29 april 2024, 13:24:05

Vraagje(s) voor jullie

Gestart door Miranda34, 11 november 2007, 22:56:54

« vorige - volgende »

carco

Als je meer naar het jongste valkje neigt heb je toch al gekozen ??? ;D

En ik denk zeker dat een jonger valkje nog tammer te krijgen is dan een oudere of het moet zo zijn dat de andere al heel erg tam is.
Ik weet alleen niet hoeveel aandacht ze een valkje blijven geven als het nog niet weg is en nog bij de rest zit.

En het maakt dan zeker niet uit als je er toch eerst één wilt nemen wat het dan is een man of een pop.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




imv

Ik zou de jongste nemen.
Je moet je er idd wel van laten overtuigen dat het valkje zelfstandig eet. Niet alleen trosgierst, maar ook wat 'normaal' zaad. Dit, omdat dit je eerste valkje is. Als je er al eentje hebt dan leert een jonkie die al wel trosgierst eet wel eten van een ouder valkje (zien eten doet eten)
Die van 5 maanden heb ik eerlijk gezegd niet zo'n goed gevoel bij (mn ook vanwege de 'haast' die erachter zit) en ik vind de jongste er mooier uit zien.
Vraag als je wilt eens naar de ouders van de jongste?

groetjes,
Irene  ;)

Bello

Hoi Miranda,

iK ZOU wachten tot april 2008 tot Chantal weer gaat kweken (ik weet wat ik dan in huis haal voor valk en SUPER TAM)

Of ik zou het 2e valkje nemen.

Dorothé


ps en niet overhaaast aan "laten smeren"waar je later mischien spijt van krijgt.

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

carco

Waarom persé op deze kweker wachten terwijl er genoeg goede te vinden zijn  ???

En als ik de stukjes van Miranda lees gaat ze niet overhaast aan een valkje beginnen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




imv

Supertam krijg je ze naar mijn idee pas als je het valkje zelf hebt. Je moet er zelf wat voor doen... tenzij je een valkje krijgt wat al zeker een week of 12 oud is...

Niet om deze kweker af te kraken, dat is totaal mijn bedoeling niet. Maar mensen krijgen hierdoor soms een heel geidealiseerd beeld van een 'tamme valk' . Ik heb zelf wel eens mensen gehad die dachten dat een tamme valk al kon praten en een dansje kon doen. Het is waar dat kwekers van bepaalde koppels kunnen zeggen of er gemakkelijke vogeltjes uit komen of juist een beetje pittig.. dat kunnen Mandy en Kirsten bijvoorbeeld ook. Die hebben dan ook al meerdere nesten gehad met die koppels,, maarrehh..
niet iedere valk wil uitgebreid gekroeld worden, hoe hard je ook je best er voor doet...

Ik denk dat Miranda ook zeker niet overhaast beslist.

Groetjes,
Irene

♥Debby♥

Moeilijk hoor Miranda..

als dat kleintje zelfstandig is dan is hij/zij wel lekker jong en kun je hem misschien nog wel goed tam maken..

Dat oudere valkje had die mevrouw ook in huis geloof ik? maar ja.. in hoeverre die dan tam is??

En wat dat geslacht betreft.. je kunt toch zien als een man heel macho reageert dat het een vrouwtje is?? dus zo gek is het dan toch niet wat ze zegt?? of ben ik nou abuis??

het zal er ook aan liggen hoe tam ze hem zelf al gemaakt heeft.. maar ik zou denk ik ook voor de jongere gaan.. en dan inderdaad wachten tot hij zelfstandig is maar dat zal misschien nog 2 weken duren?


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

EN??? heb je een keuze gemaakt? heb je al een mooi valkje in huis??


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Eric Holtmark

Hoi Miranda,
4animals niet doen lijkt mij,kijk eens op marktplaats heel veel vogels van hun maar verschijnende 06 nummers???
Google ook eens 4animals , niet echt lovend.

Groetjes Eric

Miranda34

Hoi Eric. Bedankt voor je reactie! We zijn inmiddels vastbesloten om het valkje niet via 4Animals aan te schaffen en zijn inderdaad druk elke dag op Marktplaats aan het kijken.

Toevallig hier in het dorp nog even de dierenwinkel bezocht. Dat is een hele aardige eerlijke (!) man, die zei dat de valkparkieten die er zaten niet makkelijk meer tam te maken zijn. Ze zijn van deze zomer en zitten al vanaf het begin met zijn drietjes. Dat vond ik erg eerlijk van hem!

Elke keer als we op een advertentie reageren dan blijkt er weer een misverstand te zijn... pffff. Dan is de vogel al weg en 'waren ze met een ander in de war' als wij mailden. Of iemand is gewoon niet meer te bereiken.

Dus we zoeken gestaag verder!
We hebben alleen inmiddels wel het idee om meteen twee jonge valkjes te nemen. Dat is misschien toch wel het leukste, omdat wij wel eens weg zijn tegelijkertijd. En als je beide valkjes veel aandacht geeft, worden/blijven ze ook allebei tam, toch? :)

Oh, is het dan beter als we twee valkjes uit een verschillend nest zien te krijgen? Of mogen ze ook gewoon uit hetzelfde nest komen?

Groetjes, Miranda

Anke

Hoi,
Het maakt niet zoveel uit of je valkjes neemt uit 1 nest of uit twee verschillende nesten.
UIt 1 nest heeft het voordeel dat ze elkaar al kennen en niet apart in een kooi hoeven om aan elkaar te wennen en dat ze ook niet apart hoeven in verband met mogelijke ziektes.

Nadeel is dat als je een mannetje en popje hebt je dus niet kan kweken met ze omdat dit inteelt is.

Als je leuke valkjes zoekt: kijk dan eens hier rond op het forumm er zijn verschillende kwekers op het forum actief die in de wintermaanden kweken en daar nu net mee begonnen zijn.
Het leuke daarvan is dat je je valkje via de dagboekjes vanaf het begin kan volgen.
Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kaatje

27 november 2007, 22:27:32 #70 Last Edit: 27 november 2007, 23:32:11 by Gerda
Hoi Miranda,

Leuk hoor en heel veel succes met je verdere speurtocht  ;) Ik ben het met Anke eens, probeer hier ook eens rond te kijken en reserveer desnoods eitjes die nog niet gelegd zijn, dat heb ik ook gedaan en kijk maar eens in mijn boekje ! Je moet dan nog even geduld hebben maar dan wordt dat echt rijkelijk beloond !!

Groetjes Karin

Mijn boekje staat bij dagboeken en dan Paco en *Rico

edit*
Hier is de link:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,25626.915.html
Gerda


Rianne

Je kunt ook even bij Herplaatsing kijken, volgens mij heeft Aad nog een tam cinnamon popje te herplaatsen. Deze is al wat ouder maar wel tam. :)

Sanna

En héééél lief ;D ;D. Moet je Aad maar even bellen (telnr. staat in het eerste bericht), dat heeft hij volgens mij liever.

Groetjes, Sanna

naar Jacky...

Mara

Hoi Miranda

Inderdaad heeft Aad nog een popje zitten, erg lief valkje zo te zien. Er staan wel vaker herplaatsingen op de site, nu ook eentje van Ivy en volgens mij heeft Valerie nog twee wildkleur jongen zitten die wel al een week of 8 zijn maar ook die kun je nog heel goed tam maken, mist je het geduld er voor hebt.

Succes met je zoektocht en ik ben blij dat je geen valkje via 4Animals wilt nemen.

Mara

Anja


De valkjes van Valerie zijn al weg Eugenie.

Groetjes Anja