-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi , een Wildkleur geelwangetje , is het toch precies he ! Dat zou inderdaad heel leuk en heel mooi zijn ! O wat een schatje zeg ! Grtjs Ann



Tjerk

Hey,

20 eitjes!!, wanneer komt de eerste uit?

En als dit jong een Geelwang is zij een pop, dat wil dus simpel zeggen dat dit of een Cross-over is, of dat Mork geen split Geelwang Lutino is, maar split Geelwang / Lutino.... :S...

Maar hier kun je alleen achter komen door een volgend nestje, dus ik hoop voor je dat hij wel split Lutino Geelwang is...

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Citaat van: Dierenfreackske op 29 maart 2008, 14:04:42
Hoi ...wat een lieverd zeg , en je , er is al wat te zien , geel he ! ,Ik vind dat heel mooi en wildkleur geelwang , heb ik nog niet gezien denk ik !
Ben al benieuwd hoe ze met der verenpak gaat staan , zeker heel mooi dus ! Grtjs Ann

De pennetjes net voor het oor zijn aan de puntjes al door en die puntjes zijn geel. Maar ik heb momenteel ook geen 2e wildkleur ter vergelijk dus misschien zie ik overmorgen wel rood hoor.  :)


Citaat van: Caroline op 29 maart 2008, 14:57:55
SPannend hoor wangetjes kijken .... ik hoop het zo voor je.  :D

Een geelwang wilkleur popje is super.  ;)

Tja het is een klein beetje dubbel, een wildkleur geelwang popje is natuurlijk heel bijzonder, maar het is dan wel een reversed crossover, want het had dan een lutino-geelwang popje moeten zijn. Naja, maar even afwachten :)

Citaat van: *Anke* op 29 maart 2008, 17:34:59

Hoi Bonnie,
Wow een wildkleur geelwang popje... dat zou leuk zijn ;D
Ik ben benieuwd wanneer de volgende donsjes geboren worden :)
Groetjes Anke

Ja in elk geval wel als je denkt een gewoon wildkleurtje in handen te hebben  :D

Ik heb net de eitjes van Romeo & Julia geschouwd, ze leven alle vier nog maar er piept nog niets dus dit weekend wordt het niet meer. Dat komt mij eerlijk gezegd erg goed uit... Liever halverwege volgende week. Dan zit er minder leeftijd verschil tussen dezen en die van Quapo & Ino


Citaat van: Tjerk op 29 maart 2008, 18:17:56
Hey,

20 eitjes!!, wanneer komt de eerste uit?

En als dit jong een Geelwang is zij een pop, dat wil dus simpel zeggen dat dit of een Cross-over is, of dat Mork geen split Geelwang Lutino is, maar split Geelwang / Lutino.... :S...

Maar hier kun je alleen achter komen door een volgend nestje, dus ik hoop voor je dat hij wel split Lutino Geelwang is...

Groeten Tjerk



Hoi Tjerk,

Het zijn er zelfs 21 nu  ::) Pim & Roos zijn definitief een nieuw nest begonnen. Hun eerdere eitjes gaan dus naar Robin & Robijn. 
Wat betreft het jong van Mork & Mindy, als het een geelwang is dan is het een reversed crossover, en uiteraard is het dan een popje :)

Mork moet split lutino-geelwang zijn, hij komt van Bernard van Bunder vandaan en die bezwoer Bianca destijds ook dat hij verder geen split had. Daarin had ie dus ook gelijk, want dit jong is als het inderdaad een geelwang is niet split cinnamon en ook niet split opalie. B van B had geen zuivere geelwangen, wel lutino-geelwangen zonder cinnamon en opaline. Dus ik heb nog geen reden te twijfelen hoor :)



Rianne

Diego (pa van Dani) komt ook bij Bernard vandaan en je ziet wat voor rare dingen hier allemaal gebeuren ;D

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 29 maart 2008, 19:12:41
Diego (pa van Dani) komt ook bij Bernard vandaan en je ziet wat voor rare dingen hier allemaal gebeuren ;D

Ja dat is zo, nou laten we eerst maar afwachten of dit echt wel een geelwang popje is. Er zit nog heel weinig op op die wangen dus het kan zo maar gewoon rood worden nog :)

Is dat wel zo dan had Bernard in elk geval gelijk met het feit dat er geen cinnmon-opaline-geelwang split in zou zitten. Want als dit een geelwang is, dan is het dus een wildkleur. Hij had geen wildkleur geelwangen, wel lutino-geelwang zonder cinnamon en opaline, die heb ik daar gezien en daar moet Mork een jong van zijn. Hij zat daar namelijk toen ik Fellow en Yellow ging halen en ik had hem bijna meegenomen toen maar had geen geld meer. Een paar weken later had Bianca hem mee :)

Ze paren weer meermaals per dag, ik vrees dat er eitjes zullen liggen voordat dit jong eruit is. Dat zat er in met maar 1 jong natuurlijk. Dus misschien weten binnenkort al meer :)




•=Bonnie=•


Pim & Roos hebben momenteel vier bevruchte eitjes in de broedmachien. Deze gaan onder Robin & Robijn die vijf onbevruchte eitjes hebben.

