29 april 2024, 14:50:33

Een vriendje voor izzy

Gestart door hermelien1989, 5 december 2007, 19:45:40

« vorige - volgende »

hermelien1989

Hoi
ik heb eindelijk mijn ouders zo ver gekregen dat ik een vriendje voor izzy mag kopen  ;D
Nu heb ik een paar vraagjes:
1) Eind april/begin mei ga ik 2 weken op vakantie, is het verstandiger om nu een valkje te kopen of eentje reserveren ( dus eentje van 2008) en hem na de vakantie op t halen.
2) weet iemand een kweker die lutino mannen kweekt, deze tam maakt en in de buurt van heerlen zit?
3) Izzy is nu ongeveer 2.5 jaar oud, we willen na een quarantaine tijd de nieuwe vogel bij izzy proberen te zetten. Is dat nog verstandig? Izzy gaat heel goed samen met de kanarie van mijn oma, en als het niet lukt blijft de nieuwe valk  bij mij op de kamer, hier zit hij ook tijdens de quarantaine.

sanne

Mara

Hoi Sanne

Ik zou wachten tot 2008, vooral omdat je nog op vakantie gaat. En wat voor mutatie is Izzy? Wil je er mee gaan kweken?

Meestal accepteren valkjes andere valkjes wel hoor, tenminste, hier gaat het altijd goed.

Mara

Anke

Hoi,
Ik sluit mij bij Mara aan :)
Ik zou wachten met een valkje tot na je vakantie.
Mijn ervaring is ook dat valkjes over het algemeen heel goed reageren op een vriendje erbij :)
En kwekers in de buurt van Heerlen?
Kijk HIER voor een lijst met kwekers van valkparkieten
Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

hermelien1989

hoi
izzy is een mannetje en een witmasker cinnamon.
Mijn ouders wouden het liefst een mannetje en ik ook (geen zin in eitjes etc.
Ik heb nog in dierenwinkels gekeken, maar de vogels waren me daar te oud >6 maanden.
Ik heb dus besloten te wachten tot na mijn vakantie en er eentje te reserveren (met alle voorvreugde natuurlijk)

Ik ben met kwekers nog rond aan het kijken
Mijn ouders vonden zuid-holland veel ste ver, en willen volgens mij max 1 uur rijden
Dus ik heb nog een tijdje om te zoeken.

groetjes sanne

Mara

Hoi Sanne

Twee mannetjes maken wel meer lawaai dan een mannetje en een popje. Eitjes hoef je niet per se te laten uitbroeden, deze kun je lek prikken of vervangen door nepeitjes wat ik zelf doe als ik geen eitjes wil hebben.

Ik zou zo in Limburg geen kwekers weten, je hebt al in de lijst die Anke je gegeven heeft gekeken neem ik aan. In Veghel zit Caroline die hele mooie valkjes heeft en in Helmond zit Chantal, die heeft ook hele mooie valkjes.

Succes met je zoektocht, en als je nog vragen hebt, gewoon stellen!

Mara