dat in de vrije natuur ook hele grote temperatuurverschillen zijn

En dat jullie ook een keer naar de meetings/wandelingen moeten gaan om met je eigen ogen te zien en misschien ook aanvaarden hoe leuk dat kan zijn en dan pas oordelen hoe wij bezig zijn
Je kan pas oordelen als jezelf met een keer meegemaakt heb wat ook bij tvprogramma's of artiesten als je dat zelf gezien hebt

bobbie

Citaat van: mees op  7 december 2007, 15:39:04


Ik hoop dat jullie een keertje naar een vogel-wandeling gaan, dan kunnen jullie het resultaat van kortwieken met eigen ogen zien  :)


Citaat van: Yvette op  7 december 2007, 16:50:40


En dat jullie ook een keer naar de meetings/wandelingen moeten gaan om met je eigen ogen te zien en misschien ook aanvaarden hoe leuk dat kan zijn en dan pas oordelen hoe wij bezig zijn



Nou dames, daar heb ik misschien wel oren naar, om een keer met mijn 3 gaaien mee te wandelen.

Alleen wil ik dan wel eerst antwoord hebben op de volgende vraag:

Zijn alle gaaien die meegaan op zo'n wandeling getest op alle ziekten?


mees

CitaatNou dames, daar heb ik misschien wel oren naar, om een keer met mijn 3 gaaien mee te wandelen.

Alleen wil ik dan wel eerst antwoord hebben op de volgende vraag:

Zijn alle gaaien die meegaan op zo'n wandeling getest op alle ziekten?


Leuk!! ;D

Bij de meeste wandelingen zal dat waarschijnlijk wel het geval zijn, maar je zult er even naar moeten informeren omdat het bij wandelingen vaak verschilt  ;)

Het zou heel leuk zijn als je het een keertje zou willen proberen! ;D
Liefs Loes,
en 4 vrije blije gaaitjes!


carco

Daar hadden wij het toevallig vanmiddag nog over bij Yvon.
Over de mogelijke ziektes die meegenomen worden met zo'n wandeling.

Wat de temp.verschillen betreft ben ik het totaal niet mee eens.
Je kan een vogel niet zomaar mee naar buiten nemen en dan zeggen dat hij hier wel tegen kan, want dat is niet zo!!!
Anders zou je een binnenvalk ook wel zo in een volière kunnen plaatsen. Als je dit doet weet je zeker dat hij/zij dit niet overleefd.
Lekker van de warme kachel met een temp van rond de 20 à 21 graden naar buiten naar een temp van rond de 0 graden  :o
Lijkt me nu niet echt bevordelijk. Tuurlijk in de natuur kan dit wel, maar daar zijn geen tempverschillen van ruim 20 graden binnen een minuutje of 5. Dat is er wel als je hem van binnen mee naar buiten neemt met dit weer.
Jij gaat toch ook niet zonder jas aan naar buiten toe nu: en dit is niet anders, want jij bent lang zo kwetsbaar niet als je valk!

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!




bobbie

Citaat van: mees op  7 december 2007, 17:44:48
CitaatNou dames, daar heb ik misschien wel oren naar, om een keer met mijn 3 gaaien mee te wandelen.

Alleen wil ik dan wel eerst antwoord hebben op de volgende vraag:

Zijn alle gaaien die meegaan op zo'n wandeling getest op alle ziekten?


Leuk!! ;D

Bij de meeste wandelingen zal dat waarschijnlijk wel het geval zijn, maar je zult er even naar moeten informeren omdat het bij wandelingen vaak verschilt  ;)

Het zou heel leuk zijn als je het een keertje zou willen proberen! ;D


Ik wil dat wel heeeeeeeeel zeker weten. Jij gaat bijvoorbeeld mee. Zijn jouw vogels getest?

carco

7 december 2007, 17:51:21 #5 Last Edit: 7 december 2007, 17:53:08 by carco
Citaat van: bobbie op  7 december 2007, 17:49:10
Citaat van: mees op  7 december 2007, 17:44:48
CitaatNou dames, daar heb ik misschien wel oren naar, om een keer met mijn 3 gaaien mee te wandelen.

Alleen wil ik dan wel eerst antwoord hebben op de volgende vraag:

Zijn alle gaaien die meegaan op zo'n wandeling getest op alle ziekten?


Leuk!! ;D

Bij de meeste wandelingen zal dat waarschijnlijk wel het geval zijn, maar je zult er even naar moeten informeren omdat het bij wandelingen vaak verschilt  ;)

Het zou heel leuk zijn als je het een keertje zou willen proberen! ;D


Ik wil dat wel heeeeeeeeel zeker weten. Jij gaat bijvoorbeeld mee. Zijn jouw vogels getest?




Ik lees net dit berichtje nog. Wie weet of iedereen eerlijk is op zo'n meeting? Heeft iedereen papieren bij zich om het te bewijzen dat hun vogel niets heeft?
Dan moet je van de eerlijkheid afgaan van de wandelaars, maar ik weet dus echt niet of dat altijd betrouwbaar is.

