18 april 2024, 06:37:05

Zowie gewond!!!

Gestart door Monky, 28 november 2007, 18:36:15

« vorige - volgende »

Monky

28 november 2007, 18:36:15 Last Edit: 28 november 2007, 18:47:49 by Monky
Hi allemaal,

Zowie's vleugel bloed.

Het lijkt bij de uiterste slagpennen te zijn.

Ik heb een foto, alleen is die niet zo duidelijk.

Volgens mij bloed het nog steeds. Ik dacht dat ik bloem in huis had, maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Kan ik er dan zetmeel opdoen? Of moet het echt bloem zijn?

Stel dat het een bloedpen is, kan ik die er dan uittrekken, of mag dat niet bij slagpennen?

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.

Hier is de onduidelijke foto, ik zal kijken of ik hem duidelijker kan krijgen.





Groetjes,
Monique

Mara

Hoi Monique

Dat is een goede vraag, of je er zetmeel op mag doen. Ik heb eigenlijk altijd verbandspray bij de voliere staan en mam heeft altijd bloem in huis.....Ik hoop dat iemand je een antwoord kan geven...

Ik hoop niet dat het een bloedveer is.

Sterkte ermee en ik hoop dat gauw iemand advies heeft, want dat heb ik je helaas niet kunnen geven.

Mara

Caroline

Hoi Monique, is inderdaad een beetje moeilijk om te zien maar als je goed kijkt en je ziet nog afgebroken veren zitten die nog bloeden zou ik ze zeker eruit trekken, anders blijven ze bloeden met alle gevolgen van zien.  :-\

En volgens mij mag het ook maizena zijn om het bloed te stelpen hoor maar ik zou eerst even kijken of er geen veerstompjes zitten.

Sterkte .... knuffeltje voor Zowie en voor jou ook, je zult wel geschrokken zijn.

Ik ben nu eventjes de kindjes in bad doen maar kom straks nog even kijken.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Ik denk in dat geval dat het dan een verwonding is en niet een bloedveer.
Is maizena dan voldoende? Of zal ik toch maar voor de zekerheid bij de dierenarts langs gaan?

Een bijkomend probleem is dat ik op een of ander manier Zowie niet rustig kan vasthouden... hij blijft zich lostrekken en me helemaal lek bijten... mijn handen zitten onder het bloed van hem en van mij  :-\

Hoe kan ik hem dan het beste vastpakken?



Mara

Hoi Monique

Je hebt hem volgens mij goed vast hoor. Zo heb ik ze meestal ook vast, maar goed, die van mij zijn dus nog vrij wild en meestal pak ik ze met een handdoek in mijn hand vast. Dus niet met de handdoek zelf pakken maar ik leg de handdoek dubbelgevouwen in mijn hand en daar gaat dan de valk in. Dan kan hij me niet meer zo hard bijten.....

Mara

Anja

Hoi monique,

das schrikken geblazen.

Maizena mag ook. Heb je geen pleisterspray in huis?

Als dat hier gebeurd dan zorg ik dat ik ze met de rug tegen mijn borst aan zet. Een hand tegen de pootjes aan en de andere om de vleugel uit te strekken.

Ik zal een foto van maken wacht even.

Groetjes Anja

Caroline

Ik zou eerste even aankijken als je maizena erop gedaan hebt of dit voldoende is, blijft het daarna nog bloeden zou ik zeker even een vogelarts bellen.

Weet je hoelang hij al gewond is??

En inderdaad als je gedeeltelijk een theedoek over hem heen wikkelt kan hij in ieder geval niet zijn vleugel strekken, als het lukt om de theedoek ook nog over zijn koppetje heen te hangen kan hij niet bijten.

Zelf heb ik altijd een paar oude leren handschoenen bij de vogelspullen.  ;) Zo kunnen ze ook niet bang worden van je handen maar worden ze bang van je handschoenen.

k hoop dat het bloeden snel gaat stelpen.

Tot zo.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja


Hier de foto. Als ik jou was zou ik dan handschoenen aan doen.

Ik zie dat Caroline dat al heeft gezegd.







Ik heb wel tamme valkjes maar ook ik doe ooit een handschoen aan want als ze gewond zijn kunnen ze behoorlijk bijten.

Hoe is het nu? Bloedt het nog steeds?

Groetjes Anja

Monky

Hi Anja, Mara en Caroline,

Ik ben toch naar de dierenarts gegaan... Ik wilde het niet afwachten  :-[ Ik kon gelukkig omdat het spoed was meteen terecht.

Het was inderdaad een bloedveer. Hij heeft hem eruit getrokken en het bloeden stopte praktisch meteen.
Hij heeft ook een pijnstiller gekregen wat ongeveer 24 uur werkt.

Hij heeft ook schrikrui gehad want het reismandje zit vol met losse veren. Ach de arme stumper...  :'(

Ik denk niet dat ik vriendjes gemaakt heb vandaag met Zowie  :-\
Nou ja... goed... het was voor een goed doel zullen we maar zeggen.

Ik hoop alleen niet dat hij in shock raakt, want hij was echt behoorlijk gestresst en hij had volgens mij toch behoorlijk wat pijn... zo leek het in elk geval.

Ik hou hem in elk geval goed in de gaten en als ik het niet vertrouw ga ik naar de dierenarts... ook al is het 3 uur 's nachts.

Weet iemand hoe je een valkje in shock herkent?

In elk geval iedereen bedankt voor het antwoorden.

Ik laat jullie weten hoe het met hem gaat.

Groetjes,
Monky


Monky

Deze mag verplaatst worden  :)

Ik hoorde Zowie in zijn reismandje rondscharrelen... Ik heb hem in de voliere gezet en hij lijkt over het ergste heen...ik hou hem nog wel in de gaten, maar het is geen spoed meer.

Nogmaals bedankt allemaal  :)

Groetjes,
Monky

Karin

Een valkje in shock blijft vaak doodstil op 2 pootjes zitten. Het zal vast wel meevallen met Zowie, altijd eng zo'n dierenarts  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Dank je wel, Karin  :)

Een ding weet ik wel... hij zit niet doodstil. Dus de shock zal inderdaad wel meevallen  :) Gelukkig...

Ik zag mezelf al midden in de nacht weer naar de dierenarts rennen  ::)

Groetjes,
Monky

Karin

Citaat van: Monky op 28 november 2007, 20:20:22
Dank je wel, Karin :)

Een ding weet ik wel... hij zit niet doodstil. Dus de shock zal inderdaad wel meevallen :) Gelukkig...

Ik zag mezelf al midden in de nacht weer naar de dierenarts rennen ::)

Groetjes,
Monky


Nou, met een vogel in shock zeker niet naar de dierenarts rennen hoor... dan weet je zeker dat ze het niet haalt. Het enige wat je eigelijk kan doen is warmte, rust en eventueel wat water met druivensuiker. Maar helaas helpt dit niet altijd  :-[
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

 :o :o :o

Maar goed dat dat ik het even neergezet heb dan... ik was dat inderdaad vergeten  :o

Nogmaals bedankt Karin  ;D

Groetjes,
Monky

Caroline

Ah, die arme schat.  :-\

Gelukkig lijkt hij alweer aan het opknappen.

Als je in huis hebt kun je hem sowieso wat druivensuiker, hij heeft een flinke klap gehad en best wel wat bloed verloren. Hij kan wel een opppepper gebruiken.

Knuffeltje voor hem en knuffel voor jou dat je zo direct gereageerd hebt.  :-* :-*

PS. hoe was het eigenlijk gebeurt?? Was je thuis??

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.