29 april 2024, 12:43:30

overgeven na handvoeding.

Gestart door Paul, 9 oktober 2003, 00:46:37

« vorige - volgende »

Paul

9 oktober 2003, 00:46:37 Last Edit: 9 oktober 2003, 02:19:58 by Angelique
Hallo Allemaal,
Mijn laatste valkje is al wel zelfstandig maar hij zeurt nog zo om voeren dat we hem elke avond nog wat bijvoeren.
Hij eet dan echt heel erg veel alsof ie uitgehongerd is.
Hier nog even een foto van hem/haar.

Net zoals vanavond ook weer, de krop was heel erg vol na het voeren.
Hij had nogal geknoeid en ik heb hem schoongemaakt bij de kraan met wat lauwwarm water.
Omdat ie nog wat nat was en het natuurlijk nu koud aan het worden is wilde ik hem wat droogföhnen.
Toen ik dat deed begon ie te kokhalsen en spugde een gedeelte van het voer er weer uit.
Alles toen weer schoongemaakt en weer proberen en toen begon ie weer over te geven.
Ik denk dat het puur door het föhnen komt maar hebben meer mensen dit wel eens gehad?
De valk lijkt verder heel gezond en hij vertoont geen vreemd gedrag gelukkig.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Paul,

Zou de krop mss niet te vol gezeten hebben, of dat er iets klem heeft gezeten?
Het lijkt mij niet dat je valkje gaat overgeven van een fohn.
Als hij verder normaal is, zou je je denk ik geen zorgen hoeven maken.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

Hoi Paul,

Als een kleintje overgeeft is dit niet goed.
Je geeft al aan, dat de krop te vol is.
Zit er lucht in de krop? en hoe is de ontlasting?
is hij verder goed bij, een eet hij al wel wat zelfstandig?

Groetjes Lique

Paul

Hoi Lique en Mariska,
Hij gooide het voer er alleen uit toen ik hem warm maakte met de Föhn kan het niet zijn dat dan de lucht in de krop uitzet en het voer eruit komt?
Daarna heeft ie het ook niet meer gedaan.
De ontlasting ziet er normaal uit en hij gedraagt zich ook niet raar.
Hij is nog jong en meestal na het eten gaat ie even slapen maar hij vliegt wel rond om ook bij de andere valkjes te bedelen :-)
Ik denk ook dat ie zelf nog niet helemaal goed kan eten, de kweker waar Leon ze van had had ook gezegd dat sommige nog iets bijgevoerd moesten worden.
Hij lijkt echt uitgehongerd als je hem pap geeft hij gaat dan tekeer hij eet zowat de lepel erbij op  :D

Groetjes, Paul

moonwitch (diana)

9 oktober 2003, 12:47:51 #4 Last Edit: 9 oktober 2003, 12:49:19 by moonwitch
hoi  paul

Ik heb het met m'n baby papegaai ook wel eens gehad, meestal had hij dan teveel gegeten en kwam er weer een gedeelde terug, inderdaad kokhalzen en overgeven, meestal kwam het ook omdat ik dan op z'n krop drukte bij het schoonmaken. Wat ik ook denk is dat je beter niet had kunnen fohnen. De huid van de krop is natuurlijk erg dun, dus ik heb het vermoeden dat de pap dan ook weer te warm word.
Als ik jou was zou ik het overtollige zoveel mogelijk met een stukje keukenrol weghalen. Hij poets zich toch wel zelf schoon. Sterkte ermee, ik hoop dat je wat had aan dit antwoord.
Groetjes diana B

ps, Mooi valkje hoor.
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Andrea


Hoi Paul,

Wat een mooi beestje is dat zeg, is het een cinamon geparelde witmasker?
Nog veel succes met het bijvoeren, en veel plezier met je nieuwe valkje,

Groetjes Andrea

p.s. Hoe heet hij/zij eigenlijk, of heb je nog geen naam?

Binkie en Sparkle

Paul

Hoi Allemaal,
Het gaat vadaag ook weer prima met hem dus ik denk echt dat het door het uitzetten van de pap of de lucht in de krop kwam.
Niet meer droogföhnen dus vlak na het eten.
Maar hij eet ook zo verschrikkelijk veel de meeste jongen die ik had aten echt niet zo goed als deze.
En de krop gaat ook weer prima leeg na een aantal uurtjes dus dat is ook prima.
Hij zou zelf al wel kunnen eten maar hij pikt wel in de voerbak maar zaadjes pellen heb ik hem nog niet zien doen.
En het is inderdaad een cinamon geparelde witmasker Andrea en een naam hebben we nog niet met zekerheid maar we dachten aan oeroeboeroe  :D

Groetjes,  Paul

Kolkkie

CitaatHoi Allemaal,
Het gaat vadaag ook weer prima met hem dus ik denk echt dat het door het uitzetten van de pap of de lucht in de krop kwam.

En het is inderdaad een cinamon geparelde witmasker Andrea en een naam hebben we nog niet met zekerheid maar we dachten aan oeroeboeroe  :D

Hoi Paul,

Wat fijn dat hij weer beter is zeg. Ik schrok me al een hoedje.

Waar heb je de naam Oeroeboeroe vandaan?
Volgens mij is vreetzak een betere naam :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Mariska,
Ken je Oeroeboeroe niet dan ?
Dan zal dat wel voor jouw tijd zijn  :D
Dat is een wijze uil uit de televisie serie Paulus de boskabouter.
Is laatst volgens mij nog wel een keer herhaald dus moet je wel een gezien hebben.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Paul,

Paulus de boskabouter ken ik wel, maar al die andere die erbij horen moet je mij niet naar vragen :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006