| 't Valkenhuus 2008 | Foto's 18-09-2008 | Foto's Drie Nieuwe Valken |

Gestart door Tjerk, 26 november 2007, 20:15:06

« vorige - volgende »

Tjerk

  `t Valkenhuus 


De foto's zijn allemaal een beetje vaag, omdat ze niet goed bewerkt zijn. Dit zal ik zo snel mogelijk nog even veranderen.

Wij hebben sinds een jaar of acht valkparkieten, het begon er met twee, wat er al snel vier werden. Tot nu momenteel 30 valkparkieten. Ook zit ik nu sinds eind 2005 bij het forum ( Valkparkiet.com). Wij kweken in de zomermaanden met de valkparkieten, zowel tam als volièrevogels. Regelmatig zullen wij dus jonge valkparkieten te koop hebben staan . Hier hebben wij dan ook koppels zitten met mutatie´s als Wildkleur, maar ook de wat "specialere" mutatie´s als Geelwangen, Fallow´s etc.



We kweken in twee volières, in groepsverband. Echte problemen heeft dat hier nog niet veroorzaakt, behalve trio´s hebben die zich nog niet voorgedaan. Elke keer dat zich dat, dat gebeurde was dat met een vrijgezelle pop.



De broedblokken hangen hier vaak vanaf half maart, of begin april. Dat is afhankelijk van het weer. Van beide kanten hoor je dan continu fluitende mannen. Na een paar weken zullen van veel koppels dus de eerste eieren er liggen. Alle vogels broeden hier zelf, op de Geelwangen na, hun eieren worden overgelegd naar pleegkoppels die de jongen opvoeden als hun eigen. Handopfok doen wij hier niet aan, simpelweg omdat dat gigantisch veel risico met zich mee brengt. De jonge vogels gaan hier pas weg wanneer ze ongeveer 7 weken oud zijn, volledig zelfstandig.





R.I.P. Oma




Oma is een vrijgezel en heel oud popje, zoals de naam hoogst waarschijnlijk al doet vermoeden. Haar exacte leeftijd is onbekend, maar ze is de twintig al wel ruim gepasseerd. Een man zoeken naar dat haar laatste man is doodgegaan in 2005, heeft ze niet meer gedaan. Ze zit vaak gewoon rustig op het touw of haar plek op de stok, lekker niks te doen en te genieten van haar oude dag.

Op negen november 2007 is zij helaas overleden...




Amore




Amore is een nog vrijgezelle Wildkleur Opaline Geelwang. Hij is vrijwel zeker een man. Als dit klopt dan is hij split [X2 Lutino] is. Amore is een jong van Kiäro & Kiära, helaas de eerste en de laatste van die twee samen, hij is helemaal uitgebroed en opgevoed door White & Snowy, die dat super gedaan hebben. Hij is een van de tamme valkjes in huis, maar helaas moet hij van Joep en de Catharina's niet zoveel hebben.



Joep




Joep is een Witmasker split Bont [X1 Cinnamon of Opaline] [X2 Lutino]. Hij zit hier tam in huis en is een echte kroelkop. Hij zit graag bij iedereen, ook wildvreemden. Het maakt hem allemaal niks uit, zolang hij maar gekroeld wordt. Hij komt bij Bonnie ( De Grijze Parel) weg, en is een jong van Quapo & Ino. Voor hem zoeken we naar een tam Lutino Opaline Bont / Lutino Bleekmasker  popje. Waarschijnlijk zal dit zomer 2008, een jong van Valco & Parel of Sky & Summer worden. Helaas heeft hij afgelopen jaar een ongelukje gehad waardoor hij z´n staartpennen brak.



Sky & Summer




Sky is een Wildkleur Bleekmasker en komt van Marlies ( Valkparkiet.com). Hij is dan ook netjes geringd ;D. Net als het popje welke ik hoop dat Sky mee zal gaan: Summer een Witmasker Lutino pop van bij Bonnie ( De Grijze Parel) en ook zij is netjes geringd ;D. Beide zijn ze daarnaast kans Split Bont. Het is nog geen bewezen koppel, het is afwachten of het daadwerkelijk klikt.

