| 't Valkenhuus 2008 | Foto's 18-09-2008 | Foto's Drie Nieuwe Valken |

Gestart door Tjerk, 26 november 2007, 20:15:06

« vorige - volgende »

Tjerk

Hey Anke,

We wachten lekker af wat deze twee gaan doen, ze zitten apart van de rest, dus lekker rustig. En ze vinden elkaar wel erg lief enzo.... Dus dat beloofd wat ;D!!

@ Esther,

Dank je, wat ik met Tiäro wil gaan doen weet ik nog niet precies, ik denk dat ik even wacht wat er bij jou met de eitjes gebeurd en wat er bij Jaquliene uit de eventuele eitjes komt.

Hoeveel eitjes liggen er nu bij jou?

Groeten Tjerk

Jacqueline

Citaat van: Tjerk op  4 mei 2008, 21:54:02
Hey Anke,

We wachten lekker af wat deze twee gaan doen, ze zitten apart van de rest, dus lekker rustig. En ze vinden elkaar wel erg lief enzo.... Dus dat beloofd wat ;D!!

@ Esther,

Dank je, wat ik met Tiäro wil gaan doen weet ik nog niet precies, ik denk dat ik even wacht wat er bij jou met de eitjes gebeurd en wat er bij Jaquliene uit de eventuele eitjes komt.

Hoeveel eitjes liggen er nu bij jou?

Groeten Tjerk

Hoi Tjerk,

Misschien wordt het wel heel lang wachten voor je. Paco heeft totaal nog geen interesse voor een popje.

Tjerk

Nahjah, Esther had er zowieso al wel een liggen, dus dan wordt het voor ons beide afwachten ;D.....

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op  4 mei 2008, 20:34:14
Hey Anke,

Nou ik wil ze wel samenzetten, maar in vergelijking met de Geelwangen en de Bleekmasker hier lijkt hij het sterkst op de Bleekmasker. En het zonde om dat door elkaar te gooien.

Daarbij zit Kiära nu wel met Fallow, hier komen dus split Lutino Geelwang mannen uit ;)....

Groeten Tjerk

Hi Tjerk,

Is dat niet roodoog x roodoog?

Hoe dan ook kom je er zo wel achter of Kiara een echte lutino geelwang is of een bronzefallow geelwang :)

Tjerk

Citaat van: -•=Bonnie=•- op  4 mei 2008, 23:21:25
Citaat van: Tjerk op  4 mei 2008, 20:34:14
Hey Anke,

Nou ik wil ze wel samenzetten, maar in vergelijking met de Geelwangen en de Bleekmasker hier lijkt hij het sterkst op de Bleekmasker. En het zonde om dat door elkaar te gooien.

Daarbij zit Kiära nu wel met Fallow, hier komen dus split Lutino Geelwang mannen uit ;)....

Groeten Tjerk

Hi Tjerk,

Is dat niet roodoog x roodoog?

Hoe dan ook kom je er zo wel achter of Kiara een echte lutino geelwang is of een bronzefallow geelwang :)

Hey Bonnie,

Dat was ook de insteek erachter, klein nadeel inderdaad wel dat ze beide roodoog zijn zoals je al zei. Daarentegen zijn het wel beide heel forse vogels en heeft Fallow geen kale plek en is zelfs dik bevederd op de kop, Kiära heeft wel een kleine kale plek, maar dit komt hoogst waarschijnlijk doordat ze bij B v B heel erg last had van luizen en Kiäro daar ook zo nu en dan aan mee hielp. Sinds ze een paar jaar terug van die luizen af was en vorig jaar Kiäro dood ging is een hoop van die kale plek weggetrokken.

Dus ik wou het risico wel nemen dit keer om er zeker van te zijn wat voor mutatie zij excact is.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Tjerk

Ja, ze komt daar weg. Dus ik ga d'r wel van uit dat ze Lutino Opaline Geelwang is.

De jongen van Dizzle & Yellow doen het nog steeds allemaal goed, de oudste twee zijn twee (Cinnamon) Bonte valkjes, gevolgd door een Wildkleur of Opaline Cinnamon. In geval dat de twee Bonten, Cinnamon zijn, zijn zei ook direct Opaline.

En dan is er de laatste nog waarvan ik het helaas nog niet kan zien, maar dat zal niet lang meer duren. Ze zullen alle drie geringd worden met ringen van vorig jaar. Simpelweg omdat ik de ringen nog niet heb.

Groeten Tjerk

Jacoba

Hoera, dag 6 van het oudste jong van River en Mistic. De jonge donsjes zijn allemaal verhuist en twee worden er keurig gevoerd door de pleegouders. Het oudste jong helaas nog steeds niet en deze voer ik dus nog steeds met de hand.
Gisteravond heb ik ze uit nieuwgierigheid alledrie gewogen en de oudste woog 7 gram, de middelste woog 8 gram en de jongste, ja goed zo ........................................ 9 gram.
En ze zijn verhuist toen ze 3 a 4 gram waren. Ze zitten steeds meer met hun kopjes omhoog als je bij het blok komt dus de hoop op overleven groeit. Ook het jong wat hierheen verhuist is doet het goed bij Yellow en Dizzle.
Groetjes Jacoba.

