29 april 2024, 08:52:25

Sietskes Valkjes 2007

Gestart door Quendi, 12 januari 2007, 21:43:07

« vorige - volgende »

Quendi

2 oktober 2007, 10:57:42 #315 Last Edit: 2 oktober 2007, 12:39:42 by Quendi
Goed nieuws!!

Gisteren lagen er 2 catharina jonkies in het blok. Vandaag misschien nog wel meer  ;D. 1 had rode oogjes en de ander donkere. Dit houdt in dat er een lutino in ligt. Het zou ook nog een creme-ino kunnen zijn, want als pa als split voor lutino is, kan hij ook split zijn voor blauw misschien.

Ik ben heel benieuwd :D.

Ik heb al uitgerekend wat eruit kan komen als hij alleen split is voor lutino, dan komt er dit uit, ongeacht man of pop:

50% kans op donker groen split blauw en ino
50% kans op donker groen ino (donker lutino) split blauw

Als de vader split is voor blauw, dan komt dit eruit, ongeacht mannen of vrouwen:

25% kans op donker groen split blauw en ino
25% kans op donker blauw (kobalt) split ino
25% kans op donker groen ino (donker lutino) split blauw
25% kans op donker blauw ino (kobalt creme-ino)

Ik ben zeer benieuwd welke kleurtjes er allemaal uitkomen.

Gr Sietske

Quendi

Nou, zoals verwacht was het dus al te koud voor een nestje. Het jongste valkparkietje is dood, hij at niet doordat het popje snachts al niet meer in het nest zat om warm te houden. Daardoor was hij dus erg verzwakt.

Het oudste jong gaat et goed mee. Deze wil ik DNA laten seksen en als het een mannetje is, dan hou ik hem. Is het een popje dan verkoop ik hem uiteraard want daar kan ik zelf niet zo veel mee.

Als ik hem hou als het een mannetje is, dan zoek ik een pale fallow vrouwtje voor hem die niet split is voor witmasker.

De catharinaparkietjes zijn nooit gevoerd door hun moeder, hierdoor zijn ze dus dood gegaan. Dit zal onervarenheid zijn geweest van de moeder want die is nog minder dan een jaar oud en heeft nooit eerder jongen gehad.

Echt balen. Mijn kweekperiode is dus flink mislukt. Weinig vogels op stok gekregen. Ik weet wel wat ik moet doen volgend jaar, minder vogels in dezelfde ruimte. Dit voorkomt stress.

Gr Sietske

Dierenfreackske

Ik denk ook dat het nu toch al te koud wordt voor een nestje !!!Ik wist niet dat het nu nog kon,  vandaar he !!
Veel succes met de andere jonkies !! Hopelijk komt het wel goed met de anderen he !!!Grtjs



Quendi

Dank je Dierenfreackske  ;)

Ik heb een foto van het jong dat inmiddels is uitgevlogen.

Ik heb GENDIKA gebeld, en die sturen me binnen enkele dagen veerzakjes op zodat ik een DNA test kan doen. Is het en man, dan hou ik heb, om volgend jaar te bekijken of zijn moeder dan bleekmasker is, dan is hij witmasker split ino split pale fallow en is zijn moeder een geelwang, dan is hij witmasker split lutino geelwang split pale fallow. Dit kan ik dus zien als hij volgend jaar jonkies heeft. Ik ben opzoek naar een lutino split pale fallow popje. Of nog liever een lutino pale fallow popje. Maar of dit te vinden is??? Dan denk ik dat ik uiteindelijk maar opzoek ga naar een lutino opaline ofzo..



Gr Sietske

sandy

HALLO U HEEFT MOOIEN VALKJES IK BEN IN BEZIT VAN 6 VALKJES  IK WOON IN ALMERE IK WIL VOLGEND JAAR WIL IK ER MEE GAAN KWEKEN IK HEB EEN ;
CINNEMON OPALINE WITMASKER POP
BONTE WITMASKER MAN
CINNEMON GEPARELDE WITMASKER POP
BONT OPALINE WITMASKER MAN, TE KOOP
GELE LUTINO MAN
CINNEMON GEPARELDE GEELWANG

IK WIL GRAAG MIJN LIEFDE DELEN MET ANDEREN  KIJK EVEN OP MIJN FORUM SANDY 1975 EVEN VOORSTEELLEN

Quendi

Hoi Sandy,

Veel succes met de kweek voor volgend jaar  ;).

Gr Sietske

Quendi

Nou... De laatste jonge vogel is verkocht. Alle blokken zijn eruit. Nu is het wachten tot volgend jaar voor het volgende kweekseizoen.

Het zal aardig stil worden in mijn dagboekje ;).

Gr Sietske

•=Bonnie=•

Hier is het ook stil hoewel er nog 6 jongen zitten waarvan de eersten vanaf dit weekend weg mogen. De blokken zijn er hier ook uit en schoongemaakt en binnenkort haal ik mijn laatste aankopen op.

Ik ben heel benieuwd naar volgend jaar, ik heb bijna al mijn droomvalkjes kunnen aanschaffen, nu nog zien of ik ze naar wens gekoppeld krijg :)

Rianne

Hoi Sietske,

mijn moeder was erg blij met het witmaskertje. :) Ze heeft haar de naam Noa gegeven. :)

Quendi

Ow Noa is een mooie naam. Wanneer komt ze dan op de site te staan? Met haar toekomstige vent?

Gr Sietske

Rianne

Ik denk volgend jaar pas. Heb nog geen foto's kunnen maken en voorlopig is dat koppel nog te jong. :)