Groetjes: Caroline.



Klik op het plaatje voor onze site!




mees

7 december 2007, 18:08:39 #6 Last Edit: 7 december 2007, 18:12:09 by mees
Nee, sorry, ik kan niet met je mee. :(

Mijn vogeltjes zijn niet getest, ik ga meestal met mijn vriendin een lekker wandelingetje maken of fietsen.
Ik zou ze niet bij de andere gaaien op de wandeling durven zetten, zo bang ben ik dat ik anderen besmet..  :(

daarbij ben ik nog geen 18, dus zouden mijn ouders me als ik ga moeten brengen.. of zij daar dan weer zin in hebben.. (?)

Maar het zou heel leuk zijn als je toch ging, al is het gewoon om het even te proberen :D

misschien kan Yvette met je mee, ik weet niet of haar vogels wel getest zijn (?)

En volgens mij moet je bij de echt grote wandelingen met veel gaaien een certificaat van dat ze getest zijn meenemen, anders mag je niet meelopen.

Ik hoop dat Yvette je hier meer informatie over kan geven! :D

Succes! ;D
Liefs Loes,
en 4 vrije blije gaaitjes!


Yvette

En je hoeft niet met bewijzen/papieren dat je vogel getest is en wat ik me eerder zou afvragen of dat bij de vogelmarkten ook zou gebeuren of je moet vertrouwen dat de vogels die er komen ook getest zijn

En ik denk dat de vogels die binnen wordt gehouden tijdens de vogelmarkten eerder besmet worden dan de vogels die lekker buiten zijn
Omdat de besmetting nergens heen kan als in de binnenruimte verspreidt wordt en buiten vliegt altijd natuurlijk door de wind over

mees

Idd, in de buitenlucht is de kans op besmetting zowieso nihil.  :)

Maarja, dat is nog steeds een klein kansje, dus mij niet gezien met mijn Polyoma-grasje! Ik zou me super schuldig voelen als ik iemand's gaaitje zou besmetten!  :-\
Liefs Loes,
en 4 vrije blije gaaitjes!


Yvette

Ik ging met mijn vorige papegaai naar aantal meetings/wandeling naar toe en ze was tot haar dood zo gezond gebleven als een vis

bobbie

Citaat van: Yvette op  7 december 2007, 18:11:22
En je hoeft niet met bewijzen/papieren dat je vogel getest is en wat ik me eerder zou afvragen of dat bij de vogelmarkten ook zou gebeuren of je moet vertrouwen dat de vogels die er komen ook getest zijn

En ik denk dat de vogels die binnen wordt gehouden tijdens de vogelmarkten eerder besmet worden dan de vogels die lekker buiten zijn
Omdat de besmetting nergens heen kan als in de binnenruimte verspreidt wordt en buiten vliegt altijd natuurlijk door de wind over


Ik kom nooit op vogelmarkten.

Als niemand de certificaten cq papieren mee hoeft te nemen doe ik het zeker niet. Dat risico wil ik niet lopen.

mees

7 december 2007, 18:26:29 #11 Last Edit: 7 december 2007, 18:28:26 by mees
Ik heb daar volgens mij echt eens van gehoord, dat de certificaten meemoeten...

maar ik snap heel goed dat je het risico niet durft te nemen!

Je zou even kunnen zoeken op actieve papegaaien-sites, daar zal dan ook wel informatie bij staan over of de vogels getest moeten zijn of niet.

Mij lijkt toch dat als het een goed georganiseerde wandeling is, er wel certificaten mee moeten. Je kan er toch niet vanuit gaan dat echt iedereen van een grote wandeling de waarheid spreekt wat betreft het testen als er geen certificaten mee hoeven.. ???
Liefs Loes,
en 4 vrije blije gaaitjes!


Yvette

7 december 2007, 18:29:41 #12 Last Edit: 7 december 2007, 18:35:41 by Yvette
Ik heb met de paaswandeling in april 2007 die SPPW in samenwerking met drs Hooimeijer heeft georgniseerd en toen hoefde je niets te bewijzen mee te nemen of je vogel is getest

mees

Tja, dat vind ik dan toch weer een groot minpunt.  :-\
Liefs Loes,
en 4 vrije blije gaaitjes!


mees

7 december 2007, 18:53:38 #14 Last Edit: 7 december 2007, 20:43:51 by Gerda
*

Maar om toch eventjes snel op Yvette te reageren (wat ben ik toch een eigenwijze drol  ;)) papegaaien kunnen ook vanaf de geboorte een ziekte met zich meedragen!
En dat hoeft heus niet altijd aan de papegaai te zien te zijn, het kan ook dat hij gewoon zijn hele leven een doorgever van de ziekte is, maar er zelf geen last van heeft.

Ik vind het dus wel een onwijs minpunt dat dat niet per se moet, die certificaten..  :(

Bericht aangepast door moderator ivm afsplitsen topic
Gerda, global moderator
Liefs Loes,
en 4 vrije blije gaaitjes!