Sky: Wildkleur split Witmasker Bleekmasker [X1 Lutino] [X2 Opaline]
Summer: Witmasker Lutino

Jonge man:
25.0 % Lutino split Witmasker Bleekmasker
25.0 % Wildkleur split Witmasker Bleekmasker [X1 Opaline] [X2 Lutino]
25.0 % Wimasker Lutino
25.0 % Witmasker split [X1 Opaline] [X2 Lutino]

Jonge pop:
25.0 % Lutino split Witmasker Bleekmasker
25.0 % Wildkleur Opaline split Witmasker Bleekmasker
25.0 % Witmasker Lutino
25.0 % Witmasker Opaline




Cocktail & Dreams




Beide komen ze bij Bonnie ( De Grijze Parel) weg, waar ze een paar onbevruchte nesten hebben gehad. Dat is de reden waarom ze bij haar weggegaan zijn. Hier gaan ze het dit broedseizoen nog een keer proberen en is het duimen voor jongen.

Cocktail is een Wildkleur Geelwang en Dreams is een Wildkleur Opaline Geelwang. Splits van Cocktail zijn onbekend, er is de kans dat hij Opaline is of split Opaline en/of Cinnamon. Dus ook dat is nog weer afwachten ;D.

Cocktail: Wildkleur Geelwang split ???
Dreams: Wildkleur Opaline Geelwang

Jonge man:
100.0 % Wildkleur Geelwang split [X2 Opaline]

Jonge pop:
100.0% Wildkleur Geelwang




Dito & Breezer




Dito, een Opaline Lutino man. Helaas weet ik van hem net als van Breezer, zijn Cinnamon Bonte pop niet precies hoe oud ze zijn. Ze zitten hier sinds 2006, Dito langer dan Breezer. Breezer is hier gekomen als een man, maar na een week bij Dito in de volière was het tegendeel bewezen.

Dito: Lutino Opaline
Breezer: Cinnamon Bont

Jonge man:
100.0 % Wildkleur split Bont [X1 Opaline Lutino] [X2 Cinnamon]

Jonge pop:
100.0 % Lutino Opaline split Bont




Ayko & Aylo




Ayko is hier geboren in 2006 en heeft dus een mooi roden ringentje met mijn kweeknummer om. Aylo, komt bij een man hier een dorpje verderop weg. Ik zag haar zitten toen ik bij die man panelen ging op halen voor de volière. Het was toen een popje van een paar maanden oud, maar zelfs toen was ze al gigantisch groot. Samen met Ayko zouden daar dus allemaal Bont Opaline jongen uit moeten rollen. Ayko is kans split Witmasker & Lutino, verdere splits van Aylo weet ik niet, er is dus een kans dat er ook Bont Opaline Lutino´s uit rollen.

Ayko: Wildkleur Bont Opaline
Aylo: Cinnamon Bont Opaline

Jonge man:
100.0 % Wildkleur Bont Opaline split [X2 Cinnamon]

Jonge pop:
100.0 % Wildkleur Bont Opaline




Chillie & Pepper




Chillie & Pepper zijn een Geelwang Cinnamon span, beide bij Yvonne_R ( Valkparkiet.com) weg. Helaas hebben ze bij haar geen jongen gehad, en hier dit jaar maar één jong. Beide zijn ze geringd, van 2005 en een erg close span.

Chillie: Cinnamon split Getekend [X1 Geelwang]
Pepper: Cinnamon Geelwang Opaline split Getekend

Jonge man:
12.5 % Cinnamon Geelwang Bont split [X2 Opaline]
12.5 % Cinnamon Bont split [X2 Geelwang Opaline]
25.0 % Cinnamon Geelwang split Bont [X2 Opaline]
25.0 % Cinnamon split Bont [X2 Geelwang Opaline]
12.5 % Cinnamon Geelwang split [X2 Opaline]
12.5 % Cinnamon split [X2 Geelwang Opaline]

Jonge pop:
12.5 % Cinnamon Geelwang Bont
12.5 % Cinnamon Bont
25.0 % Cinnamon Geelwang split Bont
25.0 % Cinnamon split Bont
12.5 % Cinnamon Geelwang
12.5 % Cinnamon




Fallow & ???




