28 april 2024, 05:44:59

kan ik hier mee kweken

Gestart door sandy, 13 november 2007, 04:34:58

« vorige - volgende »

sandy

ik had een vraagjeik heb een lutino opaline fallow pop en een gele lutino maar ze hebben bijde rode ogen kan ik hier mee kweken??????????

Rianne

Hoi,

het is niet aan te raden maar als je valkjes aan bepaalde voorwaarden voldoen kun je er hele mooie jongen mee krijgen.
Beide vogels moeten van groot formaat zijn, en ze mogen geen kale plek achter de kuif hebben.

Dan wil ik je nog de tip geven om er een split fallow mannetje tegenover te zetten, dan zie je nog iets van de fallow mutatie terug in de jongen. Nu zullen ze er alleen maar split voor zijn.

sandy

13 november 2007, 14:45:59 #2 Last Edit: 13 november 2007, 14:48:29 by sandy1975
hoi rianne bedankt voor je reactie mijn bijde valkjes hebben gen kale plekken achter de kuif en het zijn forse vogels kijk maar een in mijn verhalen boekje sandy,s valkjes

ik weet niet wat voor splitten die gele lutino man hebt maar hij heeft rode ogen

Rianne

Haha, dat zegt niet zo veel, alle lutino's hebben rode ogen ;D

sandy

dat wist ik niet weer wat geleert ik dacht dat ze ook donkeren ogen konden hebben

Rianne

Als ze ouder worden, wordt de felheid van het rood wat minder, van een afstand lijkt het dan of ze donkere ogen hebben. :)

sandy

maar hoe weet ik nu of ik er mee kan kweken ze waren nog geen koppeltje maar ik ik vond het een mooi stel

Mara

HOi Sandy

Het is niet aan te raden om twee roodogigen tegen over elkaar te zetten.

Ik weet niet of ik het goed zeg, maar ik word wel verbeterd als ik iets niet goed zeg.

Je zou er mss mee kunnen kweken als het beide forse, gezonde valkjes zijn. De lutino's geen kale plek achter de kuif hebben.

Mara

Rianne

Je kunt voor jezelf eerst bedenken wat voor jongen je wilt gaan kweken. Weet je eigenlijk wel zeker dat je een lutino geparelde fallow pop hebt? Want geparelde fallows zien er al snel uit als lutino's. Zet je die tegenover de lutino man, krijg je wildkleur en lutino jongen.
Maakt dat je niet uit, bedenk je dan dat wildkleur jongen niet snel verkopen. Mensen zijn al meer op de hoogte van de verschillende mutaties. :)
Wat ik zelf zou doen, de pop koppelen aan een split fallow man (dit kan bijv een witmasker of wildkleur zijn), en niet aan de lutino.

Maar als antwoord op je vraag, ja je kunt er mee kweken, maar kijk goed naar je jongen en let op of ze een grote kale plek achter de kuif krijgen.

Silke *

Citaat van: Rianne op 13 november 2007, 15:10:15
Haha, dat zegt niet zo veel, alle lutino's hebben rode ogen ;D


Hoi Rianne,

Sandy heeft toch gelijk hoor.
Mijn lutino valkje had geen rode ogen, maar grijze.
Heb daar geen duidelijke foto van omdat ie gestorven is, maar kijk hier eens naar:
http://valkparkietenbenelux.forumup.be/viewtopic.php?t=201&mforum=valkparkietenbenelux
Dit is dan wel een albino...

Hoi Sandy,

Ik denk niet dat de kleur van ogen te maken heeft met de splits van de vogels hoor.

Groetjes
Silke x

sandy

14 november 2007, 01:57:14 #10 Last Edit: 14 november 2007, 10:57:31 by sandy1975
wat kan ik er dan bij zetten ik heb nog 2 bonte witmaskermannen waareen gepareld ik heb de gele lutino bij me cinnemon geparelde geelwang gezet kan dit wat moet ik doen ik heb ook no g een cinnemon geparelde witmasker man
en lutino geparelde fallowpop de bont geparelde witmasker heb ik te koop als je wil weten waarom moet je mijn verhalen boekje mar lezen ik wil heel graag een bonte er bij

mijn lutino en lutino geparelde fallow hebben geen kale plekken achter hun kuif

Lin

Silke is dat valkje van jou dan ook met donkere ogen geboren?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Silke *

Hoi Lin,

Ik dacht het wel maar ben niet zeker.

Silke x

Silke *

Hier een foto, maar ik zei het je, dit is met mijn gsm getrokken en niet groot:





Groetjes
Silke x