14 mei 2025, 00:08:49

Gijs ziek?

Gestart door Irene, 15 oktober 2003, 01:00:30

« vorige - volgende »

Irene

Hoi allemaal,
heb een vraagje over Gijs (6,5 maand). Gijs heeft vandaag twee keer hele vreemde ontlasting gehad en ik maak me daar eigenlijk een beetje zorgen om. DE eerste keer was gewoon een straal (plas leek het wel) okergeel. Hij zat schuin, dus het "spoot" er gewoon uit
Een half uurtje later was het een klein plasje (doorzichtig/ wit) en later viel er vanf de deur, dus een te grote hoogte om het goed te bekijken :-/, een hoopje ook met vel vocht, maar wel weer iets wat op een poepje moet lijken erbij. Hij heeft wel vaker dat een poepje wateriger is, maar de volgende zijn dan weer normaal. Maar dit was echt anders. daarna heb ik heb geenn poepjes meer kunnen zien; hij is ook niet echt zieklijk verder hoor. Ik dacht zelf dat het misschien kwam door een nieuwe knaagstaaf; heb nu een sinaasappel knaagstaaf (vitakraft) voor grasparkieten opgehangen. Dat is het enige wat ik kan bedenken wat anders is dan ande; Toen die eerste straal kwam zat hij in zijn hok en was er daarvoor nog niet uit geweest, dus iets vanuit de kamer kan het niet geweest zijn. Verder ligt er nog andijvie in zijn hok, maar daar heeft hij amper van gegeten, dus dat zal het ook niet zijn. Want dat heeft hij gister ook gehad.
Het zal toch verder niets met Rudie te maken hebben die sinds het weekend in zijn hok erbij zit? Nee, want daar is hij al prima aan gewend. :-/ :( wie kan mij helpen.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lique

Hoi Irene,

Ik heb erg weinig tijd nu, maar het klinkt niet lekker.
Wat mij bijstaat, is dat sinaasappel slecht is voor valkparkieten.
Misschien dat het beter is, om die staaf eruit te halen.

Succes!

Groetjes Lique

Irene

hoi Lique,
we hebben die staaf er direct uit gehaald, hoor na die twee fledders; wilde eerst horen wat jullie dachten; als de schuld absoluut niet 100 % bij die staaf ligt dan pas gaat hij er weer in. Rudie heeft er trouwens niet van gegeten hoor!
Groetjes, Irene

Paul

Hoi Irene,
Het kan wel eens gebeuren dat de ontlasting heel er waterig is.
Dit komt ook vaak voor na verandering van huis en andere dingen waar ze zich even niet fijn bij voelen.
Maar het moet na een paar poepjes wel weer normaal worden dan dus in de gaten houden is nu zeker wel van belang.
Je hebt kans dat het straks gewoon weer normaal is .
Zeker als het zo blijft desnoods even een dierenarts raadplegen.

Groetjes, Paul

mastolk

Hoi,
Heeft je valkje vandaag wel gewoon gegeten en gedronken?
Wel even schrikken zeg.
Mijn valkjes hebben ook wel eens een dun beetje ontlasting, inderdaad vaak als ze schrikken of aan iets nieuws (vriendje erbij of drukte) moeten wennen. Hopelijk is het niets,
blijf ons maar op de hoogte houden.
En sterkte ermee!

Groetjes MArgrietha

Irene

:o jeetje wat duurt het lang zeg, als je op een volgend poepje moet wachten!!! Normaal vliegen die dingen om je oren en nu je er speciaal op wilt letten doen ze het niet! ;D
Maar daarnet het ik gewoon staan juigen toen Gijs een poepje liet vallen op de bank. Normaal doe ik dat niet ;D.
Het poepje van net zag er gewoon goed normaal uit. Gijs heeft idd wel vaker een waterig poepje, 1 op een dag of om de paar dagen, maar dit zag er zo raar uit, en was echt een waterstraal. Ik houd hem toch nog ff goed in de gaten, misschien dat het toch de sinaasappel was, van vanmiddag, verklaard misschien ook wel de kleur.
Want verder is het toch niet schadelijk voor een valk om grassnoepjes te eten? of moet ik gewoon die andere staafjes voor grasjes gewoon weggooien; die zijn overigens in de smaak honing een gepofte trosgierst. Mjammie
Groetjes, Irene

Paul

15 oktober 2003, 01:59:12 #6 Last Edit: 15 oktober 2003, 02:00:46 by Paul
Hoi Irene,
Fijn dat Gijs weer normale ontlasting heeft :-)
Wat voor valkjes slecht is is eigenlijk ook voor grasjes slecht en het voer van de grasjes is alleen vaak wat fijner van grootte.
Een snoepstaaf van een grasje hebben valkjes ook heel snel gesloopt vaak  :D
Je kan ze volgens mij allemaal geven hoor want als het echt slecht voor ze is mogen ze het niet verkopen.

Groetjes, Paul

Lique

Hoi Irene,

Welnee, die grasparkietenstaven zijn harstikke goed hoor.
Ik gebruik ze zelf ook, en ze vinden ze heerlijk.

Groetjes Lique

Irene

15 oktober 2003, 02:10:48 #8 Last Edit: 15 oktober 2003, 02:15:03 by irene
Pfffff, oke dan kan ik die anderen gewoon geven en dan houd ik het er maar op dat het die sinaasappel is geweest; niet gewend aan de smaak ofzo, of een hele zure sinaasappel  :-Xervoor gebruikt. hahahah. Die geef ik hem in ieder geval dan maar niet, want anders weet ik ook niet wat het geweest zou kunnen zijn. Hij eet en drinkt verder wel als een tijger, dus daar zal het niet aan liggen! ;D Hij doet zijn naam wel eer aan hoor, die holle bolle Gijs ;D :D
Groetjes, irene

Karin

Hoi Irene,

Dazzle heeft het ook wel eens hoor, soms zelf een slijmerige doorzichtige, zonder een aanleiding. En dat maakt dat zo'n spetterden geluid  ;D Erg leuk als ze op mijn hoofd zit  ::) En de rest van de poepjes zijn dan weer gewoon normaal. Ik zou me pas zorgen gaan maken als al zijn poepjes dun zijn.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ziralioness

Kiko heeft het ook eens gehad toen ze nogal een onhandige vlucht had gemaakt en de muur geraakt had... Ik denk dat het pure stress was. Daarna was alles weer normaal. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Lique

Gelukkig maar, dat het ook weer ophoudt, met die natte poepjes.
K.C. van mij heeft het vrijwel altijd.
Altijd natte poep. Het komt zelden voor, dat zijn ontlastig een goede consistentie heeft.
Maar we weten de oorzaak, en hij kan er oud mee worden, dus heb ik er vrede mee.

groetjes lique