Fallow is een Witmasker Fallow split Bont mannetje, waarvan de leeftijd onbekend is. Wel zit hij super in de veren en heeft dus ook geen kale plek en is mooi fors. In eerste instantie wouden wij hem gekoppeld zien aan Chew Chew een forse Witmasker split Bont pop. Maar het klikt helaas niet erg tussen beide. Daarom komt er aanstaande Zondag (04-11-2007) een nieuw popje voor hem; een Lutino Bont Opaline split Witmasker Bronze Fallow. Zij is helaas niet geringd, maar wel van dit jaar.

Fallow: Witmasker Bronze Fallow split Bont
???: Lutino Bont Opaline split Witmasker Bronze Fallow

Jonge man:
12.5 % Witmasker Bronze Fallow split Bont [X2 Lutino Opaline]
12.5 % Witmasker Bont Bronze Fallow split [X2 Lutino Opaline]
12.5 % Bronze Fallow split Witmasker Bont [X2 Lutino Opaline]
12.5 % Bronze Fallow Bont split Witmasker [X2 Lutino Opaline]
12.5 % Witmasker split Bronze Fallow Bont [X2 Lutino Opaline]
12.5 % Witmasker Bont split Bronze Fallow [X2 Lutino Opaline]
12.5 % Wildkleur split Witmasker Bont Bronze Fallow [X2 Lutino Opaline]
12.5 % Wildkleur Bont split Witmasker Bronze Fallow [X2 Lutino Opaline]

Jonge pop:
12.5 % Witmasker Bronze Fallow split Bont
12.5 % Witmasker Bont Bronze Fallow split
12.5 % Bronze Fallow split Witmasker Bont
12.5 % Bronze Fallow Bont split Witmasker
12.5 % Witmasker split Bronze Fallow Bont
12.5 % Witmasker Bont split Bronze Fallow
12.5 % Wildkleur split Witmasker Bont Bronze Fallow
12.5 % Wildkleur Bont split Witmasker Bronze Fallow



White & Snowy




White & Snowy m´n eigen favorieten. Een Witmasker Bonte man, waar ik geen van de splitten van weet. De kans is groot voor Opaline en/of Cinnamon. Snowy is een Witmasker Bont Opaline pop. Beide zijn ze erg zwaar getekend, dus dat maakt ze gewoon voor mij het meest ideale koppel ;D.

White: Witmasker Bont
Snowy: Witmasker Bont Opaline

Jonge man:
100.0 % Witmasker Bont split [X2 Opaline]

Jonge pop:
100.0 % Witmasker Bont




Dusty & Diesel




Dusty is een Cinnamon Getekend valkje, waarvan we helaas de splits niet weten. Diesel, de pop uit dit span zou een man moeten zijn, en zou dan heel leuke splits hebben. Diesel is een Witmasker Bont en als het een pop zou zijn, zou ze Opaline moeten zijn. Helaas een Reversed-Crossover. Nu is het een valkje zonder splits. Samen met Dusty heeft ze helaas nog geen jongen gehad. Wel tot twee keer toe onbevruchte eieren en een keer pleegjongen.

Dusty: Cinnamon Getekend split ???
Diesel: Witmasker Bont

Jonge man:
100.0 % Wildkleur Bont split Witmasker [X1 Cinnamon]

Jonge pop:
100.0 % Cinnamon Bont split Witmasker




Valco & Parel




Valco is een Bont Opaline man split [X2 Lutino], en samen met Parel, een Opaline split Bont popje maakt hij een erg mooi span. Parel is een erg mooie en forse pop. Daarnaast is zij perfect getekend en gekleurd. In 2006 is uit dit span Ayko komen rollen en in 2007; twee Bont Opaline en twee Bont Opaline Lutino popjes. Valco is zelf een man van 2005 en Parel is een paar jaar ouder, zei is ongeveer tien jaar oud.

