Kan het kleur in cinnamon zó verschillen?

Gestart door Silke *, 24 november 2007, 19:34:44

« vorige - volgende »

Silke *

Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje:
Mijn Micky (cinnamon split geelwang, gepareld kanssplit bont) en mijn Punky (cinnamon witkopje) zijn dus beiden cinnamon  ::), maar ze verschillen zó in het lichtbruin (cinnamon), kijk maar op de foto:


In het echt is het ook zo, dus geen bedrog door de camera.

Kan het nu zijn dat cinnamon zo verschilt van kleur?

Ik heb ook nog een cinnamon bonte geelwang pop van de zelfde kweker die ook bleker is dan normaal.

Groetjes
Silke x


Silke *

Hier nog een foto van de cinnamon witmasker:

Is het nu hij die erg donker is of zijn het de andere vogels die erg licht zijn?
Want mijn andere gewone cinnamon is ook redelijk donker, maar de cinnamon witmasker nog donkerder.

Groetjes
Silke x

Sanna

Hoi Silke,

Ik denk dat het de gele factor in de vogel is die zo'n verschil in het grijs veroorzaakt. Je cinnamon witmasker heeft natuurlijk helemaal geen geel in zich, en zal dus 'kouder' grijs zijn dan je gewone cinnamon. Die lijkt juist wat bruiner.

Groetjes, Sanna

Silke *

Citaat van: Sanna op 24 november 2007, 22:33:49
Hoi Silke,

Ik denk dat het de gele factor in de vogel is die zo'n verschil in het grijs veroorzaakt. Je cinnamon witmasker heeft natuurlijk helemaal geen geel in zich, en zal dus 'kouder' grijs zijn dan je gewone cinnamon. Die lijkt juist wat bruiner.

Groetjes, Sanna

Hoi Sanna,

Dankjewel voor je reactie!
De geelwang is ook zo licht als de gewone cinnamon.
Die geelwang lijkt echt biège, bruin achtig.

Groetjes
Silke x

Tjerk

Hey,

Een Cinnamon kan zelfs zo van kleur van mekaar verschillen. Er zijn Cinnamon valken die kwa kleur in de buurt komen van Bronze Fallow en valken die zo donker zijn dat ze in de buurt van de Wildkleur komen.

Sterker nog, de kleur van een Cinnamon is afhankelijk van het hok, de hoeveelheid zon enz. Een "donkere" Cinnamon kan in de rui zelfs vrijwel helemaal wit zijn en vlekkerig.

Ik zal vanmiddag hier nog wel even een foto hangen van een Witmasker Cinnamon Opaline man in de rui.

Groeten Tjerk

Silke *

Hoi Tjerk,

Bedankt voor je uitleg!  :D
Dan wacht ik geduldig op de foto  ;D

Groetjes
Silke

PS: Op het forum van valkparkietenbenelux, stond ook eens een foto van een speciale cinnamon met vlekken.

Tjerk

Hey Silke,

Ik heb van drie valken uit dezelfde ouders foto's gemaakt. Dizzle van vorig jaar, een Witmasker Cinnamon Opaline split Bont man.





Dan is er een zus van Dizzle van dit jaar. Wanneer ze uitgevlogen was,was ze bijna helemaal wit






En dan is er nog een Witmasker Cinnamon Opaline van dit jaar. Hij was net zo wit als de pop uit hetzelfde nest. Maar ook hij is helemaal van kleur veranderd







Zo dat was weer een bericht vol van foto's :P

Groeten Tjerk

Silke *

Hoi Tjerk,

Hahaha, foto's zijn altijd welkom  ;D ;D
En inderdaad, cinnamon kan nogal verschillen, vooral die "gevlekte" valkparkiet, op de laatste foto's.
Zowat dat kleur van de 3e foto, heeft mijn cinnamon bonte geelwang ook, het is precies biège, maar wel erg mooi!  ;D

Groetjes en bedankt!
Silke