Jacoba

Ik ben zeer benieuwd naar gewicht vanavond al in er maar 1 gram bij.

Tjerk

Hey,

De drie van River & Mystic, twee Albino popjes en een Witmaskertje die zijn overgelegd, doen het goed. Maar een van de Albinotjes krijgt daar ook geen eten, wordt wel warm gehouden. Maar moet dus nog steeds aan de pap.

De vier jongen van Dizzle & Yellow gaan nu echt heel hard, ik kan nu een beetje zien wat, wat wordt.

De oudste; Wildkleur Bont split Witmasker [X1 Cinnamon Opaline] (Deze blijft waarschijnlijk hier).
De tweede; Cinnamon Bont Opaline split Witmasker
De derde; Man of Pop?
De vierde; Man of Pop?

Ik moet ze alleen ringen met ringen van vorig jaar, omdat ik de nieuwe nog niet heb. Dit maakt niet zo veel, maar is wel jammer ::).

Deze foto's zijn van 6 mei 2008.

Groeten Tjerk

Jacoba

Helaas is ons kleine vechtertje vanavond overleden. Het oudste jong van Mistic en River is in de verdrukking gekomen. Het voeren ging heel goed, en zij was juist vandaag heel goed, ging mooi rechtop zitten.
De andere twee kleintjes worden goed gevoerd door de pleegouders, en doen het ook goed. Koppies mooi omhoog als je bij het blok komt. Hopen dat dit zo blijft gaan.
Groetjes Jacoba.

♪ Marlies

Hè, wat jammer nou.
Gelukkig gaat het met de andere jongen wel goed.

Heb je Sky al in de kweek zitten ?
Z'n broer heeft nu samenmet een albino popje 2 eitjes. :D

Groetjes Marlies ;)

Anke

Hoi Tjerk,
Ik was eigenlijk nieuwsgierig. Doet Surprise ook al iets met zijn partner? Of had je die nog niet apart gezet?
Ik wil nog steeds graag weten of mijn Alex geelwang in zich heeft :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Tjerk

Hey Marlies,

Nee, ik heb Sky nadat hij drie maanden apart heeft gezeten met Summer toch maar weer naar buiten gedaan. Daar zit hij wel continu met Summer overal in de volière. Dus wie weet is er nog hoop :P...

@ Anke,

Nee, hij en Roos hebben nog geen blok. Ik wil even afwachten doordat we wat problemen hadden met de blokken (de bodems in de blokken), hoe dat nu gaat nu de bodems veranderd zijn en hoe de koppels die er nu zitten het dan gaan doen.

De jongen van Dizzle & Yellow doen het erg goed, de oudste is vandaag 27 dagen, dus krapaan vier weken. Dus zal met ongeveer een week wel uitvliegen.

De Wildkleur Bonte split Witmasker [X1 Cinnamon Opaline gaat waarschijnlijk al weg, of in plaats van hem één van de Wildkleuren split Witmasker Bont [X1 Cinnamon Opaline]. De foto van hieronder is er één van vanavond.

De Cinnamon Bont Opaline split Witmasker is de enige van de vier die iets geplukt wordt. Zij kan nog gereserveerd worden.
Wat al heel erg opvalt is dat ze allevier een enorme kuif heeft, bij dit popje iets minder, omdat ze geplukt wordt, maar dat groeit er uiteindelijk wel weer bij.

En dan zijn er nog de twee Wildkleur split Witmasker Bont [X1 Cinnamon Opaline] mannen, waarvan we er één zelf houden. Dit zal de oudste waarschijnlijk zijn, de tweede gaat misschien weg, wanneer hij weggaat is de Bonte dus nog te reserveren.[/size
]

River en Mystic hebben uit hun nestje drie jongen gekregen; een Albino popje, nog een Albino popje en de derde was een Witmasker. Doordat River & Mystic niet voerden hebben we de twee Albino's een poosje met de hand gevoerd. Daarna zijn zij alledrie naar een kennis gegaan, naar een pleegkoppel. Zij voerden de jongste twee wel, het twee Albino popje en het Witmaskertje.

Gisteren lag het Witmaskertje ineens dood in het nest en gingen de pleegouders er ook niet meer op zitten. Het Albino popje leefde nog wel, maar was heel erg koud. Dus sinds gisteravond staat zij hier dus op de bar in een glazen bak met een lamp er boven, een knuffelbeer (met dezelfde eigenschap als een pittenzak) en een termometer in de bak. Zij wordt nu dus weer met de hand gevoerd. En maakt het voor zo ver we kunnen zien nou wel weer aardig goed. Ze is een stuk aktiever en zodra we haar aanraken begint ze ook te schooien om eten.

Ze lag er aan het begin van de avond lekker bij tegen haar beer.

Groeten Tjerk

Anke

Hoi Tjerk,
De bontjes en witmaskertjes zien er schattig uit.
Jammer dat Surprise nog geen blok heeft.. Alex heeft er inmiddels wel een, dus wie weet is zijn wel of geen geelwang sneller duidelijk dan ik denk ;)

Aaah het albino popje.... wat een kleintje nog. Hoe oud is ze?
Is zo'n ukje niet heel lastig om te voeren?
Ik hoop dat het helemaal goed gaat komen met haar!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes