23 april 2024, 19:47:33

vogels van het nest af

Gestart door martoff, 21 november 2007, 19:07:55

« vorige - volgende »

Silke *

Welja, net zoals Kootje & mijn Fluffy'tje.
Ik weet niet of het echt wel nodig is dat ze nog zitten op een valkje van 2 weken.
Ik zou kijken wat het geeft en er zeker iets aan doen als het slecht gaat met je valkje.
Goed in het oog houden!

Groetjes
Silke x

martoff

zal ik doen kijk gewoon iedere dag even met de camera in het blok om te kijken hoe het gaat

Silke *

Citaat van: martoff op 21 november 2007, 21:18:53
zal ik doen kijk gewoon iedere dag even met de camera in het blok om te kijken hoe het gaat


Oké, maar hoe komt het dat je niet aan het valkje kan?
Want je zou toch eens moeten voelen hoe dik het is of hoe warm het heeft enzo...

Silke x

Sanna

Je moet ook bedenken dat wanneer een valkje eenmaal in de veren komt te zitten, de ouders er ook minder op zitten omdat hij zichzelf al meer warm kan houden.

Groetjes, Sanna

martoff

dit klopt maar zo als ik kon zien had hij alleen nog maar veren op zijn vleugel en verder nog niks heb nu de verlichting ookmaar heel de dag aan staan

Silke *

Hoe is het nu met je valkje?

martoff

hij leeft nog steeds maar ik vind dat hij nog niet zo heel veel veren heeft wel gaan de ouders nu ik ze apart heb zitten veel meer het blok in en dan hoor ik het jong flink piepen ik hoop dat ze hem dan ook voeren .
nu maar afwachten of alles goed gaat .
durf niet teveel in het blok tekijken want de ouders vliegen zich hellemaal rot in het nachthok als ik in de kooi kom.

Silke *

Oké, gelukkig is het goed met het valkje en zoals ik al zei, het zal verder ook goed gaan!

Groetjes
Silke

martoff


martoff

heb gisteren avond het jong voor het eerst met zijn kop door de invliegopening gezien en was eigenlijk een beetje bang dat hij er uit zou vallen

Silke *

Hoe oud is hij/zij nu ongeveer?
Het kan helemaal geen kwaad hoor dat ze even naar buiten piepen!

Groetjes
Silke

martoff

hij is nu ongeveer 4 weken oud

Silke *

Aan 4-5 weken oud vliegen ze uit.
Meestal al aan 4 weken, dus het jong bereidt zich gewoon voor op het uitvliegen.

Groetjes
Silke

martoff

hij is anders nog wel erg kaal als ik het goed gezien heb

martoff

het jong is uit het blok heeft alleen veren op zijn vleugels en verder is hij nog kaal moet ik hem terug zetten in het blok of kan hij op de grond verder ik heb gezien dat hij wel gevoerd wordt maar ben bang dat het te koud is in het nachthok zo