16 juni 2024, 12:44:38

Vraagje(s) voor jullie

Gestart door Miranda34, 11 november 2007, 22:56:54

« vorige - volgende »

Anja


Ik zou er pas een tweede valke bij zetten als jet eerste echt goed tam is.
Bij aanschaf van een tweede valkje moet je namelijk je aandacht gaan verdelen over de valkjes.

Groetjes Anja

♥Debby♥

Bij ons zit er 7 weken tussen maar diesel was heel rap tam.. en duuk was al heel goed tam gemaakt door z'n baasje en nu bij ons is hij dat nog steeds..

maar je zou eerst kunnen kijken hoe het gaat met het valkje en dan zie je snel genoeg wat je het beste kunt doen..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

imv

Bij mij had ik Guus 2 weken na Goofy opgehaald. Het zijn allebei lieve valken, maar in mindere mate tam.
Goofy is geen kroelerd, maar zit wel heel graag bij me. Guus is heel erg op zichzelf. Zij komt ook nagenoeg nooit de voliere uit. Maar ze komt wel altijd even aan mijn vingers knabbelen...
Sjors en Pino heb ik samen gehad (zat een weekje tussen) en zijn grote kroelers.

Het zit ook wel in het karakter van de vogel denk ik, hoor!

Succes met je zoektocht.. zo leuk om op zoek te gaan naar een leuk lief valkje.. veel plezier

groetjes,
Irene

Miranda34

Deze hadden we ook nog op het oog:

http://link.marktplaats.nl/129153008

Die komt bij deze www.vogelkennis.come2me.nl mensen vandaan. Ik vind het een beauty! Heb al een mailtje van die dame gekregen dat het een popje is (klopt dat, naar jullie mening, afgaande op de foto?). Ik zie namelijk toch wel veel geel op het hoofdje, ik ben een beginner natuurlijk  ;D

Kennen jullie deze dame, toevallig?
Ze woont wel erg dichtbij en ze schrijft dat het een echte kroelerd is. Heb nog niet de leeftijd gehoord, dat ga ik even vragen per mail.

Wat is jullie mening?

Groetjes!

Gerda

Hoi Miranda,

Er is nog niet te zien of het een ventje of popje is. Je kan het alleen weten als er bijvoorbeeld uit de mutatieberekening komt dat alle gepareld popjes zijn.

Ik ken deze kwekerij denk ik niet.
Er staan nog vijf advertenties van deze kwekerij op marktplaats.

Deze advertentietekst vond ik een beetje apart: Valkparkieten Voor De Broed eventueel voor een kooi daar ze prachtig kunnen zingen

Groetjes, Gerda

Miranda34

Hoi Gerda, bedankt voor je reactie!

Ik dacht dat ze daarmee bedoelde (bij die valkparkieten voor de broed) dat ze ook eventueel in huis in een kooi gehouden kunnen worden ipv in een volière? Omdat ze mooie deuntjes kunnen zingen? Maar het staat er een beetje ongelukkig inderdaad  ;D

Ik merk dat ik het hartstikke eng vind om het juiste valkparkietje te zoeken/vinden... ik ben steeds bang dat ik een verkeerde keuze maak  :o

imv


het is moeilijk te zien. Hoe oud is deze valk? Als het geen cinnamon is heeft 'ie idd veeel geel!
Maar hoe erg zou het zijn als het een man is?? Die kun je jouw favoriete liedje leren fluiten  ;D

Groetjes,
Irene

♥Debby♥

Nou klik maar eens op die site..

ziet er niet echt uit als broodkwekers... hihi.. is een oma met haar kleinzoon..  ;D


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Rianne

Met de hand gevoerde valkjes zijn in eerste instantie bedoeld als echte huiskamervalkjes. Als je ermee wilt gaan kweken, zou ik persoonlijk liever kiezen voor een valkje die door de ouders is grootgebracht. Ik ken de kwekerij ook niet.

Miranda34

Hallo ladies! Ik heb weer even jullie hulp nodig...
Alwéér? Ja!  ;D

Het valkje van hierboven van de 'oma' is 5 maanden. Ze mailt me het volgende:
---------------------------------------------------------------------
Hallo,inmiddels is het al weer maandag,en het leven is zeer gehaastmaar toch even antwoord,en wel te weten dat het  een pracht lief poppetje is en je het  zelf moet zien en bevoelen.Eerst dacht ik dat het een mannetje was,maar later bleek dat het geel steeds meer grijzer ging worden,en toen zette ik haar bij een mannetje en toen werd het echt duidelijk.5mnd  oud is zij,en mocht je interesse hebben,dan is Bleiswijk niet ver bij mij vandaan.
-----------------------------------------------------------------------


