20 april 2024, 01:27:24

Iets raars aan cloaca?

Gestart door Tara, 12 oktober 2003, 04:14:04

« vorige - volgende »

moonwitch (diana)

hoi tara en lique

allereerst tara sterkte met malaia.
En lique om eerlijk te zeggen val je tara wel erg hard aan.
Als Moeder van een 17 en 14 jarige kan ik me enigszins verplaatsen in Tara. En kan ik me voorstellen dat Tara het beste wil voor haar dieren, maar zij woont thuis en als haar ouders niet hetzelfde gevoel voor dieren delen als haar, ligt dat niet aan haar maar aan haar ouders. Als Tara afhankelijk is van het financieele plaatje en vervoer van haar ouders, en zij zien niet het nut van een DA of wat anders, dan valt er voor haar weinig anders te doen.
Begrijp me niet verkeerd, lique ik begrijp jouw standpunt, maar ik begrijp ook ik welke situatie Tara verkeerd.
Ik wil niemand voor het hoofd stoten maar sommige omstandigheden zijn niet altijd de ideale oplossing voor een probleem.
Ik hoop dat ik met deze opmerkingen niemand kwaad hebt gemaakt, want mijn bedoeling was oprecht.
groetjes Diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Lique

Hoi Diana.

Tuurlijk wil Tara het beste voor haar dieren, alleen ik vind, dat haar ouders haar daarin moeten steunen.
Als jouw kinderen dieren hebben, en er is iets mee aan de hand, zouden ze ook naar de dierenarts mogen.
En ik ken Tara al een tijdje, en ik hoor altijd, dat ze niet naar de dierenarts toe mag.
En dat snap ik niet, dat maakt  mij boos. Dieren hebben soms hulp nodig, en ik kan het niet hebben, als ze deze hulp niet krijgen.
De dieren hebben er niet om gevraagd, om ziek te worden.
Maar de ouders zeggen iedere keer "ja" als ze een beest erbij wil.
Alleen kost dat ook een hele hoop en onderhoud, dat kost nog veel meer.
En iedereen weet, als je een dier aanschaft, dat hij de kosten wat erbij komt, ook op zich moet nemen.
Een meisje van 14 jaar heeft geen geld. Mogen niet werken niks.
Maar moet zij alle dierenarts kosten van haar zakgeld betalen?
Dat vind ik belachelijk. Dit punt gaat ook meer over de ouders van Tara, als om haar.
Haar ouders zeggen ja, en moeten ook deze kosten betalen, voor de DA.
Mijn mening is hard, maar als een dier pijn heeft, heeft deze hulp nodig.

groetjes lique

moonwitch (diana)

hoi lique

Wat jij zegt is ook waar, en ik ben blij dat je Tara hier niet over aan valt.
En ja zowel ikzelf als mijn kinderen hebben dieren en daar betaal ik alles voor (voer etc.) en ook als de dierenarts nodig is betaal ik dat.
En het is inderdaad fout van haar ouders om toe te stemmen in de aanschaf van dieren maar niet in het onderhoud mee te betalen, dat houd ook in dierenarts kosten.
En ik begrijp best dat je boos word als een dier hulp nodig heeft en het niet krijgt. Maar niet ieder ouder ziet het zoals wij het zien, en dat is echt heel erg spijtig
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Tara

Ik mocht vandaag niet gaan, we moesten weg en ze zeiden dat de zondag moeilijker is. Morgen mag ik gaan, en in ieder geval heb ik nu 30 euro op zak dus zal wel toekomen ... Morgen ben ik om 4:15 uur thuis en dat ga ik ook gelijk meteen bellen om een afspraak. Ik verlang al, voor dat onderzoekje, ze lijkt er niet veel last aan te hebben, maar hoe dan ook, het lijkt het best om zo vlug mogelijk te gaan.

Tara

Heb net mogen bellen naar de DA, het kan laat zijn dat ie komt, voor 21:30 h. zal ie ongeveer komen, kan dus vanalles zijn.

Kolkkie

Hoi Tara,

Wat fijn dat je naar de DA mag. Het is ook echt nodig als ik alles zo heb gelezen.

Succ6 en ik hoop dat het meevalt.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Hoi Mariska,

thx, hoop het ook, en hoop dat hij ook wat weet over vogels, maar hij komt zelf, want is een dorp verder en kan er niet zomaar heen met mijn zieke broer. Maar vanavond komt hij, ben toch wel zenuwachtig, hopen maar dat alles goed komt met m'n Malaia'tje :-[

Kolkkie

Hoi Tara,

Dat de DA zelfs bij jou langskomt zeg. Dat is toch wel aardig van hem.

Ik zal voor je duimen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Is dat niet normaal dan, dat de DA naar zijn klant toegaat, als die niet kan komen? Hier wel in ieder geval, maar tja, we kennen hem al een tijdje en hij ent onze honden en fret enzo in he ...

Kolkkie

Ik heb er hier verder nog nooit van gehoord. Mss dat er mensen zijn die het wel herkennen.
Gelukkig heb ik tot nu toe nog nooit met mijn valkjes naar een DA gehoeven. Heb alleen eens tel. contact gehad.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

mastolk

Hallo,

Tara ik hoop dat het mee valt! Gelukkig dat de DA komt. Laat maar weten wat hij zij. Sterkte ermee!!!!
En de cloaca (is dat bij zijn kont of ben ik nu heel erg fout?) wat is dit precies? Nette benaming voor kont?! Tja misschien heel dom hoor, maar ik weet het echt niet  :-/.

En Mariska ik kom van het platte land en daar komt de DA ook bij je thuis als het nodig is. Maar voor een vogel weet ik niet, ik denk het wel als je zegt dat je geen vervoer hebt. Want bij ons op het platte land had je ook geen openbaar vervoer. Het komt nog meer voor dus. Maar hier in Dordrecht denk ik niet dat ze het doen hoor!?  ;)

Groetjes Margrietha

Tara

Hoi,

thx voor de steun, dat waardeer ik heel erg. Cloaca is inderdaad iets bij de kont. Het is vreemd hoor, ik kan zijn cloaca niet zien, het is net een soort doolhof, en dan is er nog gedroogd bloed, dat denk ik een beetje de cloaca verschuilt, gelukkig kan ze nog poepen. Ben keizenuwachtig, hoop snel een telefoontje :(

Tara

Hoi allemaal,

'goed' nieuws. Heb zijn cloaca gevonden na wat zoeken. Ik zag dat die blok (gedroogd bloed?) er zo'n cm boven hang. Aan haar staart hangt er ook nog wat, maar dat lijkt me minder erg, ik heb foto's, waarop het zwart duidelijk te zien is.







Zie je het?

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,
Lijkt me inderdaad goed om daar even door een dierenarts naar te laten kijken want het ziet er toch wel groot uit op de foto.
IK elk geval hoop ik dat het erg mee valt en dat de wond waar het bloed vandaan komt al helemaal genezen is :-)
Soms blijven die korstjes heel lang zitten terwijl de wond al lang over is namelijk en dan is het gelukkig alleen een kwestie van weghalen door de dierenarts.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Tara,

Die plek ziet er erg groot uit. Het is goed dat je de DA hebt gebeld.
Ik hoop dat hij gouw komt.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006