-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

16 juli 2008, 10:54:56 #915 Last Edit: 16 juli 2008, 10:56:36 by -•=Bonnie=•-
Citaat van: irma op 15 juli 2008, 12:09:20
Hoi Bonnie,

Het was maar een geintje zie het maar als een koningswens. ;)

groetjes Irma

Ah vandaar :) Niet dat ik nu zo koningsgezind ben maar van een Blanco en Baukje had ik nog nooit gehoord  ;D


Citaat van: Rob S op 15 juli 2008, 18:01:40
Bonnie, alweer zo'n mooi koppel erbij. Het gaat echt goed bij jou dit jaar ofniet dan?

Over het vormen van de koppels heb ik inderdaad absoluut niet te klagen nee  ;D Maar vorig jaar had ik niet 1 dood jong en maar 1 afgestorven eitje, dat is dit jaar wel anders. Verklaarbaar allemaal met jonge koppels, geelwangen en doorleggers maar toch. Wat betreft de mutaties die ik "op stok" heb gekregen ben ik absoluut niet ontevreden. En wie weet wat er nog gaat komen... Pim & Roos zijn ook weer begonnen, ik heb nog niet gekeken maar er zit er constant 1 in het blok.

Citaat van: Dierenfreackske op 16 juli 2008, 09:57:03
Hoi Bonnie , ik ben al benieuwd welke donsjes je gaat kunnen kweken met het nieuwe mooie koppel hoor !
Veel succes hoor ! Ik hoop dat het lukt daar met ze !
Hoe is het nog met Luna ?  Heb je nog een nieuwe fotovan haar ?   Grtjs Ann

Hoi Ann :)

Ik had de berekening er al onder staan hoor, van Blanco en Baukje, scroll maar even naar beneden  ;)

Ik heb geen nieuwe foto's van Luna, ze veranderd ook niet meer he, behalve dat ze wat groter worden dan. Je zult haar nu snel in het echt zien  :)



•=Bonnie=•

16 juli 2008, 11:11:37 #916 Last Edit: 16 juli 2008, 11:41:19 by -•=Bonnie=•-


Pim & Roos zijn weer begonnen, er zit er steeds eentje in het blok. Ik heb nog niet gekeken of en hoeveel eitjes er zijn.


Bij Blanco & Baukje heb ik de 2e paring gezien :) Ze zijn erg druk met het blok dus over een week ofzo zou het eerste eitje er kunnen liggen. Hopelijk gaat het allemaal goed... Baukje is niet bepaald groot (Blanco wel) en het is haar 1e nestje.


Met hun 4 jongen gaat het uitstekend, de beide lutino popjes zijn al gereserveerd  :D. Alleen weer een leuk geintje dat Romeo helemaal niet split opaline is, hij IS opaline. Het 2e papvalkje uit hun vorige nestje is een popje, en er zijn alleen nog maar opaline jongen uit dat koppel gekomen. Gelukkig weet ik 90% zeker dat het 1e en gereserveerde papvalkje een man is, want die begint al te fluiten  :D


Net even gegluurd en ze zorgen uitstekend voor hun twee jongen, ook het pleegjong van Extran en Extreme dat gisteren is geboren wordt goed verzorgd. Ik kijk niet te veel want ze vallen aan als ik wil kijken dus ik ben bang dat ze de jongen verwonden.


Hun eerste ei is uitgekomen bij Jelle en Beauty. De overgebleven 5 eitjes zitten ze nu zelf trouw op te broeden. Er zijn er twee afgestorven en ik vermoed dat er nog eentje afgestorven is. Ik weet dan ook niet precies wanneer het volgende jong moet komen.


VZN is omgedoopt tot Mindy 2 en zit nu bij Mork. Op deze manier hoop ik er sneller achter te komen of Mork echt split lutino-geelwang is of stiekem split bronzefallow geelwang. Met Mindy 1 had ik natuurlijk 50% kans op wildkleuren dus als er nu weer een nest met wildkleuren zou komen zou dat nog steeds toeval kunnen zijn. Nu kunnen er nog steeds lutino-geelwang popjes worden geboren die dan split bronzefallow zullen zijn.

Ik weet dan alleen niet welke mannen er split lutino-geelwang zijn tenzij Mork split cinnamon-opaline-lutino-geelwang is en aangezien er maar weinig wildkleur geelwangen zijn is die kans erg groot. Als er opaline jongen uit komen weet ik genoeg en zullen de opaline mannen dus de split lutino-geelwang hebben als die er echt is. (en anders de split geelwang want daar vertrouw ik wel op).



Dierenfreackske

Hoi Bonnie , fijn dat alles goed is met Luna , ik verheug me er al op dat ze bij mij kan komen samen met Nottie en Sonny !

Wat een leuke koppeltjes heb je daar ! Ik hoop dat alles goed gaat voor je ! Het zijn weer prachtige mutatie's hoor ! Grtjs Ann



Anke

Hoi Bonnie,
Ze zijn weer lekker bezig bij jou ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

irma

Hoi Bonnie,

Dat is wel een mooi koppel Mork en Mindy 2. ;D
Vooral omdat er nu ook bronzefallow als split in de nakomelingen zit.

groetjes Irma :)


Gloria en Lujo

♪ Marlies

Hoi Bonnie, ;D

Wat goed dat Baukje voor je albino man gevallen is.
Ben benieuwd.

