29 maart 2024, 09:42:35

Advies?

Gestart door *Amanda*, 9 november 2007, 19:39:38

« vorige - volgende »

*Amanda*

Hallo allemaal,

Kunnen jullie mij misschien advies geven? Jullie kunnen het verhaal lezen in mijn boekje op pagina 13 en 14.

Groetjes Amanda

Rianne

Hoi Amanda,

misschien handig om toch even je berichtje dan hier neer te zetten. Niet iedereen is even handig met de dagboeken en verhalen en niet iedereen heeft tijd om alles op te zoeken ;)

*Amanda*

Misschien hebben jullie het al wel gezien op het forum maar ik was laatst voor iemand een kweker aan het zoeken want die mensen hadden een valkje gevonden en via het ringnummer hebben we de kweker gevonden. Goed nieuws was dat dus en ze hadden contact met hem opgenomen. De kweker heeft een computercrash gehad en daardoor zijn alle gegevens van de eigenaren verloren gegaan. Via zijn bankafschrift is hij toch meer te weten gekomen maar kon ze niet vinden in het telefoonboek. De kweker is daarna naar het gemeentehuis gegaan en zij hebben een brief naar het adres gestuurd. De mensen hebben nog steeds niks van hun gehoord en denken dat het valkje misschien 'expres' weggevlogen is. Nu kreeg ik vandaag een mailtje van de mensen die het valkje nu hebben.... Ze hadden mensen gevonden die het valkje wel willen hebben maar willen hem liever niet aan hun geven (waarom weet ik niet) en nu komen ze met de vraag of ik hem wil hebben.....   ze gunnen hem mij het meest omdat ik zoveel 'moeite' heb gedaan voor hun (ik vind dat wel meevallen) Ik weet het alleen niet. 3 valkjes passen wel in de kooi maar ik heb nu juist 2 popjes omdat het rustiger is op de slaapkamer. Ik neem aan dat het een mannetje is want ze zeggen dat hij hallo kan zeggen. Hij is tam dus dat maakt me dan weer heel erg aan het twijfelen want dat is echt super leuk. Ik weet het nog niet allemaal. Ik heb ook even een foto gevraagd, daar wacht ik nu ook even op. Eigenlijk weet ik ook niet waar ze wonen en ik heb geen auto of rijbewijs dus dat word ook niet echt wat. Ik twijfel ontzettend. Wat vinden jullie?

Citaat van: *Amanda* op  8 november 2007, 22:03:52
Hey Anja,

Ja daar heb je ook wel weer gelijk in. Ik heb het even nagevraagd of hij 'schreeuwt' (dat deed Jessy) maar ze zeggen dat hij heel vaak hallo zegt en tegen je fluit om te communiceren. Dat vind ik dan wel weer geweldig. Met Punky ging het wel weer goed. Ik denk dan ook wel weer dat er een verschil is tussen dat roepen en schreeuwen van Jessy en het fluiten van een mannetje.

Ik heb foto's van hem gekregen en ik moet echt eerlijk bekennen dat ik hem helemaal geweldig vind! Misschien weten jullie wel dat mijn vriend en ik eerst op zoek waren naar een witmasker man. We hebben toen 8 weken bij een kweker gewacht en die bleek ons later voor de gek te hebben gehouden. 8 weken voor niks gewacht. En wat blijkt... (je voelt het al wel aankomen) het is een witmasker man! Dit maakt het best moeilijk hoor! Ene kant denk ik: het is beter van niet, misschien vind mijn pa het toch te lawaaiig. En gaat dat goed? (2 popjes en 1 man) Andere kant heb ik zoiets van: Je gunt dit valkje een 2de kans, ook nog eens bij 2 mooie dames! Keuze genoeg zou ik zeggen. Ik wil misschien over een paar jaar ook gaan kweken en het is de mutatie die we al een hele tijd wouden hebben.

Zijn er nog meer mensen met wat advies?

Hier zijn de foto's:









O ja zou ik zowat vergeten te vertellen:

Ze wonen in Doetinchem. Dat is een uur rijden van ons vandaan. Ze willen hem zelfs komen brengen!!! Dat was ook nog eens een punt waar ik over nadacht. Ze hebben hem nu tijdelijk Cor genoemd (vernoemd naar een zwerver daar, dat vond hun zoontje wel toepasselijk) maar die naam zouden we dan wel veranderen.

Groetjes Amanda


Anja

Hoi Amanda,

Dit is wat ik in je boekje heb geantwoord.

Het is een beslissing die jij zelf moet maken. Dat kunnen wij voor jou niet.

Waar ik bang voor ben is dat je vader het toch te lawaaierig gaat vinden en dat gaat dan ten koste van je valkje.

Groetjes Anja

Rianne

Hoi,

je hoeft je niet verplicht te voelen om dit valkje in huis te nemen. En als je het wel heel graag wilt, overleg het dan in ieder geval met je vader. Als hij er niet achter staat, zou ik het niet doen. Beter voorkomen dan genezen.

*Amanda*

Hey Rianne,

Ik voel me niet verplicht maar het lijkt me gewoon geweldig als ik hem een goed huis kan geven. Ik heb het er met mijn ouders over gehad en ze vinden het wel goed.

Groetjes Amanda

♥Debby♥

Dus "cor" komt jouw kant op??? wat leuk zeg!!!

hij is mooi hoor.. en wat leuk dat hij kan praten..

zonde toch dat sommige baasjes zo'n beestje dan zomaar per ongeluk expres weg laten vliegen.. zo onnodig.. zet hem dan desnoods gratis op marktplaats.. dat is nog altijd vele malen beter dan weg laten vliegen..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Amanda*

Hey Debbeltje,

Inderdaad, 'Cor' komt onze kant op. Ik heb net een mailtje van de mensen gehad die hem nu hebben en ze komen hem zaterdag brengen! Echt geweldig! We gaan hem wel een andere naam geven hoor, we vinden Cor niet zo'n leuke naam.

Ik vind het ook heel erg raar dat mensen dat zomaar kunnen doen. Ik zou dat echt niet kunnen met mijn schatjes! En Cor moet een heel lief en vrolijk vogeltje zijn dus ik snap het echt helemaal niet! Ik ben super benieuwd hoe het gaat zijn met hem. Onze Yuna is ook heel erg vrolijk. Ik hoop dat het goed gaat klikken tussen die 3.

Hoe het allemaal verder gaat, is later te lezen in ons boekje.

Groetjes Amanda