4 mei 2025, 02:55:33

valkparkieten bijten elkaar!!!

Gestart door Murat, 12 november 2007, 16:29:06

« vorige - volgende »

Murat

Ik heb 2 valkparkieten eentje die heel erg tam en het is een man die heb ik al ruim 1.5 jaar en ongeveer een maand geleden heb ik een pop gekocht van 2 jaar oud.
Alleen het gaat niet zo goed ze bijten elkaar etc.
Als er een op de stok zit kan de andere niet op hetzelfde stok zitten want het gaat dan goed mis.
Zo gaat het al een maandje.
Nu ben ik van plan om een een andere pop te kopen want dit gaat echt niet goed.
Maar de vraag was of het hier aanligt.
Of kan het nog goed komen?? meer tijd gunnen of zoo
Of klikt het gewoon niet.

Kaatje

Hoi,

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan haar ligt maar meer aan de man omdat nu de aandacht niet meer voor hem alleen is. Ik geloof ook eerlijk gezegd niet dat het met een andere pop van die leeftijd ineens wel zal klikken.

Misschien dat je er nog wel een andere ( jongere ) pop bij kunt zetten, wie weet wordt er dan ook niet meer gebeten !!

Succes !

Murat

bedankt voor je advies.
Dus het kan ook zo zijn dan na paar maanden het toch goed gaat met die twee.
(Ze bijten elkaar soms tot iemand bloed) Daarom zijn ze nu ff tijdelijk uit elkaar.

Anja

Hoi hoi,

Je moet niet vergeten dat de man al ruim 1.5 jaar alleen zit.
Nu wordt daar een volwassen pop bij gezet. Als je een valkje er bij neemt dan zou ik gaan voor een jonge valk. Jonge valkjes worden over het algemeen eerder geaccepteerd dan oudere valkjes.

Wat je ook nog zou kunnen doen is de indeleing van de kooi veranderen zodat het voor beide een nieuwe kooi is.

Ik zou ze eerst aan elkaar laten wenne buiten de kooi en zo zoetjes aan ook in de kooi.

Veel succes ermee.

Groetjes Anja

Murat

heel erg bedankt Anja.
ik was al van plan om een jonge pop te nemen nu weet ik het bijna zeker  ;D

Kaatje

Nogmaals succes en ja, Anja heeft altijd wijze raad  :D

Murat

jij ook bedankt kaatje  ;D
als het allemaal goed gaad heb ik woensdag een nieuwe jonge pop

Kaatje

Dat is al snel ... Ik hoop dat het dan beter gaat met je valkjes  :D Heel veel plezier gewenst met het nieuwe popje, hou je nog wel het andere popje erbij !?

Groetjes Karin

Anja

Citaat van: kaatje98 op 12 november 2007, 17:19:50
Nogmaals succes en ja, Anja heeft altijd wijze raad  :D

Ik ga er helemaal van blozen zeg.

Groetjes Anja

Bello

Als er een 3e bij komt zeker de kooi totaal van inrichting veranderen.

Veel succes ermee!!

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel