Bloeduitstorting?? kan niet meer vliegen..

Gestart door ♥Debby♥, 23 november 2007, 12:08:10

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Gisterenavond is er onrust geweest in de kooi van Duuk en Diesel.. waarschijnlijk ergens van geschrokken en gefladder al om....

Ik heb snel de rust teruggebracht en ze  gingen allebei op hun stokje zitten en snel daarna slapen..

vanmorgen zat Diesel in een ring en ik ging de kinderen naar school brengen... moest met 1 van de kinderen naar de schooldokter dus was pas laat terug ipv alweer om half 9 was het bijna 11 uur en zag dat diesel nog steeds in z'n ring zat.. ik heb bij thuiskomst de kooi open gezet en Duuk vloog 1 rondje en ging terug want Diesel volgde niet..

en toen gingen de alarmbellen rinkelen.. Diesel zat daar nog steeds.. beetje half half te slapen maar op 2 pootjes..

Ik heb hem uit de kooi gepakt en even lekker geknuffeld.. toen naar de standaard gelopen en daar bij z'n voerbakje gezet.. hij ging direct eten.. niet zo gek natuurlijk.. hij was die ring nog niet uitgeweest..

ik ging boven de was verzamelen en kom beneden vind ik diesel nergens meer.. zit hij op de grond!!!! nou toen wist ik het zeker.. dat is mis.. Hij is dus waarschijnlijk op de grond gevallen toen hij weg wilde vliegen??

ik heb een kussen op de grond gelegd en ben er voor gaan zitten op mijn knieën.. heb geprobeerd diesel te laten vliegen maar hij kan geen kracht maken met 1 vleugel dus falikant naar beneden.. (op het kussen hoor.. en hij was niet hoog van het kussen af..)

Mijn man was thuis dus samen hebben we zijn vleugels bekeken en nu zit er een hele donkere blauwe plek op z'n vleugels.. het lijkt wel een bloeduitstorting...

we hadden later diesel op het kussen gezet en geroepen.. hij probeerde te vliegen en kwam iets los maar viel gelijk weer..

Omdat hij het wel probeert en z'n vleugel niet hangt en we de vleugel even gespreid hebben en het er goed uitzag verwachten we geen gebroken vleugel...

maar er zit dus een fikse bloeduitstorting en ik vraag me af wat ik nu moet doen..

Rust geven en laten genezen? Dierenarts? Kan ik iets voor hem doen..

Er is GEEN bloed zichtbaar..dat had ik gisterenavond namelijk al direct nagekeken..

hij zit nu in mijn decolleté.. 't is zo zielig..

Help aub.. wat moeten we doen..

Ik denk er al aan om hem in de kooi een lage stok te geven zodat als hij valt hij niet heel hard terecht komt op z'n borst... maar wat nog meer??

zouden jullie naar een dierenarts gaan?

Mijn man zei gelijk vraag maar op het forum.. dan kan je altijd nog even langs gaan..

voel me zo blegh... 


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Kirsten

Hoi Debby,

Kan je er misschien een foto van maken? Het zou goed kunnen dat hij ergens klem gezeten heeft waardoor er nu die bloeduitstorting zit. Rust is dan het enige wat helpt. Je zou zoiezo de stokken eruit kunnen halen zodat ze enkel op de bodem kunnen zitten, maar ik weet natuurlijk niet hoe groot je kooi is. Als hij zijn vleugel geen rust zou geven kan je hem nog vast maken aan zijn lijfje, maar als ik je verhaal zo lees is dat niet nodig vermoed ik.

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

♥Debby♥

Hoi Kirsten.. Diesel zit niet alleen in de kooi maar samen met Duuk.. dus alles eruit halen gaat niet echt.. ik kan het wel laag hangen in de hoop dat hij daar blijft..

ik was al driftig op zoek net naar mijn fototoestel maar ja.. je kent het he... altijd ligt zo'n ding in de weg en als ik hem dan nodig heb...  :-X

ik ga nog eens zoeken...

hij beweegt z'n vleugel niet... zal wel goed beurs zijn vrees ik...