Valco: Wildkleur Bont Opaline split [X2 Lutino]
Parel: Wildkleur Opaline split Bont

Jonge man:
25.0 % Wildkleur Bont Opaline
25.0 % Wildkleur Bont Opaline split [X1 Lutino]
25.0 % Wildkleur Opaline split Bont
25.0 % Wildkleur Opaline split Bont [X1 Lutino]

Jong pop:
25.0 % Wildkleur Bont Opaline
25.0 % Bont Opaline Lutino
25.0 % Wildkleur Opaline split Bont
25.0 % Opaline Lutino split Bont




Spikie & Chica




Spikie & Chica, een Witmasker Cinnamon span. Spikie is van 2004 en Chica van 2005. Spikie komt van een vogelmarkt af in Meppel, en is een erg grote Witmasker Cinnamon split [X2 Opaline] valk met een mooi grote kuif erop. Chica is een Witmasker Cinnamon Opaline split Bont en komt uit Schuinesloot, samen met Spikie heeft zij in 2006 en ook afgelopen jaar meerdere jongen groot gebracht. Dizzle is een jong van Spikie & Chica uit 2006, en ook hij is een mooi volle vogel.

Spikie: Witmasker Cinnamon split [X2 Opaline]
Chica: Witmasker Cinnamon Opaline split Bont

Jonge man:
25.0 % Witmasker Cinnamon split Bont [X2 Opaline]
25.0 % Witmasker Cinnamon Opaline split Bont
25.0 % Witmasker Cinnamon split [X2 Opaline]
25.0 % Witmasker Cinnamon Opaline

Jonge pop:
25.0 % Witmasker Cinnamon split Bont
25.0 % Witmasker Cinnamon Opaline split Bont
25.0 % Witmasker Cinnamon
25.0 % Witmasker Cinnamon Opaline




Suprise & Roos




Suprise is een man kanssplit Geelwang, wel is hij split Cinnamon, Opaline en Witmasker. Hij komt bij Bonnie ( De Grijze Parel) vandaan, en met een beetje geluk koppelt hij met Roos. Roos is een Wildkleur pop uit 2005. Roos is een tamme vogel, maar heeft altijd in de volière gezeten.

Suprise: Wildkleur split Witmasker [X2 Cinnamon Opaline (Geelwang)]
Roos: Wildkleur

Jonge man:
25.0 % Wildkleur split Witmasker
25.0 % Wildkleur split Witmasker Bont [X1 Opaline Cinnamon (Geelwang)]
25.0 % Wildkleur
25.0 % Wildkleur split [X1 Opaline Cinnamon (Geelwang)]

Jonge pop:
25.0 % Wildkleur split Witmasker
25.0 % Cinnamon Opaline (Geelwang) split Witmasker
25.0 % Wildkleur
25.0 % Cinnamon Opaline (Geelwang)




Dizzle & Yellow




Dizzle is een Witmasker Cinnamon Opaline split Bonte man uit 2006. Hij is hier geboren en heeft dus ook een rode ring om met het bijbehorende nummer. Yellow is een Wildkleur Bonte pop, met een enorme kuif. Het is geen bestaand koppel, maar aangezien dit de enige twee vrijgezellen in de volière zijn, kan het niet anders ;D, er blijft dus hoop ;D.

Dizzle: Witmasker Cinnamon Opaline split Bont
Yellow: Wildkleur Bont

Jonge man:
50.0 % Wildkleur Bont split Witmasker [X1 Cinnamon Opaline]
50.0 % Wildkleur split Witmasker Bont [X1 Cinnamon Opaline]

Jonge pop:
50.0 % Cinnamon Bont Opaline split Witmasker
50.0 % Cinnamon Opaline split Witmasker Bont




Chew Chew & Chico




Chew Chew is een Witmasker split [X1 Cinnamon] [X2 Opaline] man, samen met Chico Witmasker Opaline split Bonte pop een bewezen span. Hier zijn in 2007 twee nesten met Witmaskers uitgerold ;D.

