28 maart 2024, 22:31:05

ziek???

Gestart door Michel2, 10 oktober 2002, 16:58:49

« vorige - volgende »

Michel2

Ik heb ongeveer 2 maanden en schitterende geparelde witmasker binnen zitten bij mijn 1 jarige wildkleur man. Het witmaskertje heeft nu sinds een dag of vijf wit/grijze ontlasting. Daarnaast is de ademhaling, moeizamer en is de vogel veel minder aktied aktief. Zij zit regelmatig op 2 poten en heeft haar veren opgezet. Dit zijn de voornaamste simptomen.

Een oorzaak die ik me zou kunnen bedenken dat de vogels te veel mais gegeten zou hebben. Delaatste tijd krijgen ze dit nog wel eens. Daarnaast bestaat hun voedsel alleen uit zaden.

Heeft u/ hebben jullie enig idee wat het vogeltje mankeerd en hoe ik het probleem eventueel kan helpen,

met vriedelijke groet,
Michel2

ezra

De symptomen zijn te algemeen gesteld om er iets van te kunnen zeggen. Je kunt zelf het beste beoordelen of het diertje zich niet lekker voelt, bijvoorbeeld a.h.v.:
1) bol zitten, 2) ademhaling, 3) balansverlies, 4) lusteloosheid (denk erom dat een vogel de neiging heeft opeens acief te doen als je naar hem kijkt, alsof hij wil bewijzen dat hem niets mankeert), 5) gebrekkige eetlust.
Maar vooral, wacht niet te lang met een bezoek aan een VOGELdierenarts (zie adressen op deze site).