-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

19 november 2007, 15:08:29 Last Edit: 24 januari 2009, 17:56:44 by -•=Bonnie=•-



Onze hobbykwekerij is gevestigd in Nijetrijne, dat ligt net over de grens in Friesland tegen Overijssel en Flevoland aan.





De vluchten








De koppels en mutaties

































natacha

Amai, wat een mooie fotos  :o
De valkjes lijken allemaal juist uit een schoonheidssalon te komen. De volieres zijn ook spectaculair.

Fijn dat je een dagboek bent begonnen, misschien heb je al 1 gehad maar nu kan ik tenminste volgen

groetjes
Natacha

Silke *

Hoi Bonnie,

Je hebt héél veel foto's geplaatst van al je valkjes!
Die foto's zijn héél mooi en je hebt nóg mooiere valkjes!
Ik vind Belle suupermooi, maar de andere ook!!!  ;D
Wat heb jij een gigagroote volière!  :o :o

Groetjes
Silke x

Anke

Hoi Bonnie,
Wat leuk om al je mooie valkjes nog eens voorgesteld te krijgen. ;D
En die volieres... wat zijn die toch geweldig mooi!!!
Dat beloofd wat voor het zomerkweekseizoen :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hey Bonnie ....wat een prachtige grote voilere heb je en wat een prachtige valkjes heb je daar een voor een zeg !! Die zwarebonte witmasker pop vind ik echt super en die andere zijn ook heerlijk om te zien ! Woon je toevallig in Belgie ?
Grtjs Ann



Dierenfreackske

Ach ....nee Friesland dus  !! Had niet gezien , sorry !! Maar jammer voor me anders zou ik wel twee popjes bespreken bij jou !! Hihih!! Grtjs Ann    ze zijn gewoon prachtig hoor !! Ik heb er geen woorden voor zeg !!
Supermooi gewoon !!!



Rianne

Hoi Bonnie,

leuk dat je alles en iedereen weer even hebt laten zien. Je gaat nu toch alleen maar buiten kweken?

♥Debby♥

Zo he.. wat een geweldige voliere zeg!! en nog mooiere valkjes.. wat zul jij je gelukkig voelen als je met ze bezig bent.. Heerlijk!!

weer een dagboekje erbij om te lezen..  :)


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

•=Bonnie=•

Citaat van: natacha op 19 november 2007, 15:29:15
Amai, wat een mooie fotos  :o
De valkjes lijken allemaal juist uit een schoonheidssalon te komen. De volieres zijn ook spectaculair.

Fijn dat je een dagboek bent begonnen, misschien heb je al 1 gehad maar nu kan ik tenminste volgen

groetjes
Natacha


Hoi Natacha :)

Dank je wel :) Ik had inderdaad al een dagboek maar dat was van het afgelopen seizoen. Volgend jaar is alles dermate anders dat ik het fijner vond opnieuw te beginnen.

Citaat van: Silke M. op 19 november 2007, 17:26:12
Hoi Bonnie,

Je hebt héél veel foto's geplaatst van al je valkjes!
Die foto's zijn héél mooi en je hebt nóg mooiere valkjes!
Ik vind Belle suupermooi, maar de andere ook!!!  ;D
Wat heb jij een gigagroote volière!  :o :o

Groetjes
Silke x


Hoi Silke :)

Ik ben ook dol op opaline bronzefallow, ik heb nog een bronzefallow man, Fellow maar in combinatie met opaline lijken ze haast doorzichtig alsof ze op glas geschilderd zijn. De volière is behoorlijk groot maar daar heb ik dan ook wel al 40 jaar  van moeten dromen hoor  ;)


Citaat van: *Anke* op 19 november 2007, 19:39:56
Hoi Bonnie,
Wat leuk om al je mooie valkjes nog eens voorgesteld te krijgen. ;D
En die volieres... wat zijn die toch geweldig mooi!!!
Dat beloofd wat voor het zomerkweekseizoen :)
Groetjes Anke


Hoi Anke :)

Ja, dat was ook wel nodig ook, ze weer eens voorstellen, want er zijn er maar liefst 10 bijgekomen dit jaar waarvan 2 eigen kweek.  :o


Citaat van: Dierenfreackske op 20 november 2007, 07:29:29
Hey Bonnie ....wat een prachtige grote voilere heb je en wat een prachtige valkjes heb je daar een voor een zeg !! Die zwarebonte witmasker pop vind ik echt super en die andere zijn ook heerlijk om te zien ! Woon je toevallig in Belgie ?
Grtjs Ann

Hoi Ann :)

Thanks :) Nee ik woon niet in België, zoals je zelf al had gevonden woon ik in Nederland, net over de grens van Overijssel en Friesland.  :)


Citaat van: Rianne op 20 november 2007, 08:52:04
Hoi Bonnie,

leuk dat je alles en iedereen weer even hebt laten zien. Je gaat nu toch alleen maar buiten kweken?


Hoi Rianne :)

Ja er zijn er zoveel nieuw bijgekomen dat het tijd werd voor een lijstje. Een koppel overzicht gaat nog niet, dat wordt maar afwachten al laat ik ze aanvankelijk weinig keus. Als ze elkaar niet willen dan lukt het niet hoe fijn je het ook allemaal bedenkt.

