Tommie en Coco en inmiddels ook Mork al. UITSLAG IS BEKEND

Gestart door Jacqueline, 21 november 2007, 22:21:55

« vorige - volgende »

Jacqueline

25 november 2007, 21:37:58 #15 Last Edit: 26 november 2007, 21:01:00 by Jacqueline
Even een update. Er zijn geen zieke valkjes meer bijgekomen en ik heb het idee dat de AB aanslaat want de bonte cinnamon die ziek was eet nog steeds en maakte weer wat geluidjes vanmiddag. Ook probeerde hij te vliegen wat nog niet erg lukte. Wel lukte het hem om op de voederplank te vliegen welke zo'n 10 a 15 cm boven de grond hangt.

Jacqueline

De uitslag is er. Ze hebben last van een schimmel. In de darmen van Coco zijn extreem veel gisten gevonden. Verder geen afwijkingen. Helaas is er vandaag nog een valk overleden maar eindelijk weten we wat er aan de hand is. Er is dus geen sprake van een virus maar een schimmel. Dit is waarschijnlijk ontstaan door het eten van bedorven of oud voer. Dit klopt waarschijnlijk wel want wij hadden voer overgenomen van iemand en helaas niet nagevraagd hoe lang het al in de voerton zat. Hier zaten wij zelf ook al aan te denken en hebben het vorige week vrijdag al weggegooid en nieuw voer gekocht. Dom dus, gebeurt ons dus niet meer. Naast de AB moet ik nog een ander medicijn gaan toedienen (fungizone) en ik moet het water aan gaan zuren met bijv. appelazijn want schimmels zijn vlgs. de DA gevoelig voor zuren. Nu maar hopen dat er geen andere valken meer ziek gaan worden. Dankjullie wel voor jullie bemoedigende woorden tot nu toe.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

caro

Hoi Jacqueline,

Ook hier wil ik je nogmaals heel veel sterkte wensen.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Anke

Hoi Jaqueline,
Fijn dat je nu in iedergeval weet wat er aan de hand is.
En dat er verder geen valkjes meer ziek zijn geworden.
Appelcider azijn werkt idd goed om de schimmels te weren.
Veel succes en sterkte!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Hier krijgen de valkjes al meer dan een jaar preventief 2-3 per week appelciderazijn door hun water en ik moet zeggen .... afkloppen natuurlijk maar heb hier weinig problemen sindsdien.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Jacqueline,

Ook heel veel sterkte met het verlies van Mork.

Ik ben blij dat de oorzaak is gevonden en dat er nu geen valkjes meer ziek zijn geworden.
Heel veel sterkte gewenst nogmaals.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hoi Jacqueline

Heel veel sterkte met het verlies van Mork.

Liefs

mara