Hier stoorde ik gisteren de bleekmasker man en de lutino bleekmasker pop toen ze een wippie maakten. ::)


Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

@ Marlies, ohw joh ik dacht dat dat koppel al op eitjes zat?

@ Irma: Mork en Mindy2 zijn nog geen koppel hoor, ik heb ze alleen maar bij elkaar gezet, moet nog blijken of het klikt, dit jaar verwacht ik daar eigenlijk niets meer.
___________________________________________


2 eitjes.  :D


•=Bonnie=•

Net bij Jelle en Beauty gaan kijken, de ze waren er beide af en de jongen lagen nogal luid te piepen. Toch hadden ze alle drie een propvolle krop. Ik was eerst bang dat ik misschien het jong van Extreme en Extran later niet meer zou herkennen maar dat is geen probleem, het dons van de jongen van Jelle en Beauty is bleekgeel, net die van Extreme en Extran is veel donkerder. :)

Ik heb foto's gemaakt maar geen zin ze uit te zoeken nu dus die komen morgen oid wel :)

*Manon*

Hoi Bonnie,

Fijn dat de jongen zo goed gaan en wat ik ook zo leuk vind is dat je zoveel verschillende koppels hebt en dus veel verschillende soorten jongen.

Ik ben benieuwd naar de foto's hoor.....  ;D ;D

♪ Marlies

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 17 juli 2008, 15:33:48
@ Marlies, ohw joh ik dacht dat dat koppel al op eitjes zat?


Klopt, eergisteren lagen er 3. Waarschijnlijk is ze nog niet uitgelegd.

Ik heb nu gezien dat er in elk geval gewipwapt wordt, en dat het dus een echt koppel is. :D


Groetjes Marlies ;)

*Yvon

Hoi hoi

Nou weer spannende tijden hier.  ;D
En er moet weer zat gepuzzeld worden,als ik het goed begrijpt allemaal.
Kan het soms of vaak niet meer bijhouden.  :-[
Maar ja,de jongen zullen zowiezo weer beauty's worden.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rob S

Ha Bonnie,

Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's van je jongen. Ik ben benieuwd naar de jongen van Extran en Extreme en die van Jelle en Beaty, hmm volgens mij is getekend toch wel 1 van mijn favoriete mutaties ;D ::)

Dierenfreackske

Hoi hoi Anke ....ik ook hoor !  Ben heel benieuwd wat er uit de eitjes gaat komen bij Baukje en Blanco ! Ik hoop voor je dat je krijgt wat je wil he ! Grtjs Ann



•=Bonnie=•

Citaat van: *Manon* op 17 juli 2008, 17:35:29
Hoi Bonnie,

Fijn dat de jongen zo goed gaan en wat ik ook zo leuk vind is dat je zoveel verschillende koppels hebt en dus veel verschillende soorten jongen.

Ik ben benieuwd naar de foto's hoor.....  ;D ;D

Hm ja ik heb ze er nog niet op staan, heb de hele dag lopen schilderen en vrijdag avond is mijn "kroegenavond" in de Ridgeback Chat  :D


Citaat van: ♪ Marlies op 18 juli 2008, 06:39:06Klopt, eergisteren lagen er 3. Waarschijnlijk is ze nog niet uitgelegd.

Ik heb nu gezien dat er in elk geval gewipwapt wordt, en dat het dus een echt koppel is. :D


Groetjes Marlies ;)



Ik ben heeeeeeeeeeeeeel erg benieuwd naar dat koppel :D Of je verschil ziet tussen bleekmasker ef en df.


Citaat van: *Yvon op 18 juli 2008, 17:52:32
Hoi hoi

Nou weer spannende tijden hier.  ;D
En er moet weer zat gepuzzeld worden,als ik het goed begrijpt allemaal.
Kan het soms of vaak niet meer bijhouden.  :-[
Maar ja,de jongen zullen zowiezo weer beauty's worden.  ;) ;D

Groetjes Yvon


*lach* ik ben al laaaaaaaang klaar met puzzelen hoor :D

Citaat van: Rob S op 18 juli 2008, 20:04:09
Ha Bonnie,

Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's van je jongen. Ik ben benieuwd naar de jongen van Extran en Extreme en die van Jelle en Beaty, hmm volgens mij is getekend toch wel 1 van mijn favoriete mutaties ;D ::)

Nou dan kan je nog even wachten, die zijn nog zo klein daar valt nog niets aan te zien. Maar in ben nog vel nieuwsgieriger dan jij :)

Citaat van: Dierenfreackske op 18 juli 2008, 22:08:07
Hoi hoi Anke ....ik ook hoor !  Ben heel benieuwd wat er uit de eitjes gaat komen bij Baukje en Blanco ! Ik hoop voor je dat je krijgt wat je wil he ! Grtjs Ann

Dan zullen er eerst eitjes moeten komen Ann  ;) Ze paren met grote regelmaat dus die eitjes komen er wel maar voorlopig ben ik al blij als dat goed gaat en er geen legnood of dat soort enge dingen ontstaan.

Nou ik ben zo wakker als een konijn, ik ga maar even die foto's van de camera halen  ;)