Hoe... Bonte witkop en Geparelde witkop jongen?

Gestart door ziralioness, 1 september 2003, 22:12:49

« vorige - volgende »

ziralioness

1 september 2003, 22:12:49 Last Edit: 1 september 2003, 22:13:37 by ziralioness
Hallo allemaal!

Ja hoor, ik ben zó enorm gebeten door het valkjesvirus.. ik wil niets liever dan een kweekkoppeltje!
Ik ben helemaal gek van witkoppen, dus zou ik het leuk vinden in elk geval witkop-geparelde en liefst ook witkop-bonte jongen uit een koppel te krijgen... Maar... hoewel ik het kweekschema zo goed mogelijk heb geprobeert te lezen, weet ik niet wat voor ouders ik hiervoor nodig heb! :(
Wie weet hier wat van...? Misschien kan dit ook wel helemaal niet, ik weet het niet... :-/

Wildkleur geparelde jongen vind ik trouwens ook schitterend...
Dus als dat beter kan...?

Liefs,
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Stijn dc

hello

je gaat dan twee valkjes moeten nemen die niet dominant zijn!
dus bijvoorbeeld wildkleur is zeer dominant!
en gepareld ook!
ik denk dat je gewoon bonte witmasker en geparelde witmasker moet kruisen!
of anders met splitten werken!

maar wacht anders op het antwoord van barbara, zij kent er iets meer van :P :P :D :D

Tara

Hoi hoi,

ik wou hier ook al eerder op reageren net hetzelfde als Stijn, het beste met Bonte witkopppen en geparelde witkoppen, maar je wil nu net andere vogels waar die uit kunnen komen :-/. Hihi wacht tot volgend jaar, ik heb een bont geparelde witkop en een geparelde witkop, ik kan zeker bont krijgen en zeker bont gepareld en ook gewoon geparelde witkoppen. Natuurlijk nog andere mutaties behalve witkop ;). Maar als je geen zulke ouders vindt zal je inderdaad met split moeten werken wat wel veel moeilijker is :-/. Je kan mijn valkjes zien bij mijn valkjes bij dagboeken hoor ;D. Zie welke prachtige jonkies ik zou kunnen krijgen :D. Stoef stoef.

Groetjes, Tara :).

Stijn dc

hello tara en ziralioness

als je een beetje verstand hebt van verervingen bij valkjes is met splitten werken helemaal niet moeilijk hoor!
in het begin is het moeilijk maar je leert het best uit eigen ervaring!
steek er maar eens wat tijd in en na een tijdje krijg je er inzicht in!

ziralioness

6 september 2003, 18:46:41 #4 Last Edit: 6 september 2003, 18:51:08 by ziralioness
Ik ben razendbenieuwd wat ik krijgen zou als ik Nina en Kiko zou kruisen... ;) Gezien Nina's ouders en Kiko's ouders!
(Vaders: Nina = witkop, Kiko = witkop Moeders: Nina = Isabel en Kiko = Cinnamon Bont)
Wat de voorouders zijn weet ik niet... Hmm... ik ben bang dat het lastig is om geparelden te fokken met die lekkere stel!  ;D

Ik las trouwens in het andere onderwerp dat wildkleurparkietjes met witte veertjes in de nek split voor bont kunnen zijn. Kiko is dus een witkopje *vermoedelijk een vrouwtje* en heeft ook zulke veertjes, geld het voor witkoppen soms ook...?  

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!

ziralioness

Ik heb inmiddels een advertentie gezet op marktplaats voor een broedkoppeltje.  ;D Ik heb al twee aanboden gekregen, hier zijn ze:

Ik heb momenteel 2 koppels te koop.

Koppel 1:
man wildkleur split gepareld X pop wildkleur split witmasker
,deze krijgen geparelde en wildkleur jongen. Beide vogels zijn geringd met een
vaste voetring van 2002
45,00 euro

Koppel 2:
man gepareld X pop gepareld
,deze krijgen geparelde en wildkleur jongen
De stippen van de man verdwijnen en lijkt dus steeds meer op een wildkleur (dit
is altijd zo bij een volwassen geparelde man)
Beide vogels zijn geringd met een vaste voetring van 2002
55,00 euro

Je kan de vogels bekijken op mijn internetsite:
http://www.australischeparkieten.tk

Als je dan kijkt bij resultaten 2003, dan zie je daar koppel 1: Speedy en 3-
Punter en koppel 2: Karel en Pearl tussen staan.

Koppel 2 kan echter pas met 3 a 4 weken weg!

Groeten,
Nanda

EN

IK HEB NOG 1-1STEL BONT  X  ISABELBONT

O512 303770     0613598086

Advertentie 1 maakt weinig uit wat ik kies, beiden krijgen wildkleur en geparelde jongen. Advertentie twee is me nog erg onduidelijk en ik heb meer info gevraagd. :-/

Ik weet nog niet of ik een van deze koppels wil kiezen dus als hier meer liefhebbers zijn die wél zeker weten een broedkoppeltje erbij willen, reageer ff, dan geef ik de emailadressen.

Weet iemand wat dat toch betekend, 1-1...? Houd dat in overjarig, meer dan 1 jaar, ofzo?

Liefs,
Diane

Lique

Hoi,

1-1 betekent dat je een koppel hebt, een man en pop.
0-1 betekent alleen een pop
1-0 betekent alleen een man
enz.
overjarig is dat ze broedrijp zijn. |Dan zijn ze ouder als een jaar

groetjes lique

Mandy

17 september 2003, 03:14:07 #7 Last Edit: 17 september 2003, 03:14:25 by Mandy
O ja, en soms zie je ook wel eens EK staan. Ik dacht in het begin dat dat kampioenen waren, Europese Kampioenen, maar dat staat voor Eigen Kweek! :D

Ach ja, je moet het maar net ff weten... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hello

ah, nu weet ik ook voor wat het staat, dat wist ik eerst ook niet hoor!

SDC:D

Sander

EK,eigen kweek??

Ik dacht ook dat het vogels waren die meegedaan hadden aan een of ander kampioenschap.
En nog iets wat dat 1-1 betreft. Soms worden er zelfs 3 cijfers gebruikt.
BV:   1-1-3       =  1 mannetje
                           1 popje
                           3 waarvan het geslacht onbekend is.

groetjes
sander

Stijn dc

hello

dat wist ik niet sander!
ik dacht ook dat EK europees kampioenschap was!

SDC:D

ziralioness

HIHIHI!!!!!! EK kende ik al, maar het is fijn te weten wat 1-1 is. :)

Ik weet het nog niet hoor... ik zou zó ontzettend graag een gepareld witkop popje met een bonte wildkleur valkparkiet hebben... dat is echt een beetje mijn dróómkoppel....  ;D Maar ja, wat daar uitkomt...??

Dikke knuffel,
Diane

Paul

Hoi,
Ik dacht ook altijd dat EK iets van kampioensvogels waren maar ik kwam er achter dat er dan wel heel veel kampioenen waren  :D
Dus toen maar bedacht dat het eigen kweek zou betekenen en ik zie nu hier dat ik dat inderdaad goed bedacht had :-)
Maar als je het de eerste keer ziet staan komt het inderdaad allemaal wel erg verwarrend over inderdaad.

Groetjes, paul

Karin

18 september 2003, 17:53:48 #13 Last Edit: 13 oktober 2003, 21:54:36 by kazoo
Hoi Diane,

Als ze geen gunstige splitten hebben komen er gewone wildkleurtjes uit hoor. Als jouw bonte man geen split is voor witmasker zul je er nooit een witmasker uit krijgen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ziralioness

Hihihi ik geef op, ik neem nog een wildkleur geparelde pop en dan zet ik een stop op de valkjesaanvoer, en ga ik lekker met Ricky en de pop kweken... of later met Nina & Kiko, net afhankelijk wat het zijn en of ze willen....  ;) ;D :D
Ik vind nl. wildkleur geparelden minstens net zo mooi, dus...