7 mei 2025, 22:23:52

Rhody de Rose Kaketoe!

Gestart door Rianne, 21 november 2007, 10:27:02

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

candy

Hallo Rianne.

De foto's zijn weer prachtig.
Als ik de foto waar je Rhody op de arm hebt bekijkzie ik dat je waarschijnlijk ook wel last van de scherpe nagels hebt, die behoorlijke krassen op het vel opleveren.
Om nog even op een eerder berichtje van je terug te komen, waar je meld dat Rhody waarschijnlijk nooit een valkje zal verwonden, hebben wij vorige week iets leuks mee gemaakt.
We moesten namelijk met een valkje naar de VA en daar was onze Kiki het niet mee eens, want hij riep nog veel harder dan de andere valken.
Zo blijkt toch dat de kaketoe toch ook een band met de valken heeft.

Groetjes Henk

Anja

Hoi Rianne,

Wat een prachtige foto's heb je geplaatst. Je ziet Rhody ook echt genieten lijkt het wel.

Liefs Anja

Sanna

Aaah wat een leuke foto's weer... Je zult wel veel bekijks hebben als je met Rhody uit wandelen gaat.

Groetjes, Sanna

Rianne

Ja Rhody heeft zeker scherpe nagels. Vandaar de zweetband :) De putjes die hij maakte bij mijn duim zijn nu inmiddels weg maar als je zonder die zweetband een stuk gaat lopen kom je onder de krassen te zitten. Er zijn papegaaieneigenaars die een rollator of kinderwagen ombouwen tot vogelmobiel, maar dat zie ik niet erg zitten ;)
We trokken zo al aardig wat bekijks ;D

mariejj

haha en je liep de volgende dag met een lamme arm?  ;D
Of mag hij ook op de schouder?

Ik vind rose's nog steeds mooi!,,,  maar voorlopig blijft het bij mij nog steeds bij dromen.,  :D

kenay86

candy

Hallo Rianne,

Wij gebruiken bij het wandelen met Kiki een touwring met een diameter van ongeveer 30 centimeter en een dikte van ongeveer 4 centimeter.
Omdat de vogel daar dan in zit kan je hem ook makelijk even om pakken om de arm eventueel een tijdje te ontlasten.
Ja bekijks heb je inderdaad. Maar dat moet bij Kiki niet te veel worden, omdat het een echte allemans vriend is en zeer nieuwsgierig is en steeds naar voor hem vreemde mensen toe moet om kennis te maken.

Groetjes Henk

Rianne

Ik heb wel eens geprobeerd om Rhody in zo'n ring mee te nemen maar dat vind ie maar niks, waarschijnlijk omdat hij dan te laag zit. Lamme arm had ik niet :)
Op de schouder mag niet tijdens het wandelen, je kleren komen er niet uit te zien ;D Ook had ik een hemdje aan dus krast hij dan alles open.
Rhody is gekortwiekt, alleen de buitenste 2 pennen zijn lang, het ziet mooier en hij kan zo beter landen :)

kenay86

maar is het niet zo dat een vogel dan alsnog kan vliegen? vindt het wel erg gaaf hoor! als ik ooit de ruimte heb dan wist ik wel :D maar dan een ara ofzo ;) maar daar heb ik me helemaal niet in verdiept dus daar kan ik nog niks over zeggen :)

lijkt mij ook wel dat je aan lamme arm krijgt met zo'n zware vogel :D

heel veel plezier met je kakatoe :D

Rianne

Een valkje zou zo nog wel weg kunnen vliegen, maar Rhody is een stuk zwaarder dus dat lukt niet. :)
Ara's zijn mooi, maar wel duur en heb je die snavel wel eens gezien?? :o

kenay86

ik ken zulke grote vogels enkel van foto's :D dus ik ken de snavels niet in het echt.. jouw kakatoe lijkt ook een grote snavel te hebben :D en kwa prijzen ben ik al helemaal niet op de hoogte :D zie soms op marktplaats ara's staan voor 1250 euro en kakatoes voor 800 euro ofzo :D

C@rl@

Hoi Rianne, ik dacht ik ga weer even kijken hoe het met Rody gaat, wat is hij toch mooi.
En dat filmpje, zo schattig.

Rianne

Van je eigen vogel vind je het altijd meevallen ;) Maar een ara is vele malen groter als een roseetje.

Leuk dat je hier ook even komt kijken :D

Rhody zei vorige week iets, wat we hem nog nooit hebben horen zeggen: koppiekrauw.
Wij zeggen dat nooit, dus waarschijnlijk toch iets van uit z'n dierenwinkeltijd.
In z'n kooi heb ik een konijnenspeeltje opgehangen; een plastic bal waar een belletje in zat. Zat, want die lag er al gauw uit. Maar als Rhody gaat rusten of slapen, gaat hij daarop zitten en begint dan wat te kletsen of terug te fluiten. En toen zei hij dus opeens koppiekrauw. M'n vriend en ik hadden allebei zoiets van: HE?!? Was wel grappig dus ;D
En volgend jaar wordt ook voor Rhody erg leuk, dan mag hij natuurlijk mee op de wandelwagen ;D

C@rl@

Haha grappig met die bal, het is dus ook een beetje een slopertje.
Koppiekrauw, geweldig, wie weet wat er nog meer volgt, leuk hoor. ;D
De ara hier in de dierenwinkel deed s'avonds het alarm na, politie kwam dus voor niets, lachen hoor. ::)
Dat zal hij wel leuk vinden mee uit op de kinderwagen, zie het al voor me, ben benieuwd hoe hij gaat reageren op de baby. :)