Chew Chew: Witmasker split [X1 Cinnamon] [X2 Opaline]
Chico: Witmasker Opaline split Bont

Jonge man:
25.0 % Witmasker split Bont [X1 Cinnamon Opaline]
25.0 % Witmasker Opaline split Bont
25.0 % Witmasker split [X1 Cinnamon Opaline]
25.0 % Witmasker Opaline

Jonge pop:
25.0 % Witmasker Cinnamon split Bont
25.0 % Witmasker Opaline split Bont
25.0 % Witmasker Cinnamon
25.0 % Witmasker Opaline




Kiära


Groeten Tjerk





Samen met haar oorspronkelijke man Kiäro, komt Kiära uit België. Hier hebben ze met z´n tweeën uiteindelijk één jong gehad. Dit jong is helemaal opgevoed door White & Snowy. Helaas lag Kiäro 13 augustus 2007 ineens op de grond. Pal onder de stok waar hij daarvoor op zat. Hij en Kiära zijn beide van 2004, maar helaas heeft hij niet ouder mogen worden. Hieronder staat nog wel de oude mutatie berekening, van Kiäro en Kiära.

Kiäro: Wildkleur Opaline split [X2 Geelwang Lutino]
Kiära: Geelwang Opaline Lutino

Jonge man:
50.0 % Wildkleur Opaline split [X2 Geelwang Lutino]
50.0 % Geelwang Opaline Lutino

Jonge pop:
50.0 % Wildkleur Opaline
50.0 % Geelwang Opaline Lutino



Tjerk

26 november 2007, 20:24:40 #1 Last Edit: 10 februari 2008, 21:08:03 by Tjerk
  Reservatie's 



Zo als het nu lijkt, gaan we broeden in één volière. Daarom gaan we ook maar broeden met zes á zeven koppels. Bij elk koppel staat of ze gaan broeden of niet.

Ayko & Aylo (Broeden)
1.
2.
3.
4.

Chew & Chew & Chico
1.
2.
3.
4.

Chillie & Pepper
1.
2.
3.
4.

Cocktail & Dreams (Broeden)
1. Wildkleur (Opaline) Geelwang (Pop) - 't Valkenhuus
2.
3.
4.

Dito & Breezer
1.
2.
3.
4.

Dizzle & Yellow
1.
2.
3.
4.

Dusty & Diesel
1.
2.
3.
4.

Fallow & ??? (Broeden)
1. Witmasker Bronze Fallow split Bont (Man) - Nicole
2. Wildkleur Bont split Bronze Fallow (Pop) - 't Valkenhuus
3.
4.

Sky & Summer (Broeden)
1. Lutino split Witmasker Bleekmasker (Man) - 't Valkenhuus
2. Lutino split Witmasker Bleekmasker (Pop) - 't Valkenhuus
3.
4.

Spikie & Chica
1.
2.
3.
4.

Surprise & Roos (Broeden)
1.
2.
3.
4.

Tiäro & Kiära
1. Wildkleur Geelwang split Bont [X2 Lutino] (Man) - *Anke*
2.
3.
4.

Valco & Parel (Broeden)
1. Lutino Bont Opaline (Pop) - 't Valkenhuus
2.
3.
4.

White & Snowy (Broeden)
1.
2.
3.
4.


Groeten Tjerk

Silke *

Hoi Tjerk,

Je hebt echt één na één 30 prachtige valkjes!
Ze zijn echt allemaal even mooi en hopelijk heb je in 2008 een goed kweekseizoen!  ;)

Groetjes
Silke x

Mara

Hoi Tjerk

Wat een fijne voorstelronde van je voliere's en je valkjes. Wat sneu van Oma, had het al gelezen in je andere boekje. Ze heeft wel een mooie leeftijd behaald ook al weten jullie die niet helemaal precies.