In principe kweek ik komend seizoen alleen in de volière, zowel in de buitenvluchten als ook in het binnenverblijf. Maar omdat ik zoveel nieuwe vogels heb die nog moeten koppelen ben ik waarschijnlijk genoodzaakt twee nieuwe koppels binnen te houden om te voorkomen dat ze er met een ander vandoor gaan.

Nu heb ik mijn drie vaste koppels over de drie vluchten verdeeld.

In vlucht drie zitten Quapo & Ino als vast koppel met vrijgezellen Robijn, Suprise en Extreme.

In vlucht twee zitten Pim & Roos als vast koppel met hun laatste twee jongen die zaterdag weg gaan, dan gaan Jelle & Beauty  bij hun in de vlucht. (die ruil ik later om met Bauke & Baukje als dat een vast koppel is en ze mogen broeden)

In vlucht drie zitten Fellow & Yellow plus vrijgezel Belle en na zijn quarantaine komt Bingo hier bij in.

Maar dan hou ik dus Bauke & Baukje over die nog geen vast koppel zijn en Mork & Mindy die nog geen vast koppel zijn. Die kan ik dus niet samen in een hok stoppen want dat is vragen om koppels die ik niet wil. Dus ik denk dat die twee in de twee grote quarantaine kooien blijven tot ik ik zeker weet dat het koppels zijn of zeker weet dat ik daarop kan wachten tot ik een ons weeg ;)

Ik heb dus twee "niet koppels" te veel. Als ze eenmaal gekoppeld zijn kunnen ze samen in vlucht vier bij de catharina's. Maar dat kan ook pas van het voorjaar want die vlucht heeft geen binnenhok en om valken vanuit de quarantaine (hoewel onverwarmd) buiten te zetten lijkt me niets. De cathi's hebben een schuilkist maar daar kunnen geen valken in.

Dus ondanks de giga voliere is het even aanpassen tot de nieuwkomers koppeltjes hebben gevormd. Zodra dat het geval is kan ik de vluchten zo indelen dat het zelfs als ze eens vreemd zouden gaan voor de koper of niet uit maakt qua splits, of dat direct duidelijk is dat er gesjoemeld is.

Om een heel lang verhaal kort te maken... aangezien ik twee setjes binnen moet houden, waarvan 1 setje broedrijp is en het afgelopen seizoen geen kleintjes hebben moeten grootbrengen... Zou het best kunnen zijn dat ik Mork & Mindy zo tegen februari ofzo al een blok geef.

Daarna kunnen ze dan samen met Bauke & Baukje bij de Catharina's en krijgen ze pas laat in het jaar weer een blok. Dit omdat Baukje een popje van juni is en ik dus absoluut niet wil dat ze al  vroeg in het jaar aan de leg gaat. Ik ga dat in elk geval niet uitlokken door haar in een vlucht te stoppen waar blokken opgehangen worden. Als zij komend jaar toch al mag dan zal dat na juni zijn. Tenzij ze toch al aan de leg gaat natuurlijk, dan is het wat anders.


Citaat van: Debbeltje op 20 november 2007, 12:09:04
Zo he.. wat een geweldige voliere zeg!! en nog mooiere valkjes.. wat zul jij je gelukkig voelen als je met ze bezig bent.. Heerlijk!!

weer een dagboekje erbij om te lezen..  :)

Hoi Debbeltje :)

Nou reken maar dat ik daar enorm van geniet! En ik verheug me enorm op komend seizoen! Maar daarin ben ik niet alleen denk ik  ;)



Rianne

Zou leuk zijn, in februari alweer jongen :) Begint het al niet te kriebelen? ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 21 november 2007, 13:43:51
Zou leuk zijn, in februari alweer jongen :) Begint het al niet te kriebelen? ;)

Echt wel :)

Maar ik heb een boel te doen momenteel en kijken hoe ze elkaar aftasten en leren kennen is ook erg leuk.



Rianne

En het is afwachten wanneer je de ringen van 2008 in huis hebt ;)

Silke *

Hoi Bonnie,

Dan zal ik nog lang moeten wachten op een uitbreiding hier  :(
;D ;D ;D ;D

Groetjes
Silke x

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 21 november 2007, 14:20:40
En het is afwachten wanneer je de ringen van 2008 in huis hebt ;)


Ik kweek nog niet met kweeknummer, ik heb gewoon genummerde en gekleurde jaarringen, kwestie van bestellen als de eitjes er zijn en ik heb ze binnen een week in huis :)

Dat nummer vraag ik aan als ik echt een vast bestand heb, volgend jaar dus waarschijnlijk :)
Citaat van: Silke M. op 21 november 2007, 14:23:41
Hoi Bonnie,

Dan zal ik nog lang moeten wachten op een uitbreiding hier  :(
;D ;D ;D ;D

Groetjes
Silke x


Ach, misschien ontmoet jij een man die er net zo weg van is als jij, dat scheelt een boel :) Mijn man is stapel op dieren en dol op de vogels maar mutatiekweek boeit hem 0,00. En we hebben pas sinds een jaar voldoende ruimte om zoiets te kunnen bouwen, dat plus het feit dat ik de panelen zelf heb gemaakt scheelt ook wel.  ;)

Silke *

Hoi Bonnie,

Dan ga ik alvast op zoek naar een perfecte man  ;D
Heb je de panelen zelf gemaakt??  :o :o
Jammer dat het hem niets interesseert  :-\
Maar, die gigantische volière staat er toch!!  ;D ;)

Groetjes
Silke x