19 april 2024, 05:58:34

vogels van het nest af

Gestart door martoff, 21 november 2007, 19:07:55

« vorige - volgende »

martoff

21 november 2007, 19:07:55 Last Edit: 21 november 2007, 19:09:30 by martoff
ik heb op dit moment 1 jong in het blok zitten het is ongeveer 2 weken oud de ouders gaan wel iedere keer het blok in om te voeren maar komen dan ook weer meteen het blok uit en s'nacht zitten ze boven op het blok het blok hangt wel in het nachthok maar hier gaat het licht uit om half 11 kan dit kwaad dat ze van het nest af zijn

Silke *

Hoi,

Ben je zeker dat ze er de hele nacht niet opzitten?
Normaal broedt de pop 's nachts.
Ik zou niet weten of het kwaad kan.
1 van mijn popjes broedde ook niet veel als de jongen al wat groter waren, en zie je, ik heb 2 nestjes gehad en alle jongen overleefden.

Groetjes
Silke x

martoff

kan het niet heel de nacht zien maar als ik kijk zitten ze niet op het nest maar op het blok ook is er maar 1 jong de andere eitjes zijn weg heb de vogels ook apart moeten zetten want de andere valken gingen ook het blok in daarom zitten ze nu opgesloten in het nachthok en de rest van de vogels in een verwarmde vlucht.

Silke *

Aangezien ik mijn pop ook 's avonds nog niet zag zitten broeden en ze allemaal gezond en wel werden, denk ik niet dat het zo'n probleem is hoor.
Ik zag ze bijna nooit in het blok zitten.

Groetjs
Silke x

martoff

ik hoop dat alles maar goed gaat dan dan is dit het eerste jog dat door de ouders ik groot gebracht want vorig jaar heb ik er 1 uit het blok moeten halen omdat deze hellemaal kaal gepikt was door de andere vogels heb deze toen met de hand groot gebracht maar daar heb ik nu geen tijd voor had toen vacantie en nu moet ik werken .

Silke *

Ik hoop dat het inorde komt!  ;)
Welke andere vogels pikten het valkje kaal?

Groetjes
Silke

martoff

dit waren de andere valken die ik in de voliere heb

Silke *

Oei, die kwamen dus dat jong plukken  :-\
Lukt dat, een broedblok in het binnenhok?

Groetjes
Silke x

martoff

ja het binnenhok is 100 bij 100cm en ook 100cm hoog
hierin zitten 2 zitstokken een waterbak en voorbak ook hangt er verlichting in en is de voorkant van het nachthok met kunstof bekleed zodat je als je de kooi ingaat kunt zien welke vogels in het nachthok zitten.

Sanna

Hoi,

Ik vermoed dat ze er 's nachts toch wel op zitten hoor. Voelt het jong wel eens erg koud aan 's morgens? Ik had alleen wat (nep)eitjes laten liggen zodat het overgebleven jong daar een beetje steun aan had, maar ik neem aan dat hij nou zo groot is dat hij dat eigenlijk niet meer nodig heeft. Maar misschien iets voor de volgende keer.

Groetjs, Sanna

martoff

ik kan het jong niet aan maar zodra je met de camera in het blok kijkt begint het flink te sissen
de eitjes heb ik zelf niet weggehaalt dit hebben ze zelf gedaan of de andere valken denk ik

Silke *

Smeten ze de eitjes er dan uit of maakten ze ze kapot ofzo?
Dat sissen is wel normaal  ::)  ;D
Ik denk ook net als Sanne dat ze er wel opzitten 's nachts.
Maar als het mannetje en het popje wisselen, zit er zo'n rustpauze tussenin.
Daarna gaat ze wel braaf naar het nest  ;)

Groetjs
Silke x

martoff

ik hoop het dan maar maar als ik nu kijk met de camera die ik in de kooi heb hangen zijn ze ook steeds van het nest af

Silke *

Oei  :-\

Precies het zelfde als mijn ene koppel  ::)

Silke x

martoff

ze gaan wel steeds het blok in om te voeren maar komen er dan weer uit ook lossen ze elkaar af maar blijven steeds maar even in het blok