24 april 2024, 08:57:57

ei uit blok

Gestart door Anja, 29 november 2007, 09:06:14

« vorige - volgende »

Anja

Hoi hoi,

Waarom wordt een ei uit het blok gegooid. Dit is nu de 2dag dat het gebeurd. Er ligt 1 eitje maar ze gooien het uit het blok.
Zou er dan iets niet goed zijn met het ei?
Wat moet ik doen? Het ei weghalen of elke keer terug leggen?
Ze heeft ook geen eieren meer erbij gelegd.

Groetjes Anja

monkey

mijn popje had 2 eitjes uit haar nest gegooid, bij nadere inspektie bleken de eieren kapot te zijn en voelde erg licht aan. Misschien een natuurlijke selectie om " slechte " eitjes weg te doen? Ik heb de eitjes weggegooid.  http://www.valkparkiet.org/upload2007/gezinsfoto27-11-1.JPG

Kaatje

Hoi Anja,

Ik heb er eerlijk gezegd helemaal geen verstand van maar wat Monkey zegt kan er misschien best wel mee te maken hebben !? Misschien is dit gewoon een voorproefje voor de valkjes en oefenen ze nog een beetje om erachter te komen hoe het is om straks vader en moeder valkje te zijn  ::)

In ieder geval heel veel succes met het eitje en ik ben erg benieuwd en ik hoop dat er nog verdere reacties gaan komen !!

Groetjes Karin

Lin

Ik heb het niet meegemaakt, maar het kan selectie zijn of onervarenheid denk ik.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

Hoi Anja

Kan natuurlijke selectie of onervarenheid zijn....Is het eitje misschien beschadigd of zo?

Mara

Anja


Dank je wel voor jullie antwoorden. Het eitje is niet kapot.

Ik heb ze terug gezet in de grote kooi. Ik denk dat het onervarenheid is geweest.

De volgende beter zullen we maar zeggen ;) ;) ;)

Groetjes Anja