Bont gepareld of cinnamon bont gepareld???

Gestart door Gerda, 24 november 2007, 17:31:17

« vorige - volgende »

Gerda

24 november 2007, 17:31:17 Last Edit: 25 november 2007, 10:04:05 by Gerda
Hoi allemaal,
Het tweede valkje in mijn nestje is in ieder geval bont gepareld.
Maar ik vraag me af of ze ook cinnamon is.

Haar oudste zusje is heel licht, maar die is zwaar bont.

Hier de drie staartjes, het gaat om het valkje linksonder

Hier het drietal

En hier samen met de jongste

Ze heeft ook een rood lensje

Ik zelf neig steeds meer naar cinnamon.
In mijn nestje van vorig jaar zaten drie cinnamonnetjes en die hadden net zulke donkere slagpennen.
Hier de tweede uit het nest van vorig jaar:

Wat denken jullie??
Groetjes, Gerda

Kirsten

Hoi Gerda,

Ik neig ook naar Cinnamon, maar omdat die andere zo'n lichte cinnamon is vind ik het nog wel een twijfel. Ook mooie lichte pootjes, kortom ik gok Cinnamon

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Silke *

24 november 2007, 18:03:29 #2 Last Edit: 25 november 2007, 16:45:26 by Silke M.
Hoi Gerda,

Ik denk ook cinnamon bont geparelde.

Groetjes
Silke x

Gerda

24 november 2007, 20:04:52 #3 Last Edit: 24 november 2007, 23:32:58 by Gerda
Hoi Kirsten,

Ik dacht ook: combinatie lichte pootjes, lichte nageltjes en rood lensje, dat past bij cinnamon.

En bij wildkleurtjes heb je ook enorm verschil van licht grijs tot bijna zwart.

Als het een cinnamon is, dan is het een popje en als het een bont geparelde is dan is het een ventje!

Silke,
Ook bedankt voor het reageren.

Groetjes, Gerda

Sanna

Ik denk ook cinnamon.... maar dat wist je al ;D ;D

Kirsten

24 november 2007, 22:46:16 #5 Last Edit: 24 november 2007, 23:32:13 by Gerda
Citaat van: Gerda op 24 november 2007, 20:04:52
Hoi Kirsten,

Ik dacht ook: combinatie lichte pootjes, lichte nageltjes en rood lensje, dat past bij cinnamon.

En bij wildkleurtjes heb je ook enorm verschil van licht grijs tot bijna zwart.

Als het een cinnamon is, dan is het een popje en als het een bont geparelde is dan is het een ventje!

Silke,
Ook bedankt voor het reageren.

Groetjes, Gerda

Hoi Gerda,

Ja vooral ook de rode lensjes inderdaad. Bij bont kunnen namelijk de pootjes en nageltjes ook nog wel eens donker zijn,. haha verwarrend toch allemaal. Het klopt inderdaad dat wildkleur altijd donkerder uitloopt en ook de onderkant van de vleugel zijn mooi donker,. kortom hoe meer ik typ hoe meer ik gewoon denk dat het een cinnamon is,. de kleur is er gewoon te licht en bruinig voor om een gewone te zijn.

Maar hoe dan ook, het is een beauty hoor!
Groetjes
Kirsten

ps haha en anders een dna test om erachter komen,. de test is dan om te bepalen of het cinnamon of gewoon is,.  ;) ;D

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Gerda

Hoi Kirsten,

Ik ga volgende week inderdaad een DNA-test laten doen. Want nu weet ik niet of het echt een popje is. Dus dan weten we het zeker!

Ik zal het hier even melden! Is wel interessant!

Hoi Sanna,

Ik neig ook naar cinnamon. Vooral omdat je echt niet kan vergelijken met de oudste. Die is zwaar bont. Heel apart uit ouders die beiden split bont zijn. Maar dat hoeft dus blijkbaar niet uit te maken.

Groetjes, Gerda

Rianne

Het rode lensje is niet altijd een teken dat er cinnamon aanwezig is. Ik dacht ook een cinnamon valkje te hebben maar het bleek een wildkleur te zijn. Als ik zo de 3 staartjes bij elkaar zie, zie ik echt verschil tussen het valkje linksboven en het valkje linksonder. Ik denk dus geen cinnamon...

Silke *

Citaat van: Rianne op 25 november 2007, 16:05:50
Het rode lensje is niet altijd een teken dat er cinnamon aanwezig is. Ik dacht ook een cinnamon valkje te hebben maar het bleek een wildkleur te zijn. Als ik zo de 3 staartjes bij elkaar zie, zie ik echt verschil tussen het valkje linksboven en het valkje linksonder. Ik denk dus geen cinnamon...

En de kleur van de poten?
Wildkleuren hebben vrij donkere poten zoals hier al gezegd is, cinnamons lichte.

Groetjes
Silke x

Rianne

Ik denk dat er ook wel wildkleuren met lichte poten en cinnamons met donkere zijn. Maar we zullen zien, het wordt vanzelf duidelijker als dit valkje ouder wordt. :)

•=Bonnie=•

Ik denk ook dat het wildkleur is. Mijn laatste twee bonte witmaskers hadden beide rode lensjes en lichte poten maar zijn niet cinnamon.

*Yvon

Hoi  hoi

Ik denk cinnamon.
Als ik de jouwe vergelijkt met de gewezen mijne uit  het nestje van Quinto en Trixy.
Zij hadden ook een lichtere en een donkere cinnamonnetje.

bonte lichte cinnamon opaline,donkere cinnamon opaline en daarnaast de gewone bonte opaline in de witmansker combi dan.  :D

Ben erg benieuwd wat de jouwe dus is.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerda

Citaat van: *Yvon* op 26 november 2007, 15:26:18
Hoi  hoi

Ik denk cinnamon.
Als ik de jouwe vergelijkt met de gewezen mijne uit  het nestje van Quinto en Trixy.
Zij hadden ook een lichtere en een donkere cinnamonnetje.

bonte lichte cinnamon opaline,donkere cinnamon opaline en daarnaast de gewone bonte opaline in de witmansker combi dan.  :D

Ben erg benieuwd wat de jouwe dus is.  :D

Groetjes Yvon

Hoi Yvonne,
Wat een knap stelletje valkjes!
En ik ben nu ook erg benieuwd of het wel of niet cinnamon is.
Maar als ik de gelsachtsbepaling heb laten doen, weten we het meteen. Popje is cinnamon bont gepareld en ventje is bont gepareld.

Ik blijf er bij dat de tweede toch erg bruin is.

Maar goed, over anderhalve week zullen we het allemaal weten!!

Bedankt voor je reactie!!

Gerda

bobbie

Gerda, wat heb je een schitterende jonkies. :D :D :D
Ik wist niet dat je weer een nestje had. Heeeel mooi.

Nu mijn mening: ik denk cinnamon.

Ik ben benieuwd naar de uitslag.

Groetjes, Nel :)

Gerda

De uitslag:

Dus het is een cinnamon bont gepareld popje!!!!

Gerda  :D