4 mei 2025, 06:13:43

Kanssplit geelwang

Gestart door Jacqueline, 1 november 2007, 20:51:42

« vorige - volgende »

Rianne

Het liefst een ervaren koppel natuurlijk :) Het is alleen wat lastig te plannen, want zowel het geelwang koppel als het pleegkoppel moeten een blok hebben en eitjes gelegd hebben. Je kunt niet zomaar eitjes in het blok van het pleegkoppel doen en hopen dat ze gaan broeden. Nu kun je een onbebroed ei ongeveer 2 weken bewaren dus je hebt nog wat speling.

Jacqueline

Bedoel je dat als het reservekoppel een onbebroed ei heeft dat je dan nog 2 weken kan wachten.

govert

De geelwang prijzen zijn toch wel sterk gezakt.
Heb gisteren een geelwanggepareld pop verkocht met een gepareldcinnamon split bontgeelwang voor 70 euro.

Govert

Rianne

Je kunt eieren 2 weken bewaren, maar dan mag er niet op gebroed zijn. Dan is de ontwikkeling van het embryo namelijk al begonnen en kan dit weer afsterven.

Je geelwangen leggen eieren. Deze gaan onder het reservekoppel. Maar dit kan alleen als het reserve koppel ook eieren van zichzelf heeft gelegd. Hun eieren vervang je dan door de eieren van de geelwangen.
Mocht het zo zijn, dat de geelwangen eerder eieren hebben dan je pleegkoppel, kun je deze eieren direct verwijderen en nog 2 weken bewaren, tot je pleegkoppel ook eieren hebben.

Jacqueline

Maar als je de eieren van de geelwangen weghaalt waar bewaar je ze dan. Sterven ze dan niet af.

Rianne

Als je ze meteen de eerste dag weghaalt is er niks aan de hand. Je kunt een bakje met vogelzand vullen, en dan het ei met de punt naar beneden daarin zetten. Dan sterven ze niet af.

Silke *

Hoi,

Wat je vraag betreft over de prijzen, geelwang mannen kosten meer dan geelwang poppen omdat geelwang man x wildkleur WEL geelwang jongen kunnen kweken, maar wildkleur x geelwang pop NIET.

En om al je vragen te beantwoorden verwijs ik je hier naar:
http://valkparkietenbenelux.forumup.be/about403-valkparkietenbenelux.html
(3 pagina's met uitleg en info)

Het gaat over 3 geelwang koppels en vragen over het verleggen van de eitjes/jongen.

Daar vind je ALLE uitleg.

Groetjes
Silke x

Jacqueline

Citaat van: govert op  2 november 2007, 11:44:15
De geelwang prijzen zijn toch wel sterk gezakt.
Heb gisteren een geelwanggepareld pop verkocht met een gepareldcinnamon split bontgeelwang voor 70 euro.

Govert

Dus een koppel split geelwang man en geelwang cinnamon opaline pop voor 60 Euro is dus niet te veel.

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Jacqueline

Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties. Ik laat zondag wel even weten hoe het allemaal gegaan is en als wij volgend jaar gaan kweken met geelwangen zal ik nog wel vragen gaan hebben maar dat zie ik dan wel weer