-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

Kimm

hoi bonnie,

ik kwam even kijken hoe het hier gaat.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Esther*

CitaatMork en Mindy2 hebben nu 3 eitjes... hopelijk komt deze ronde de verlossing welke split ie heeft, lutino-geelwang of bronzefallow geelwang


Hoe kun je het verschil zien dan, daar ben ik denk ik nog niet achter ::) :-[
Ze zien er beide hetzelfde uit.....

gr Esther

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 15 augustus 2008, 13:06:15
CitaatMork en Mindy2 hebben nu 3 eitjes... hopelijk komt deze ronde de verlossing welke split ie heeft, lutino-geelwang of bronzefallow geelwang


Hoe kun je het verschil zien dan, daar ben ik denk ik nog niet achter ::) :-[
Ze zien er beide hetzelfde uit.....

gr Esther


Nou als er gewone bronzefallows en gewone (cinnamon-opaline)-geelwangen uitkomen is hij niet split lutino-geelwang. Het verschil tussen lutino-geelwang en bronzefallow geelwang is te zien aan de ogen als ze iets ouder worden, bij lutino-geelwang worden de ogen zoals bij een gewone lutino, niet meer echt rood, bij de fallow blijven ze robijnrood lens en iris. En aan die beige vleugeluiteinden kan je het zien (zoals bij een cinnamon lutino).

@ De rest: bedankt voor het duimen enzo. Zowel Manon als Rianne hebben besloten dat ze de dames niet meer willen mochten ze er door komen.

De dames zijn er nog, hoewel mager knokken ze door. Het bontje maakte vandaag voor het eerst bedel bewegingen en... ze klom met haar knuistjes in het gaas en riep me echt.  :D  Het lutinootje was al nooit wat aan te zien behalve dat ze slecht kon slikken en dus ook niet wou eten waardoor ze vermagerde. Madam zit de hele dag met haar snavel in de voerbak en... ze zat vanmiddag op de onderste zitstok  :D

Nu heb ik erg veel ervaring met zieke vogels en die ervaringen hebben me helaas geleerd dat de meeste die zo zichtbaar ziek zijn het niet halen. Vandaag had ik echter een klein sprankje hoop voor de meiden.

@ Caroline: Thanks, maar ik wil niet op de zaken vooruit lopen nog, eerst maar eens overleven. Als het bontje niet de volledige beschikking over haar tenen terug krijgt zodat ze niet op stok kan blijven zitten laat ik haar inslapen. Ze krijgt dan vroeg of laat "doorlig plekken" op de zijkanten van haar voetjes, knieen en onderbuik, wordt vies en zal nooit een volwaardig valkenbestaan kunnen lijden. Dat vind ik geen leven voor een vogel. Als ze op stok kan zitten wordt het natuurlijk een heel ander verhaal vliegen kan ze.  :)

Caroline

Graag gedaan hoor .... en uiteraard moet het wel een valkjeswaardig leventje hebben .... en ook ik wil zeker niet op de feiten vooruit lopen.  ;)

Maar .... ik weet uit ervaring dat het toch fijn is als er fijne adresjes zich aanbieden voor eventuele kneusjes, zeker als je erin eens meederde hebt.  :-\

Ik ga duimen dat je ze er helemaal door heen gaat slepen.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Esther*

Stel dat er alleen maar lutino-geelwang of bronzefallow-geelwang geboren wordt, dan weet je niet zeker wat het is toch?


Anke

Hoi Bonnie,
Als ik het zo lees zijn de kleintjes inderdaad echte vechtertjes :)
Dat hebben ze wel nodig in deze situatie.
Fijn dat je toch een sprankje hoop ziet gloren :)
De duimen draaien hier op volle toeren door!!
Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 15 augustus 2008, 18:11:06
Stel dat er alleen maar lutino-geelwang of bronzefallow-geelwang geboren wordt, dan weet je niet zeker wat het is toch?

Het verschil tussen lutino-geelwang en bronzefallow geelwang is te zien aan de ogen als ze iets ouder worden, bij lutino-geelwang worden de ogen zoals bij een gewone lutino, niet meer echt rood, bij de fallow blijven ze robijnrood lens en iris. En aan die beige vleugeluiteinden kan je het zien (zoals bij een cinnamon lutino). Dus, stel dat er alleen geelwangen die eruit zien als lutino's geboren worden... dan wordt het vleugelpennen en ogen staren.

Maar in eerste instantie ga ik er gewoon van uit dat hij split lutino-geelwang is, dat is wat me verteld is toen ik hem kocht.

@ Anke: Thanks voor het duimen :)



Anke

Hoi Bonnie,
Dat doe ik graag hoor voor je kleintjes duimen :)

Overigens.... zie ik nou ineens staan dat Mork en Mindy 2 al 3 eitjes hebben ;D
Spannend.......
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Ik duim ook mee Bonnie, hopelijk gaan ze het redden.
Wel fijn te lezen dat ze toch ietsiepietsie vooruitgang boeken.
Hopelijk komt alles goed.

Groetjes Manon

Kirsten


Petje af hoor Bonnie, Het is al best druk tijdens een broedseizoen, maar dit vraagt veel tijd en energie.
Fijn om te lezen dat de kleintjes ietsje beter lijken te gaan.
Mijn duimen blijven draaien in ieder geval

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Hermien


*~Jeanine~*

Hoi Bonnie,

Hoe gaat het nu met de kleintjes?

Rob S

Ja ik ben ook erg benieuwd, en ook naar foto's van je andere jongen *zeer subtiele hint ;D*

Anke

Hoi Bonnie,
Hoe is het met de kleintjes??

En... hoe is het met de eitjes van Mork en Mindy 2 ? ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Jacoba

Hoi Bonnie,

Wat een narigheid dat kalktekort en dan hebben ze alles tot hun beschikkking.
Ik hoop dat deze twee dametjes het gaan redden met jou zorg, het wordt er wel een stukje drukker van.
Maar het hoort er helaas bij als je met dieren bezig bent. Veel succes

Groetjes Jacoba.