Mara

Anke

Hoi Tjerk,
Leuk dat je al je valkjes even voorstelt.
Ze zijn allemaal prachtig :-*
Uiteraard ben ik erg nieuwsgierig welke jongen er uit Surprise en Roos zullen komen ;)
Want dan weet ik meer over de splitten van Alex ;D
Veel succes in het volgend kweekseizoen!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Tjerk

Hey,

Veel slechter als het broedseizoen van 2007 kan het haast niet worden. Door één of andere verandering in het bewerking programma voor de foto's zijn het aantal pixels veranderd. Hierdoor komen ze niet helemaal zo scherp en duidelijk uit als dat ze oorspronkelijk.

Oma heeft inderdaad een heel mooie leeftijd behaald. En we weten niet hoe oud ze precies geworden is. Ringen is niet super belangrijk, maar voor de leeftijd is het wel super belangrijk.

Suprise en Roos gaan inderdaad "broeden" in 2008. Ze gaan naar de andere voliére, zodat Roos geen last heeft van Chew Chew & Chico en Suprise dus lekker de overhand heeft.

Groeten Tjerk

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje,wat ziet dat er goed uit bij jou.  :D
Mooie volieres en prachtige valkjes.
Ben heel benieuwd naar het broedseizoen.
Zowel hier en andere en bij ons zelf. :)
Maar zo te zien heb je 1 valkje nog niet voorgesteld.  ;)
Wss is ze dan ook nog niet bij je.  :)  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Tjerk

Hey,

Welke valk heb je het over??? Ik heb zelf ook al behoorlijk zin in volgend seizoen... Maar volgens mij voelt iedereen die kriebels al wel. Veel slechter als vorig jaar kan het niet gaan, dus ik ben behoorlijk hoopvol. Ik laat ook niet alle valken broeden. Waarschijnlijk worden het deze valken;

1. Ayko & Aylo
2. Cocktail & Dreams (Geelwangen)
3. Fallow & Ino
4. Sky & Summer
5. Suprise & Roos
6. Valco & Parel
7. White & Snowy (Niet volledig zeker)
8. Spikie & Chica of Dusty & Diesel

White & Snowy zie ik wel heel graag broeden. Maar omdat ik White z'n vleugel niet 100% vertrouw is het even afwachten of zij gaan broeden.

Spikie & Chica gaan als ze mogen broeden als pleegouders voor de jongen voor Cocktail & Dreams invallen.

En Dusty & Diesel gaan White & Snowy eventueel vervangen aangezien ik nog niet weet wat voor splits Dusty precies heeft ben ik hier wel nieuwsschierig naar. Dit geld ook voor Suprise & Roos, Suprise is mogelijk split Cinnamon Opaline Geelwang.

Groeten Tjerk

Silke *

Hoi Tjerk,

Alles goed met de valkjes? En liggen je broedkoppels al vast, waarmee je gaat kweken?

Groetjes
Silke x

Tjerk

Hey Silke,

De broedkoppels liggen nog niet 100% zeker vast. Er komt zondag 23-12-'07 nog een Wildkleur Bont Opaline Geelwang man voor Kiära bij. Dus als dat een beetje klikt gaat zij waarschijnlijk ook weer ertussen. Omdat ik toch wel erg graag Geelwangen split Lutino kweek. Of Kiära de split Bont ook draagt is even afwachten, maar die mogelijkheid is er ook aangezien de kweker waar zij wegkomt ook met veel split vogels kweekte.

Ouders:
Vader: Wildkleur Bont Opaline Geelwang
Moeder: Lutino Opaline Geelwang

Nageslacht:
Jonge man
100.0 % Wildkleur Opaline Geelwang split voor Bont [X2 Lutino]

Jonge pop
100.0 % Wildkleur Opaline Geelwang split voor Bont

Ga je zelf met al je vogels kweken, of kies je er een paar uit?

Groeten Tjerk 

Silke *

Hoi Tjerk,

Fijn dat je zondag er een mannetje bijhaalt voor Kiära!
Weet je al hoe hij gaat noemen?