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Kirsten

Ja en dan zijn vaak ook nog de batterijen leeg :P ::)

Hij beweegt hem niet, maar kan je hem zelf wel heel voorzichtig openklappen? Als je twijfelt dan gewoon even een dierenarts bellen hoor, je kan beter het zekere voor het onzekere nemen. Als je hem dan vervoert zou ik zijn zieke vleugel even vast maken aan het lichaam,. gewoon met een zacht verbandje zeg maar. Om zijn vleugel en dan om zijn buikje tussen de andere vleugel door. Zo kan de situatie tijdens het vervoeren in ieder geval niet verergeren doordat hij gaat bewegen bijv.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

♥Debby♥

Ik heb inderdaad allebei z'n vleugels uitgeklapt.. dat gaat goed...

ik heb hier een foto!

niet schrikken hoor.. heb z'n veertjes wat nat gemaakt zodat ik ze opzij kon leggen...



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Je ziet ook nog wat stekeltjes.. allemaal nieuwe veertjes..  :-[



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Kirsten

De bloeduitstorting zit dus niet echt op zijn vleugel, maar eronder? zie ik dat goed?
Gezien de nieuwe pennetjes kan het ook goed zijn dat er één onderhuids is gaan ontsteken, ik zou er eerlijk gezegd even naar laten kijken. Het kan ook een gezwelletje zijn en die kunnen ze dan weghalen.

Ik denk inderdaad ook niet dat de vleugel gebroken is

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

♥Debby♥

23 november 2007, 12:54:21 #8 Last Edit: 23 november 2007, 12:58:02 by Debbeltje
Nee hoor Kirsten.. het is bovenkant vleugel..

het is echt net een grote blauwe plek.. van het mooie roze wordt het steeds donkerder...

ik zal een foto plaatsen dat je diesel helemaal ziet..

het is net of het gekneusd op gestoten is.. het was echt grote paniek in de kooi dus een stok of iets is zo geraakt..

Op de foto hieronder was diesel zich aan het poetsen.

In z'n kooi klimt hij omhoog.. de dwarrel.. hij eet heel goed.!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Kirsten

Oja nu zie ik waar het zit,. haha was net echt een zoekplaatje.
Is hij in de rui of geplukt omdat er nog pennetje doorkomen daar?

Als hij goed eet zou je het nog even kunnen aankijken, was het nou ook dikker dan aan de andere kant?

Het is wel een schatje om te zien trouwens :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

♥Debby♥

Diesel is nog jong.. en hij krijgt nog steeds overal nieuwe veertjes.. in z'n nek voelde ik ook weer een paar pennetjes..

en op z'n koppie krijgt hij ook nog steeds weer nieuwe veertjes.. ik denk dus dat hij geplukt is maar zeker weten doe ik het niet.. z'n veren komen gewoon traag op gang denk ik.. hahahaha

Ik heb Diesel in een dierenwinkel gekocht... handopfok.. :-X

hij had geen kale plekken maar zat nog niet zo dik in de veren..  en nu wordt dat steeds dikker.. hij is nu bijna 3 maanden..



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Gerda

23 november 2007, 16:30:31 #12 Last Edit: 23 november 2007, 16:33:10 by Gerda
Hoi Debby,

Ik zou voor de zekerheid toch even een dierenarts (liefst een met ervaring met vogels) er naar laten kijken.
Het kan best gekneusd zijn, maar er kunnen ook andere dingen aan de hand zijn.

Je kunt het 't weekend nog even aankijken. Als het goed geneest en hij gaat zijn vleugel langzaamaan weer een beetje gebruiken dan is het mooi!

Arme Diesel!!

Liefs, Gerda

Peggy

Een flinke blauwe plek hoor. Ik zou,denk ik, na t weekend toch even met een da gaan bellen,of het moet zo zijn dat Diesel weer zichtbaar de oude is.   Moeilijk hoor.

Gr Peggy
sterkte!


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

♥Debby♥

't is ook moeilijk..

hij kan nu natuurlijk niet vliegen en hij zit lekker bij me.. lekker warm.. hij zat zich net te rekken en rekt z'n vleugel wel uit.. maar ik hou hem heel goed in de gaten en als ik denk dat het niet gaat zit ik zo bij de DA.. die zit gelukkig dichtbij met ervaring met vogels.. (staat trouwens niet op de lijst..)


't ziet er niet uit he.. vind het ook zo zielig.. hij zit nu te slapen op 1 pootje op mijn schouder.. ben bijna bang te bewegen.. straks valt hij eraf..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.