19 april 2024, 03:33:36

ringetje

Gestart door Emmy, 10 oktober 2002, 16:56:46

« vorige - volgende »

Emmy

Ik heb een vraagje over het verwijderen van de ring van een valkparkiet.
Ik ben begin van de week bij mijn eigen dierenarts geweest met Okkie om zijn ring te laten verwijderen om problemen in de toekomst ermee te voorkomen. Deze kreeg de ring niet verwijderd aangezien hij van zeer dik metaal gemaakt was.
Ik heb een andere dierenarts benaderd en die heeft hem er vandaag afgeslepen met een speciale boor.
Nou had deze dierenarts het erover dat de geringde pootjes van vogels nogal eens afsterven.
Okkies pootje is nog roze maar op de plaats waar de ring heeft gezeten wat wit/grijs. Nou kan dat door die ring komen, want als zijn voetje afgestorven zou zijn zou hij toch helemaal wit moeten zijn. Of is hij al voor een deel afgestorven? Hij kan dat pootje nog wel gebruiken.
Horen jullie dit wel vaker en kunnen jullie mij daar een antwoord op geven.

Alvast bedankt,

Emmy

Diana

Ik denk dat hij dan ook niet meer met dat pootje kan lopen, als het afgestorven zou zijn, ik denk dat hetzelfde is als je zelf een ring om heb wat een beetje strak zit en als je die later verwijderd dan is dat stuk anders dan de rest van je vinger. Dit trekt later weer bij, dus met het pootje van je valkje komt het (hopelijk) ook weer goed.