Ze zullen alvast mooie jongen krijgen  :D De Wildkleur Geelwang komt jammergenoeg niet zoveel voor, toch zijn het prachtige vogels! Bij een man komt het masker dan erg mooi uit!

We zullen wel afwachten en zien met welke koppels je kweekt  ;)

Mijn valkjes kweken gewoon allemaal  ;D  Het zijn er niet veel en vind het best fijn! Nu komen er alweer wat uitbreidingsplannen, maar het is niet zeker. Want ik zou erg graag niet alleen gewone en Geelwang valkjes hebben, maar mss nog andere speciale/zeldzame.
Ook ben ik erg nieuwsgierig naar de jongen die voortkomen en de splits! Mijn Geelwang pop is kanssplit Fallow, maar dat zal ik nooit te weten komen  :-X Dan heb ik nog een koppeltje dat zich precies naar de anderen toe trekt, dus met een beetje geluk kan ik ook gewone Cinnamon Bont Geparelden kweken! Mijn split Geelwang is kanssplit Bont, daar ben ik dan ook wel nieuwsgierig in  ;D

Maarja, we zien wel wat het geeft  ;D
Ik wens je alvast suc6 met het kweken volgend jaar  ;D

Groetjes,
Silke

Tjerk

Hey,

Hij gaat Tiäro heten, met hun als koppel kan ik dus Wildkleur Opaline Geelwangen split (Lutino) kweken. En met Cocktail & Dreams (van mams), kunnen we hier ook nog Wildkleur Geelwangen kweken. Al met al heb ik twee koppels dan voor Wildkleur Geelwangen en een waar Cinnamon (Bont) Geelwangen uit kunnen komen en dan nog een koppel waar eventueel Cinnamon Opaline Geelwangen uit kunnen rollen.

Dan is hier ook nog een Bleekmasker koppel (Wildkleur Bleekmasker split Lutino x Albino), koppel Witmasker Bronze Fallow split Bont x Lutino Bont Opaline split Witmasker Bronze Fallow etc.

Dus er moet hier volgend zomer toch ook wat weg kunnen komen.

Zelf heb je momenteel alleen Cinnamon valken ofniet? Het mooie aan Cinnamon is dat de kleur erg beïnvloedbaar is, door bv. een andere mutatie als Witmasker, Opaline, Geelwang, Bronze Fallow etc.

Wat voor mutatie's zat je zelf nog meer aan te denken dan?

Groeten Tjerk

Silke *

Hoi Tjerk,

Jullie hebben wel érg veel valkjes zitten hoor  :D
Het zijn wel héél mooie met leuke mutaties!

Tiäro is een mooie naam, past goed bij Kiära  :)

Je hebt gelijk, ik heb enkel Cinnamon valkjes zitten, vind ik wel erg jammer  :-\  Mijn Geelwang valkje heeft een "speciaal" Cinnamon, net zoals Breezer, is zo wat beige-achtig, maar dat zie je niet op de foto's bij me.

Ik heb nog geen flauw idee welke mutaties het worden! (Als het zeker wordt dat er een stuk aangebouwd wordt tenminste)
Van 1 iets ben ik wél zeker GEEN CINNAMON!  ;D

Allereerst wil ik zeker weten of het doorgaat en of het wel lukt (zie "huisvesting", dan naar mijn topic).
Als je een leuke mutatie weet, zeg het maar  ;D

Groetjes
Silke

Tjerk

Hey,

Sinds kort hebben we hier trouwens ook nog een nieuwe vogel van Kirsten (Valkcity). Een Cinnamon Opaline Geelwang Bronze Fallow kanssplit Bont man "Luka". Het is een tam vogeltje en is werkelijk nergens bang voor en wil overal aanzitten.








Groeten Tjerk

Silke *

Hoi Tjerk,

Ziet er een knap ventje uit! Ooit plannen om ermee te kweken of wordt het een binnenvalkje aangezien hij tam is?

Groetjes
Silke x