23 april 2024, 09:10:29

2 zieke valkjes in de voliere

Gestart door Rianne, 1 december 2007, 16:00:51

« vorige - volgende »

Rianne

2 van mijn valkjes vertonen ziektebeelden.
Een popje had een verstopte neus, die heb ik schoongemaakt. Maar ze ademt nog steeds zwaar, je ziet haar hele lijfje bewegen. Een verkoudheid sluit ik niet uit. Helpt hier antibiotica tegen of moet ik iets anders geven?
Een mannetje toont ziek, zit ook op de bodem en laat soms de vleugels hangen. Maar hij eet en vliegt nog wel, net als het popje. Wat er met hem kan zijn weet ik niet.

De vraag is dus eigenlijk wat ik ze kan geven, of is er iets wat door het drinkwater kan? Ze zijn beiden namelijk niet tam.

Karin

1 december 2007, 18:35:10 #1 Last Edit: 1 december 2007, 18:36:52 by Karin
Baytril 2.5 % 1 ml per 100 ml water minimaal 10 dagen geven en eventueel aanzoeten met druivensuiker. In de tijd dat ze dit krijgen géén groenten en fruit geven. Wel opletten dat ze niet van het regenwater aan de tralies drinken ( of zitten ze niet in een buitenvolière ) ? Anders apart zetten in een kooi.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

1 van de 2 vond ik vanmorgen dood ik de voliere. Het verkouden valkje leeft nog, die gaat morgen meteen naar de DA. De ander wil ik opsturen voor sectie.

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kaatje

Hoi Rianne,

Wat een droevig bericht, ik wil je ontzettend veel sterkte wensen ! Hoe is het nu met het andere valkje !? Bahhh wat een nare verhalen zijn dit toch telkens  :'(

Nogmaals heel veel sterkte meid !!

Groetjes Karin

Rianne

Het verkouden valkje leeft nog, maar geheel onverwacht is mijn lieve albino Tinco vanmiddag overleden. Het verhaal staat in mijn dagboek, vanaf pagina 200 geloof ik. :'(