Wantoestanden in dierenwinkel!

Gestart door Dusk, 3 december 2007, 22:55:13

« vorige - volgende »

Dusk

3 december 2007, 22:55:13 Last Edit: 4 december 2007, 11:27:31 by Gerda
Laatst was ik in een dierenwinkel en ben erg geschrokken.

deze winkel is een marteling voor elk diertje wat er maar in komt,
ze hebben honderden vogeltjes, eekhoorntjes, fretten, ratten, cavia's, etc. in ontzettend kleine kooien gepropt zonder enig speelgoed of überhaupt fatsoenlijke etensbakjes,
de meeste dieren die ze daar verkopen zijn helemaal door gedraaid en hartstikke schuw voor mensen omdat ze nooit aandacht krijgen,
alle hokjes zijn hartstikke smerig en super klein, zo hadden ze een heleboel hokjes van ongeveer 30 x 20 x 20 waar allerlei vogels inzaten bijvoorbeeld 2 valkparkieten of 15 kwartels, dat is gewoon schandalig klein!  Cry en er waren zelfs nog kleinere hokjes van 15 x 15 x 10 voor een kanarie helemaal in zijn eentje! De eekhoorntjes die minstens met zn 6'en waren zaten in een veel te kleine "Gabber Jolly" die helemaal verroest was en er zat niets qua speelgoed of enige versiering in.   :'(
ook hadden ze papagaai soorten die in mini kooitjes waren gestopt, meestal in hun eentje, en als ze eens samen zaten zagen ze er slecht uit en hadden ze hier en daar kale plekken.   :'(
ik probeerde contact te maken met wat valkparkietjes, maar die begonnen helemaal panisch rond te rennen in zo'n klein  censuur hokje, ze hebben niet eens ruimte om hun vleugels te spreiden of überhaupt te kunnen springen.   :'(
Alle kooien waren oud, verroest, smerig, veeeel te klein hadden nauwelijks voer of water en meestal waren daar niet eens bakjes voor te vinden, van speeltjes hebben ze ook volgens mij nog nooit van gehoord. De ruimte waar al die beestjes waren in gestopt was slecht geventileerd en er was constant lawaai er was ook nergens een bordje te lezen met "Verboden te roken".   >:(
De meeste dierenwinkels zijn sowieso al niet aan te raden als je een beestje wil kopen maar dit is schandalig!   >:(   :censuur


Ik ben ook van plan om contact op te nemen met de dierenbescherming, ik weet alleen nog niet zeker of dat veel effect heeft... Huh

Gerda

3 december 2007, 23:30:34 #1 Last Edit: 4 december 2007, 11:29:44 by Gerda
Bericht aangepast. Naam gewijzigd en naam winkel verwijderd!

Dit verhaal is op zich een goed voorbeeld van hoe het niet moet.
Maar kopers zijn zelf verantwoordelijk en kunnen zelf ook zien wat David heeft geconstateerd!
Maar misschien een eye-opener!

Gerda, Global moderator

Coco en Chantal

Hallo david

Ik weet precies welke dierenzaak je bedoelt.
Ik ben er zo'n 3 jaar geleden voor het eerst geweest en heb er toen wel werk van gemaakt en is er iemand geweest van de dierenbescherming.
Ik weet niet of het veel geholpen heeft, maaar er is toen wel wat veranderd, maar ze zitten nog altijd in TE kleine kooien en het stinkt daar.
Vorig jaar is er nog een hele hoop vogels gestolen daar, ik heb daar ook mijn vraagtekens bij :-\

Toen ik daar voor het eerst kwam zaten er ook valkparkieten bol en met ontstoken ogen, toen ik dat ging vertellen bij het personeel werd ik afgesnauwt, dat ik mij er niet mee moest bemoeien. :o

Nee voor mij mag die gore zaak gesloten worden, maarja dat is makkelijker gezegt dan gedaan.

Groetjes Chantal en de valkjes


♥Debby♥

Altijd weer triest om te lezen.. meer dan de dierenbescherming inschakelen kun je volgens mij niet doen.. succes!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Bello

Dierenbescherming is voor mij de enigste optie!!!

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

corine1981

Ik heb zelf een dierenwinkel maar dit gaat mijn pet toch wel te boven hoor.

Overigens kan je voor dit soort toestanden gerust de dierenbescherming roepen en met een beetje geluk (voor de beesten in kwestie dan) sluiten ze die toko.

Ongelofelijk dat je als eigenaar dat soort praktijken over je hart kan krijgen. Ik ben de winkel begonnen uit liefhebberij voor dieren *bij mij kan je alles kwijt :) * maar je wilt toch niet dat ze er zo bij zitten?

Sjimmie

Dierenbescherming is niet bevoegd om een winkel te sluiten.
Daar moet je volgens mij toch echt bij de politie voor zijn, samen met de politie haalt de dierenbescherming ze daar weg of neemt ze in beslag.
Dit duurt meestal vrij lang, want eerst wordt er een eis gesteld dat ze naar de dierenarts moet, daarna moeten ze in wat grotere kooien en moet het schoner worden, en bij nog geen verbetering mogen ze pas weggehaald worden.

Maak foto's (voor bewijs) en stuur die op naar de politie/dierenbescherming, schrijf een brief naar de winkel waarin je uitlegt dat je ze eventueel wilt helpen? of vraagt waarom het zo eruit ziet, en dat dat niet nodig is.


Sjorsje :-)