28 maart 2024, 21:05:02

Iets raars aan cloaca?

Gestart door Tara, 12 oktober 2003, 04:14:04

« vorige - volgende »

Tara

Hallo,

ik ben van plan morgen naar de DA te gaan met Malaia, omdat zij iets raars heeft, een blok zwart, tamelijk groot nog, zo'n 1,5 cm lang 1 cm breed heeft in de buurt van de cloaca, die ik ook nergens terug vind. Uitwerpselen zijn normaal, maar toch? Weet iemand waar ik het over heb, want ik maak me toch erge zorgen. Ook aan haar staartveer (tja ze heeft er maar eentje meer door dat ongeluk :() als je kijkt, is dat allemaal erg vreemd, ik herken het totaal niet bij andere valkparkieten. Ik weet niet was het is, dat zwart lijkt me gedroogd bloed ofzo, maar ik durf er niet aan te komen ofzo, nouja, in bedoeling van eraf te krijgen, omdat ik bang ben dat ze zal gaan bloeden of zoiets dergelijks :(. Ik laat jullie dan wel weten hoe het is afgelopen morgen. Hopelijk is ze van dienst ......

Groetjes, Tara

Lique

Hoi Tara,

geen idee, wat het kan zijn, maar het is 9 oktober al gebeurd.
Waarom heb je er nog niks aan gedaan. Als je gewoon toen naar de DA bent gegaan, wist je wat het was. Je zegt ook dat je er morgen heen wilt.
Je betaalt dan natuurlijk ook meer consult, omdat het weekend is.

Groetjes Lique

Tara

12 oktober 2003, 04:49:52 #2 Last Edit: 12 oktober 2003, 04:50:09 by tara_dewulf
Hoi Angelique,

dit ligt wel niet aan de fret hoor, dit was er al, en toen ik zei dat ik naar de DA ging mocht ik niet. En wat maakt het uit dat ik meer moet betalen.

Lique

Hoi Tara,

Je weet mijn mening over dieren, en de desbetreffende hulp.
Jouw valkje heeft hulp nodig, dat wist je, dat wist je gisteren en eergisteren ook al.
Dus vind ik ook, dat je die hulp moet bieden.
Als jij ziek bent, mag je van je moeder dan wel naar een huisarts of ziekenhuis?

Groetjes Lique

Tara

Als ik ziek ben, moet ik meestal naar school, volgens mij denk je dat ik niet om mijn valkje geef :( maar dat doe ik meer dan wat dan ook, denk je dat het makkelijk is, om zo maar weg te gaan, terwijl het hier nog tamelijk ver weg is, terwijl mijn ouders vinden dat het niet erg is?

Lique

12 oktober 2003, 04:55:20 #5 Last Edit: 12 oktober 2003, 04:55:46 by Angelique
Ik vind het een erg misselijkmakend idee, dat als er iets met je dieren die je hebt aangeschaft aan de hand is, dat je niet naar een dierenarts mag.
Maar ik heb het ook niet over een griepje, maar iets ernstigs

Tara

Ze zeiden dat het niet erg was en dat ik niet moest gaan, maar denk je nou echt dat ik luister? Als er iets gaande is met iets waarom ik geef, doe ik er iets aan, zo vlug mogelijk, ook al gaat het soms niet zo erg snel, maar ik kan maar doen wat ik kan doen, en morgen ga ik te voet!

Lique

toch blijf ik die opvoeding van je ouders niet snappen.
Je mag wel een aantal dieren aanschaffen, maar als het geld gaat kosten, is het jouw probleem!!!!!!
Als ouder zijnde zijn ze daar verantwoordelijk voor!
Als het geld kost, en een dier heeft hulp nodig, zijn zij VERPLICHT om deze te bieden

Tara

Hoi Lique,

daarmee ben ik het je wel mee eens, maar ik ben verantwoordelijk, en mijn ouders niet, ook al zijn zij mij de baas, niet altijd luister ik en mijn dieren gaan in deze gevallen voor, ik ben niet volwassen zoals jij, en dus kan ik niet meteen naar een da, want heb geen auto of zoiets dergelijks, maar ik ga gewoon te voet, jah.

Lique

nee, alleen als jij aangeeft, dat een dier ziek is, en dringende hulp nodig heeft, en je ouders weigeren dit, kan dit ernstige gevolgen met zich meebrengen.
Zij zijn uiteindelijk wel verantwoordelijk, jij bent minderjarig!

Tara

Jah, 'r zit wat in, maar toen Pluk ziek was, heb ik alleen maar het bedrag moeten betalen van de medicatie, was amper 2,5 euro, alhoewel ik veel meer had willen bieden. Ik ga morgen zonder boe of ba een afspraak maken en een onderzoekje vragen.

Lique

Ja zou ik zeker doen, want als ik die foto zo bekijk, ziet het er niet goed uit.
Alleen jij zou haar goed moeten bekijken. wat er nou werkelijk aan de hand is.
Ik kan dat ook zo neit van een afstand zien

Tara

Maar Lique,

die foto dat jij ziet, zijn enkele pluimen kwijt, Malaia is altijd rustig, ik heb helemaal geen foto getoond van haar cloaca, waar het bovendien om gaat, om dat gedroogd bloed. De pluimen zijn niet zo ernstig, die groeien wel terug, daar maak ik me het minst zorgen over.

Lique

Hoi Tara,

Ik vind haar er niet erg happy bij zitten hoor.
Alleen je geeft zelf al aan, dat het gedroogd bloed is.
Alleen dan moet je eens goed bekijken, waar dat vandaan komt.

Tara

Hoi,

ik heb al vaak gekeken maar ik kom er niet wijs uit. Is raar. Malaia zit er bijna altijd zo bij, vanaf de dag toen ik hem kocht.