Maar dan is er ook nog een heel aardige dame uit Zwijndrecht die een valkje van 6 weken te koop heeft. Zij mailt me het volgende:
-----------------------------------------------------------------------
Goedemiddag Miranda
Het heeft even geduurd voor ik u kon antwoorden over de valkparkiet. Maar hij is van mijn vriendin dus ik moest eerst even een paarfoto's gaan maken
Zoals u ziet is hij echt helemaal handtam het is een eigen kweek dus van het begin af aan in de handen geweest.
Wilt u hem hebben dan kunt u beter gelijk contact opnemen met haar om verder af te spreken.
Ik hoop dat ik u hiermee voldoende inlichtingen hebt gegeven
-----------------------------------------------------------------------

Dit onderste valkje ziet er zó uit:



Wat zouden jullie doen?

Thanks alvast weer!
En sorry voor de vele vragen en onzekerheden, maar ik doe het liever goed dan overhaast  8)

imv

Hoi Miranda,
Als je per se een pop wilt moet je even vragen wat voor mutatie de ouders zijn. (met splits)
Als ze geen idee hebben, dan heb je 50% kans dat het een man is. Als ze het wel precies weten, dan zullen we kijken of er uit de erfelijkheidsleer geslachtsgebonden mutaties uit kunnnen komen.

Groetjes,
Irene

Anja


Is het valkje van 5 mnd wel tam? Je weet daar dus niet wat je hebt een man of pop. Op zich geen probleem maar als je bv een pop wilt en het blijkt daarna een man te zijn of andersom ben je toch enigzins teleurgesteld.
Ik snap uit de mail dat ze het valkje bij een man heeft gezet en ha=et daarna duidelijk was. Ik heb er mijn twijfels bij.

Wat betreft de andere valk van 6 weken vind ik 6 weken wel erg vroeg. Is deze valk wel zelfstandig. Eet hij zelf zaadjes, blijft hij op gewicht.

Ik weet niet welke keuze je moet maken.

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi Miranda,

Heel veel succes met je beslissing, ...ik zou gewoon terug mailen of even contact opnemen met de eigenaar van het jongste valkje, ... ik weet zeker dat hij daar misschien nog wel een paar weekjes kan blijven ...

De reactie van het oma´tje vond ik eerlijk gezegd ook een beetje vreemd overkomen en sluit me dan ook geheel bij Anja aan !!

Nogmaals succes meid !!!

Groetjes Karin

carco

Als het je  niet uitmaakt of het een man of pop is moet je op je gevoel afgaan.
De eerste dame kan er niet met zekerheid van uit gaan dat het een pop is als ze de splits van de ouders niet weet en door alleen maar te vergelijken.
Je kan dus inderdaad vragen hoe de ouders van het valkje eruit zien.
Maar...dat wilt niet zeggen dat ik dit valkje afkeur! Dit valkje kan daarom wel heel lief èn gezond zijn, niet iedereen die met vogels kweekt weet hoe de erfelijkheidsleer in elkaar steekt, maar dat maakt deze mensen niet minder.
Ik zal echter wel goed doorvragen of dit valkje echt tam is met 5 maanden oud.

Het 2e valkje zou ik inderdaad goed navragen of het al bij de ouders weg kan, zal er ws. net om hangen.

Maar nogmaals ik zou gaan voor het valkje wat het liefste en mooiste overkomt als het je niet uitmaakt of het een man of pop is.

Succes met beslissen!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Miranda34

Dankjewel meiden!
Moeilijk he... de dame van het jongste valkje had nog meer foto's er bij gevoegd, lekker uitgebreid allemaal. Van die van 5 maanden heb ik alleen dat kleine marktplaats-plaatje (en de advertentie is van Marktplaats verwijderd???  ??? )

Ik neig meer naar de jongste valk. Maar ook daarvan kunnen we niet zien of het een dametje of een heer is he? Toch?
Eigenlijk maakt dat ook niet veel uit, omdat we eigenlijk al besloten hadden er eerst eentje te nemen en dan nog eentje er bij. En of de man of het popje dan eerst komt maakt eigenlijk niets uit, toch?

Ik vind de onderste wel een lief waffeltje hebben  :D
En ze hadden ook geen haast ofzo, begreep ik. Niet dat hij morgen weg moet ofzo.

Ik ga er nog wel even over nadenken...
Het zal misschien wel zo zijn dat het jonkie nog wat beter/makkelijker tam te krijgen is dan die van 5 maanden? Of scheelt dat niet zo veel?

Argh.... kunnen jullie niet gewoon voor ons kiezen?  ;D
Mijn wederhelft kan ook al niet kiezen! (Lekker besluiteloos stel he.....  :P )

Groetjes, Miranda