-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

Rob S

Dan heb ik wat niet goed gelezen of gemist, er waren er toch 2 die er erg slecht aan toe waren en uit het nest waren gegooid? Of is er al eentje overleden :-\?

•=Bonnie=•

Citaat van: Rob S op 19 augustus 2008, 22:38:39
Dan heb ik wat niet goed gelezen of gemist, er waren er toch 2 die er erg slecht aan toe waren en uit het nest waren gegooid? Of is er al eentje overleden :-\?

Er waren er drie waarvan ik de eerste dood op de grond vond. Maar die was niet uit het blok gegooid hoor, die was gewoon uitgevlogen. De twee die ik nu binnen heb heb ik zelf binnen gehaald omdat ze ook kalkgebrek hadden.  De bonte had krampvoetjes en de lutino was vermagerd en zwak en kon met moeite slikken. Maar die kon zich verder normaal bewegen  :)

Rob S

Ow oke, dat is minder leuk :-\. Gelukkig hebben het er in elk geval nog 2 het gered, tot nu toe dan, en zijn ze niet allemaal overleden.

CitaatMorgen zal ik weer eens foto's maken

Ik zie net op je site dat je getekende geelwang al bijna 4 weken is, ik begin stiekem toch wel erg nieuwsgierig te worden naar foto's ;D

•=Bonnie=•

20 augustus 2008, 15:29:56 #1113 Last Edit: 20 augustus 2008, 15:34:21 by -•=Bonnie=•-

Extreme en Extran, Jong 1. Cinnamon-opaline bonte pop split witmasker. Gereserveerd.

Extreme en Exran jong 2. Cinnamon-opaline-geelwang bonte pop split witmasker. Gereserveerd.

Extreme en Extran jong 3. Bonte man split witmasker en kans split geelwang. Hij heeft alleen 1 bonte stuitveer en 2 bonte veertje op 1 schouder :)Gereserveerd onder voorbehoud.

Jelle en Beauty jong 1. Cinnamon bonte man kans split geelwang. Nog te reserveren.

Jelle en Beauty jong 2. Cinnamon bonte man kans split geelwang. Gereserveerd.

Voor meer foto's zie mijn site, de link naar de foto's vind je onder het nieuws.

Rob S

Hahaha dat is nog eens op je wenken bediend worden ;D 21 seconden zat ertussen :P

Maar het ziet er goed uit hoor, erg mooie jongen. Wat me wel opvalt is dat ze zoveel verschillen qua tekening. De bonte geelwang heeft best wel veel bont (wel symmetrisch op de rug) en jong 3 heeft bijna niets. Het blijft toch wel onvoorspelbaar met de bontpatronen, daar is dit het bewijs wel weer van ;)

Groetjes

•=Bonnie=•

20 augustus 2008, 15:47:23 #1115 Last Edit: 20 augustus 2008, 15:49:17 by -•=Bonnie=•-
Citaat van: Rob S op 20 augustus 2008, 15:37:11
Hahaha dat is nog eens op je wenken bediend worden ;D 21 seconden zat ertussen :P

Maar het ziet er goed uit hoor, erg mooie jongen. Wat me wel opvalt is dat ze zoveel verschillen qua tekening. De bonte geelwang heeft best wel veel bont (wel symmetrisch op de rug) en jong 3 heeft bijna niets. Het blijft toch wel onvoorspelbaar met de bontpatronen, daar is dit het bewijs wel weer van ;)

Groetjes

Het lijkt onvoorspelbaarder dan het is... De geelwang is als 2 druppels water haar vader, het 1e jong is als 2 druppels water de broer van die vader en jong 3 is als 2 druppels water zijn moeder :)

Hoe minder bont de ouders hoe minder de jongen lijkt wel. Pa en Ma en opa en oma spelen ook mee. De getekende koppels krijgen vaak jongen met nog minder bont... het is in elk geval iets wat langzaam aan minimaliseert lijkt wel.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Hoi Bonnie,

Wat een mooie jongen heb je zeg!
Prachtig :-*
Ik ben echt blij te lezen dat het met de 'kneusjes' goed gaat.
Gelukkig lijken ze er bovenop te zijn. ;D

Groetjes Manon

Anke

Hoi Bonnie,
Mooie foto's van je mooie valkjes!!!

Ik ben natuurlijk heeel nieuwsgierig, heb je de eitjes van Mork en Mindy2 al geschouwd?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Oooooooohw..........ik kijk niet meer !!   ::) :P ;D ;D

Wat fijn dat het met andere jongen ook goed gaat.  :D
Zo zie je maar weer dat het met behulp van de mens
toch helemaal goed kan komen.  ;) :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

irma

Hoi Bonnie,

Hele mooie valkjes en wat lees ik Mork en Mindy2 hebben eitjes. :o
....dat word spannend  ;D

groetjes Irma :D

Gloria en Lujo

Kirsten

hahaha ik geloof dat ik ook maar niet meer kom kijken  ;D

Prachtig!

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Dierenfreackske

Anke

Hoi Bonnie,
Hoe is het hier met alle grote en kleine valkjes?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Bedankt allemaal  :D

Vandaag weigerde de "kneusjes" falikant de pap, omdat ze nu beiden 74 gram wegen probeer ik het een dag, morgen even wegen om te zien hoe ze het doen. Ze zijn wat klein nog maar niet mager ondanks dat 75 gram niet veel lijkt.

Het gevaar voor de dames is geweken en behalve hun wat kleinere formaat is er niets aan ze te zien. Alles doet het :) Ik hou ze nog een aantal weken hier ter observatie en dan ga ik nieuwe baasjes voor ze zoeken, ze zijn super tam dus ze zouden het super doen als huiskamer vogels.

Helaas zijn alle eitjes  van Mork & Mindy2 onbevrucht. Ik sta een beetje in dubio over wat nu te doe aangezien er een bevrucht ei van Extran en Extreme bij ligt... Als ik dat laat liggen wordt het daarna waarschijnlijk niets meer dit jaar  :-\ In dat geval doe ik het koppel waarschijnlijk weg, zal je zien dat een ander volgend jaar een nest vol lutino geelwangen heeft liggen  ;D

Blanco en Baukje blijken een koppel waar ik niet naar om hoef te kijken. Baukje is net een pittbull en hierdoor is de oudste zonder ring. De twee kleineren maken het prima. Super dus  :D

Ik hou Blanca voorlopig aan voor mijn eigen kweek bleekmasker man als hij haar wil, ze heeft een mooi formaat en is erg lief.