28 maart 2024, 09:30:37

Poepjes

Gestart door *Patricia*, 21 november 2007, 19:48:44

« vorige - volgende »

*Patricia*

Hoi Allemaal,

Ik weet niet waar ik het precies neer moet zetten dus doe ik het maar hier.

Ik lees altijd over mooie stevige poepjes. Maar de poepjes hier zijn altijd wat waterig. Dat zijn ze al heel lang en verder doen ze het ook erg goed. Zou het aan de voeding kunnen liggen? of dat ze iets missen in de voeding?

groetjes Patricia



Gerda

Hoi Patricia,

Wanneer valkjes vaak groente en fruit krijgen kan de ontlasting wel wat wateriger zijn.
Er moet echter altijd een min of meer vast deel groen/bruin zijn en een deeltje wit.

Groetjes, Gerda

*Patricia*

Hoi Gerda,

Er is altijd wel een vaster bestandsdeel inderdaad. Ze krijgen wel regelmatig groente en fruit en vooral van de rode pepers smulen ze. Verder krijgen ze kiezel, water, gewone treurling en of wildzaad of snoepzaad met fruit of iets van dien aard. Een paar keer per week dan iets groens of fruit erbij.

Kan het nog iets anders zijn? Ik heb namelijk expres een poosje geen groenvoer gegeven om te kijken of de poepjes anders werden maar het veranderde niet.

Patricia

Anke

Hoi,
Zijn die poepjes altijd zo of misschien alleen als ze los vliegen?
Want op het moment dat de valkjes losvliegen zijn de poepjes vaak wat wateriger heb ik gemerkt.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sanna

Hallo Patricia,

Van wild rondvliegen kunnen de poepjes inderdaad dunner worden, maar dat moet met een poepje of twee weer over zijn. Als de poepjes constant te dun zijn, kan het tal van oorzaken hebben. Het beste is dan even de ontlasting bij een vogelarts te brengen die het kan controleren op bacteriƫn en parasieten.

Groetjes, Sanna

Rube

Word het water genoeg ververst? ook al lijkt het nog zuiver elke dag verversen is de boodschap.Valkjes krijgen een darminfectie van vervuild of oud water.Jamergenoeg spreek ik uit ervaring en was het soms zeer plat.Nu gelukig niet meer ;D