Vandaag werd duidelijk dat Pim & Roos definitief aan een nieuw nest beginnen. Omdat ze steeds van het blok waren heb ik eergisteren het luik naar het binnenhok open gezet. Vandaag kwamen beide vogels er uit en in het blok lag een ei.  ::)

Quapo & Ino lijken echter serieus verder te broeden op hun neppers dus misschien krijgen die maandag hun eieren terug als ze dit vol houden.

Eierstand:

afgestorven:    3
onbevrucht:     5
vers:               1
bevrucht:       12
Totaal:          21



trienke

hey bonnie

Wat fijn dat het goed gaat daar bij jou. EN die foto's zijn echt mooi en scherp.

Groetjes Trienke

*~Jeanine~*

Citaat van: Bonnie op 28 maart 2008, 13:00:12
Citaat van: Jeannine op 28 maart 2008, 12:52:37
Hoi Bonnie,

Blijf je boekje goed in de gaten houden :D

En het lijkt me echt geweldig om zo'n klein hummeltje in je handen te houden.
Het ziet er zo lief uit ik smelt helemaal weg :D ;)



Nou kom maar knuffelen hoor :) Nu de ouders er niet meer heel de tijd opzitten is het wel een beetje eenzaampjes voor het jong :(


Dat zou ik best willen.
Helaas gaat het niet :-\
Maar ik geniet al helemaal van de foto's.
Ik hoop dat het een wildkleur geelwangpoppetje is.
Eerlijk gezegd zie ik niks van geel of rood bij de wangetjes ::)
Spannend dat wangen kijken ;D

•=Bonnie=•

In de broedmachine piepte een ei van Quapo & Ino. Ik wou het onder de rechtmatige eigenaren leggen maar heb me bedacht aangezien zij vanmorgen weer hun blok uit waren. Quapo zich liep te ergeren aan Bauke die ernaast zit en constant tegen Ino fluit, hij neemt mij dan niet snel genoeg haar shift over.

Pech voor hun want hun piepei ligt nu onder Romeo & Julia. De rest van hun eitjes gaat naar Robin & Robijn zodra er weer eentje piept. Quapo & Ino zijn dus klaar en mogen naar hun nieuwe eigenaar zodra deze ze wil halen voordat ze hier vrolijk overnieuw beginnen ;)


Citaat van: trienke op 30 maart 2008, 11:46:04
hey bonnie

Wat fijn dat het goed gaat daar bij jou. EN die foto's zijn echt mooi en scherp.

Groetjes Trienke


Voor telefoonfoto's gaat het wel :)


Citaat van: Jeannine op 30 maart 2008, 21:00:17

Dat zou ik best willen.
Helaas gaat het niet :-\
Maar ik geniet al helemaal van de foto's.
Ik hoop dat het een wildkleur geelwangpoppetje is.
Eerlijk gezegd zie ik niks van geel of rood bij de wangetjes ::)
Spannend dat wangen kijken ;D


Er is nog steeds geen rood te zien maar ik vind de onderkant van de hulsjes wel donker dus waarschijnlijk krijgt het toch gewoon rode wangen hoor. Naja dat geeft niet want dan klopt het rekensommetje voor dit koppel nog ;)




•=Bonnie=•


Het koppel is een feit, ik zag zojuist een paring  :D

Als je naar de mogelijke mutaties kijkt zul je snappen dat dit nogal spannend wordt. Als er witmaskers uitkomen mag het koppel na de eerste ronde weg. Beide vogels zijn trouwens kans split bont, het wordt dus een echte verassing wat hier uit gaat komen.

*Yvon



Wat spannend allemaal !!!!!  ;) ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske




•=Bonnie=•


Extran & Extreme hebben hun 1e ei  ;D (en zie mijn eerdere berichten van vandaag voor nieuws over het nieuwe koppel en het piep ei :D


Citaat van: *Yvon op 31 maart 2008, 09:58:08


Wat spannend allemaal !!!!!  ;) ;D ;D

Groetjes Yvon


YES!!

Citaat van: Dierenfreackske op 31 maart 2008, 10:07:06
Jaaaaaaaaaaaaa....heel spannend ! Grtjs Ann

Yes en het wordt steeds spannender :D


Anke

Hoi Bonnie,
Gefeliciteerd met je nieuwe koppel :)
En met het eerste ei van Extran en Extreme!!!
Spannend hoor allemaal, niet in de laatste plaats voor mij ;)
Hi hi het is echt als dit dan dat en indien zus dan zo....
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Citaat van: Anke op 31 maart 2008, 11:04:23
Hoi Bonnie,
Gefeliciteerd met je nieuwe koppel :)
En met het eerste ei van Extran en Extreme!!!
Spannend hoor allemaal, niet in de laatste plaats voor mij ;)
Hi hi het is echt als dit dan dat en indien zus dan zo....
Groetjes Anke

Haha, ja we houden de spanning er lekker in hier. Ik denk dat het jong bij Mork & Mindy toch gewoon rode wangen gaat krijgen hoor. Dat maakt het wel zo makkelijk wat betreft de   berekeningen voor het koppel natuurlijk. Nog een paar dagen geduld vrees ik.

Hopelijk moet ik de voedingen niet over nemen, ze paren meermaals op een dag en het jong wordt niet meer zo volgestopt als eerst. Als ik het eruit pak gaat Romeo meteen op de rand zitten prieten met dat typische geluidje zo van "ohw kijk eens wat ik hier een super gaaf leegstaand blok voor je heb liefje..."