29 maart 2024, 15:38:01

Iets raars aan cloaca?

Gestart door Tara, 12 oktober 2003, 04:14:04

« vorige - volgende »

mastolk

HOi Tara,

Kan het kloppen dat ik (Ergens anders) een foto van jou valkje zag met een flacon zwitsal iets ernaast? Mag je een erg vies valkje hiermee schoonmaken? Of alleen maar met water? En stond die flacon er gewoon?
BEn ik wel benieuwd naar want mijn man wil altijd haarlotion (baby van zwitsal) op mijn valkjes smeren maar het mag van mij niet. ik weet nl niet of het schadelijk is, en dan wil ik het niet!

Groetjes MArgrietha

Tara

Hoi Magrietha,

ja inderdaad, het is Zwitsal baby-olie. De dierenarts raadde het me aan, om die olie te gebruiken, om dat gedroogd bloed van Malaia te krijgen.

Groetjes, Tara

mastolk

Hoi Tara,

Ok dan had ik het toch goed gezien  ;).
Nou ja als ik dan eens een babygeur valkje heb hoef ik niet meteen in paniek te raken. Wie weet of mijn man het gaat proberen zonder dat ik het weet! Hij vind het dan zo lekker ruiken  :D.
Groetjes MArgrietha

Tara

Maar zal de valk dan helemaal ingesmeerd zijn ofzow? Want ik verzeker je, de valk zal vettig zijn hoor, opassen ook dat er niets in het bekje terecht komt. Bij mij gebeurt het alleen rond de cloaca.

mastolk

Nou nee niet helemaal insmeren hoor  :D.
Tenminste dat is NIET mijn bedoeling, ik vind het zowiso maar niets, maar ja.... ik ben niet alleen baas.
En ik weet dat ze het niet op mogen eten.

Groetjes Margrietha

Tara

Hoi Margrietha,

op zich kan het geen kwaad, maar de valk zelf vindt het ook niet zo leuk, tenminste, de mijne niet. Valkjes hebben graag hun veren mooi, en met dat lukt dat niet echt. Maar ik moet haar insmeren zodat die gedroogde wond zou losraken. Je kan eventueel de staart insmeren, dan is je man gelukkig door de geur en de valk heeft er daar volgens mij het minst last van, of de kuif :D, lekker hip hoor ::)

Paul

 Hoi Margrietha,
Ik zou zeker als het niet nodig is voor de lol vet of olie op je valkjes smeren hoor dat vinden ze niet fijn in hun veren en gaat er heel moeilijk uit.
Bij Tara is het natuurlijk nodig om het bloed weg te krijgen maar bij een gezond vakje echt niet doen hoor.
Ook niet wassen met shampo of iets dergelijks want alle natuurlijke vetten gaan dan uit de veren.
Er is wel iets voor om vogels beter schoon te krijgen en dat heet perfect shower, Mandy gebruikt dat ook voor haar Grijze roodstaart maar zelf heb ik er geen ervaring mee.

Groetjes, Paul

demi

hoi tara

ik las net je verhaal en ik ben blij voor je dat het toch nog goed afgelopen is meis!!!

'
groetjes diana w

mastolk

Hoi Paul,

Ok bedankt voor je reactie. Ik vind het zelf ook niet zo'n geweldig idee hoor. Laat het maar gewoon lekker vogeltjes blijven!  :D

Groetjes MArgrietha