28 maart 2024, 11:41:08

Ontwormen jonge valkjes

Gestart door *Petra*, 7 november 2007, 17:26:11

« vorige - volgende »

*Petra*

Bij onze plaatselijke dierenwinkel heb ik, voor het ontwormen van mijn jongste valkjes van 8 weken oud, "Anti-Parasiet 25" van Bogena meegekregen. Het is een pipet, die je in de nek op de huid moet aanbrengen in één keer.
Ken je dit product, en heb je er goede of slechte ervaringen mee, laat het me dan aub even weten.
Ik weet ook niet zeker of het wel noodzakelijk is om nu al te doen, heb je daar een mening over? Ik hoor hem graag!

Bedankt voor je reactie,
Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Sanna

Moeten valkjes niet een bepaalde minimumleeftijd hebben voordat je mag ontwormen? En volgens mij hoeven binnenvalkjes eigenlijk niet ontwormd te worden, ik dacht dat dat alleen voor buitenvoliere vogels gold.

Groetjes, Sanna

♥Debby♥

Ik vind het zo raar dat je het in de nek moet doen.. 't lijkt me toch dat een valkje het "binnen" moet krijgen.?


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

oh.. hahaha.. antwoord al gevonden..

dit stond hier op de shop..

Anti-Parasiet 25 vogel 2pip.


Bogena Anti-Parasiet bestrijdt spoelwormen, (luchtpijp)mijten en luizen. Het product is verpakt in handige knijppipetten die in een keer in de nek van het dier kunnen worden toegediend, waardoor overdosering wordt uitgesloten. De werkzame stof van het product wordt opgenomen via de huid en biedt vier weken lang bescherming tegen in- en uitwendige parasieten. Anti-Parasiet 25 is geschikt voor middelgrote vogels als beo's en valkparkieten.


Prijs: 3,95 euro


Ik vraag me wel af of die kleintjes dit wel nodig hebben?


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Petra*

Hoi Sanna en Debbie,

Na het lezen van diverse verhaaltjes hier, denk ik dat ik het maar niet toedien  ::).
Vooral van Esther geloof ik, waar zelfs valkjes dood zijn gegaan  :-\.
Maar Debbie, dan weet je dat het een weloverwogen keus is geweest, en geen "nalatigheid" van mijn kant.

Bedankt,

Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

Nee hoor, je hoeft duuk van mij niet te ontwormen..

zit echt wel goed..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

bobbie

Binnenvogels hoeven niet ontwormd te worden. Ik begrijp dat je vogels geboren zijn uit binnenvogels?

Mijn vogelarts zegt dat eigenlijk alleen buitenvogels ontwormd dienen te worden.

Daarbij komt dat je valkjes jonger dan 3 maanden niet mag  ontwormen.

Groetjes, Nel :)

*Petra*

Bedankt Nel! Helemaal gerustgesteld !


Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !