11 mei 2025, 23:37:50

Rhody de Rose Kaketoe!

Gestart door Rianne, 21 november 2007, 10:27:02

« vorige - volgende »

Rianne

Doei roepen kon hij al, dat heeft hij de eerste +/- 1,5 jaar van zijn leven in een dierenwinkel geleerd. :) Ook deed hij al een telefoon na, een gesprek (onverstaanbaar), de rits van je jas, hoesten, lachen, oke, hallo en kusje. Ik heb ook het idee dat hij wel eens 'godsamme' roept, of in ieder geval iets wat daar op lijkt.
Nu zegt hij duidelijker kusje, en soms 'kom'. Echt woordjes aanleren ben ik niet bewust mee bezig, maar hij pikt het natuurlijk wel op. Ook vind hij het leuk als ik boos ben, op bijv 1 van de katten of als er een vreemde kat in de tuin zit. Dan verhef ik mijn stem en roept Rhody ook wat. Ze zijn gek op emotie, boos of blij maakt niet uit. :)

Wilma1

ohhhwww  :o ::) dat laatste herken ik van Coco  ;D als wij onze stem verheffen tegen kat, of mens, dan gaat hij héél hard meedoen alsof ie erg boos is  :o ::) ::) ::) :P onverstaanbare dingen komen eruit zijn snavel  ;D

Zo nu en dan is ie hééééél boos op zijn poot  :o :o :o :o en kan dan zo hard te keer gaan, je hoort aan zijn stem dat dit mopperen is  >:( >:( >:( zo erg  :o dat wíj er stil van zijn  ::) hij heeft dan gewoon ruzie met zijn poot, of zijn spielgelbeeld  ::) ::) ::) want dat kan ie ook erg goed  :P

Rhody zal veel meer duidelijke woorden zeggen en dat is erg leuk, je zal vast op je eigen woorden moeten letten want juist de "lelijke" nemen ze snel over  :o ;D en zie het maar weer af te leren  :-\ ::) :P

Ik blijf het prachtige vogels vinden, ook qua karakter ben er nog steeds verliefd op  :-* :D

;) :D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Quinten

Echt super dat hij enkele woordjes zegt!!

En inderdaad ==> opletten voor je het weet vloekt hij de hele dag door ;)

grtjs quinten

Wilma1

Rianne vloekt nooit  ;D IK kan het me tenminste níet voorstellen dat ze dat doet  ::) ze is héél geduldig en nejes in haar woorden  :P  .... geloof ik  ??? ::) ;D 

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

;D ;D ;D

Natuurlijk ben ik met Rhody buiten geweest met dit mooie weer. Hij is er helemaal van onder de indruk. Ik bouw het langzaam op, na zo'n 25 minuten begon hij nerveus te doen en bleef maar DOEI roepen, toen zijn we weer naar binnen gegaan. :)

Met de kuif omhoog!

Net een ansichtkaart:

Rustig kijken...

Nog wel alert:

De leukste foto, zo lief!

Hoewel deze ook erg leuk is! Wat vliegt daar??

Met een grassprietje:

Sanna

Leuke foto's ;). Lekker hè, dat zonnetje? :D

Groetjes, Sanna

Wilma1

Ohhh wat gaaf Rian  :D en die kuif zo mooi en alert omhoog  :D geweldig. Ik hoop dat ie het net zo fijn gaat vinden als Ruby en Coco  :D ...heerlijk buiten, als het weer dat toelaat  ;) én goed geknipt natuurlijk :P

Alhoewel soms even en een buitje regen óók wel fijn kan zijn voor hem, maar of 'jij dat nét zo fijn vindt ???  ;D
  ;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

candy

Hallo Rianne,

Leuke foto's heb je geplaatst.
Ria kwam hier even kijken met Kiki (ook een roze) welke deze foto's zag en gelijk begon te dansen en fluiten.
Als Kiki doei doei begint te roepen bedoelt die dat we weg moeten gaan. Doen we dat dan niet snel genoeg begint die met slaaplekker.
Wij hebben het idee dat de vogels het prachtig vinden om mee naar buiten te gaan.

Wij wensen jullie veel plezier met Rhody.

Groetjes Henk

Wilma1

Een nieuwe handtekening zie ik  :D hij is mooi !!!

Hoe is het met Rhody ???

:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Hoi Henk,

Rhody vind het zeker prachtig buiten. Hopelijk komen er nog meer van zulke mooie dagen :)

Hey Wilma!

Het gaat nog steeds super! Het nat sprayen vind hij wel opeens vreselijk, als ik al aankom met de flacon dan klimt hij al weg. ;D Langzaamaan leert hij nieuwe dingetjes, ik heb hem van de week het bouwvakkers fluitje horen doen ;D

Wilma1

Huh ??? waarom is ie ineens bang voor het sprayen  ::) heb je de hoge druk op hem gezet of zo  :P ;D

Leuk het bouwvakkersfluitje, dat is de favoriet van elke vogel (en het baasje  :P )
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

We zijn al weer een paar weken verder, inmiddels hebben we Rhody een paar keer vlekkeloos het bouwvakkersfluitje horen doen, en ook zegt hij duidelijk 'kusje!?!' en dit geeft hij ook als je er om vraagt, als hij zin heeft ;D

Heb nog wat foto's staan van maandag, zal ze hier even plaatsen!

Bij vrouwtje zitten is erg vermoeiend...

Net uitgeschud

Nog even poseren en dan...

KROELEN!

Het is een lieverd, en ik moet erg vaak om hem lachen, maar hij heeft ook zo z'n streken! Laatst zat hij op schoot en wilde ik hem terugzetten. Mooi niet dat hij op wou stappen! In plaats daarvan haalde hij de truc uit, dat hij door z'n pootjes zakt. Hij wou alleen maar kroelen en als ik m op wou laten stappen begon meneer te bijten. Inmiddels ben ik daar niet bang meer voor, het blijft bij een waarschuwingsbeet zeg maar, en als hij dat doet krijgt hij een tik op z'n snavel.
Als je 'm vanaf achteren laat opstappen, dan schuif ik m'n vingers tegen de achterkant van z'n voeten aan, dan wil hij nog wel eens opstappen, hier trapte hij dus in en kon hij terug in de kooi. Ook pak ik m wel eens op met 2 handen, hier oefen ik regelmatig mee zodat hij het niet meer eng vind. :)

Agnes

Wat is het toch een scheetje.
De ondeugd en nieuwsgierigheid straalt uit zijn ogen ;D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Marc van de Kuifjes

Wat een magnifieke vogel is Rhody toch! :D :D
Ik ben er hélemaal weg van! :D :-* ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Wilma1

IK OOK  :D

maar dat wist je vast al  ;D ;)
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3