| 't Valkenhuus 2008 | Foto's 18-09-2008 | Foto's Drie Nieuwe Valken |

Gestart door Tjerk, 26 november 2007, 20:15:06

« vorige - volgende »

*~Jeanine~*

Tjerk

Hey,

Nou het zijn er momenteel totaal al vijfendertig :o. Daar gaan vier eitjes af die naar kenissen zijn gegaan, één die plots verdwenen is en één die kapot is gegaan. Totaal liggen er hier dus nog 29 eitjes.

Cocktail & Dreams zijn inmiddels ook begonnen, dus van de negen koppels die in de gelegenheid zijn gesteld nesten te beginnen zijn er acht daadwerkelijk begonnen en het koppel waar ik het meest belang bij had nog altijd geen enkel interesse toont in het blok.

Het eerste eitje zou rond 16 april uit moeten komen, dit kan een dag schelen, zowel eerder als later. Of ze allemaal bevrucht zijn heb ik niet naar gekeken, maar dat gaan we snel genoeg merken :D. Nu maar hopen dat m'n ringen een beetje op tijd komen, want ik heb ze nog steeds niet :-\...

Ayko & Aylo, 6 ( -2, één kapot, één verdwenen )
Cocktail & Dreams, 1
Dito & Breezer, 5
Dizzle & Yellow, 5
Dusty & Diesel, 4
River & Mystic, 4
Spikie & Chica, 5 ( -4 naar kenissen )
Sky & Summer, 0
White & Snowy, 5

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Ik zal voor je duimen dat het ei van Cocktail & Dreams bevrucht is! :)

Tjerk

Dat zou super fijn zijn, het zal me benieuwen of ze ook nog splits hebben. Cocktail heeft namelijk een geel vlekje in z'n nek.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Ja dat zal split cinnamon-opline zijn... als ie niet stiekem opaline was, dat is afwachten :)

Caroline

Jeetje .... 29 eitjes is niet niks .... is de eerste inmiddels al uitgekomen??

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

BaUkJe

Woh, woh wohhhhhhh  :o Wat een eitjes.... hopenlijk komen ze allemaal uit succes! Ik houd je boekje in de gaten.. leuk leuk leuk!

•=Bonnie=•

Tjerk

Hey,

Ik ben een weekje naar London geweest met school :D... Was echt heel vet. Ben daardoor hier even niet geweest.

Inmiddels liggen er vier jongen :D. Drie bij Dizzle & Yellow, die het nog steeds uitstekend doen.

Eén bij Dito & Breezer, maar die vertikken het om net als vorig jaar niet op het donsjes te gaan zitten, dus deze is naar Dusty & Diesel gelegd die vandaag een piep ei had, dat wordt hun eerste donje. De splits van Dusty zijn nog steeds ombekend dus daar gaan we morgen en van de week achter komen.

Waarom Dito & Breezer ineenns niet op de donsje zitten is me een raadsel, vorig jaar deden ze hetzelfde. Daarintegen hadden ze in 2005 een heel mooi nest van vijf waar stuk voor stuk heel grote forse vogels uitkwamen.

Vier donsjes dus, maar ook een paar eieren die dus niet zijn uitgekomen, doordat ze of onbevrucht of uitgedroogd zijn. Maar daar ga ik zondag even rustig naar kijken zodat ik geen goede eitjes weg gooi.

En dan Ayko en Aylo, zij hebben weer twee van hun eitjes gesloopt :-[.. En zijn helemaal gestopt met broeden op de laatste twee :-\..

Groeten Tjerk

*Esther*

Oh dat is leuk, ben je weg geweest en dan kijken in de blokken of er wat in ligt!!
Een week Londen toe maar, in mijn tijd was het een weekje vierhouten.....

gr Esther

Tjerk

Haha, dat was zeker heel spannend ;D, maar....

Doordat de bodem in de nestkasten te glad was konden de jongen hier niet op omhoog komen en dus ook geen eten krijgen, maar ook niet onder de ouders blijven liggen.

Hierdoor is gisteren het eerste jong van Dito & Breezer toch overleden. Ook het eerste jong van Dusty & Diesel was hier heel dicht bij, daarom hebben we nu handdoeken en karton op de bodem gelegd en de jongen zijn nu heel levendig ;D...

Dizzle & Yellow doen het nog altijd heel goed, je ziet ze alleen even eten en hun rek en strek oefeningen doen en verder zijn ze alleen maar bij hun vier jongen ;D...  Super dus!!!...

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Wildkleur split Witmasker Bont [X1 Cinnamon Opaline]
50.0 % Wildkleur Bont split Witmasker [X1 Cinnamon Opaline]

Jonge pop
50.0 % Cinnamon Opaline split Witmasker Bont
50.0 % Cinnamon Bont Opaline split Witmasker

Dusty en Diesel hebben inmiddels een WIT!! en een GEEL!! donsje, wat dus inhoud dat Dusty ook split Witmasker is en dat maakt de uitkomst alleen maar aantreklijker...

Dusty is namelijk een Cinnamon Getekend split Witmasker. Hij heeft alleen maar bruine stroken over z'n vleugels. Diesel daarentegen heeft een soort van witte hanenkam over haar kop lopen en voor de rest één witte vleugelpen aan beide kanten, voor de rest is zij helemaal zwart. Daarbij zou het kunnen dat Dusty nog meer splits heeft.

Ik ben dus vooral benieuwd wat voor Bonten hieruit komen.

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Wildkleur Bont split Witmasker [X1 Cinnamon]
50.0 % Witmasker Bont split [X1 Cinnamon]

Jonge pop
50.0 % Cinnamon Bont split Witmasker
50.0 % Witmasker Cinnamon Bont

Zes donsje, vijf gele en een witte!!! ;D...

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

En doen Cocktail & Dreams inmiddels al wat? En Suprise?

Tjerk

Nope, ze hebben twee eieren gelegd, maar die waren beiden onbevrucht helaas :S... Suprise en Roos doe ik waarschijnlijk de komende ronde ;)...

Groeten Tjerk

mariejj

Hoi Tjerk

wanneer ga je met Tiäro en Kiära kweken?  ;)
een zoon van hun zou de perfecte partner kunnen zijn voor mijn geparelde geelwang split bont  ;D ;D

groetjes Marie

Tjerk

Hey Marie,

Of ik die twee nog samen ga zetten weet ik nog niet. Er wordt namelijk getwijfeld of Tiäro wel een Geelwang is, of een Bleekmasker. Nou zitten er hier meerdere Geelwang en één Bleekmasker welke net deze week weer naar buiten is gegaan. Dezelfde volière in als de Bleekmasker en een paar Geelwangen, nou heeft hij excact dezelfde wangen als de Bleekmasker en wijkt erg af van de Geelwangen.

En ik vind het een beetje zonde om Bleekmasker en Geelwang door elkaar te kweken, nou waren er meerdere mensen met een vogel bijdezelfde man weg als ik en zij hebben ze allemaal gekoppeld aan een Witmasker man of pop. Dat wou ik eigenlijk nog even afwachten voor ik een stap zet en hem koppel aan Kiära.

Groeten Tjerk