3 mei 2025, 18:27:39

meer eten ?

Gestart door Annetjee, 2 november 2007, 22:02:23

« vorige - volgende »

Annetjee

Hoi

Mijn twee valkjes zijn de laatste tijd goed afgevallen.
Ze kwamen allebei wel moeilijk door de rui.
Ze krijgen echt genoeg te eten. Hun voer bakje is 12 cm doorsnee en 5 cm hoog. Hun bakje word elke 2/3 dagen zeker voor gevuld. Ze krijgen regelmatig iets lekkers zoals trosgierst en knabbel staven. Ook krijgen ze eivoer en van dat vogel grit (ofzoiets)
Weten jullie iets waarvan ze aankomen want ze echt best wel veel gewicht kwijt geraakt. Ik heb niet het idee dat ze ziek zijn. Het gewicht verlies is begonnen tijdens de rui.

hopelijk weten jullie iets

Groetjes annet

Anja

Hoi hoi,

Trosgierst, zonnepitjes. Verder zou ik het ook niet weten.

Groetjes Anja

Annetjee

Dankje.

Zouden het wormen kunnen zijn ???
Als ze het hebben. Kan je dat ergens aan merken??

Groetjes annet

Anja

Als ze wormen hebben dan blijven ze afvallen.
Zijn ze wel ooit ontwormd? Volgens mij moet je dat ook kunnen zien als ze poepen, komt dan de worm niet mee naar buiten?
Ik weet het niet. Mss het verstandig is om ze een keer te ontwormen.

Groetjes Anja

Annetjee

Uhm ik dacht wel dat ze ontwoord zijn.
Maar ik zal zeer binnekort even een ontwormings kuurtje halen. Misschien ga ik ook even langs bij de DA in het NOP

Anja

Het is natuurlijk nooit verkeerd om bij een da langs te gaan.
Let wel dat prventief ontwormen niet helpt. Je kunt het vergelijken met een paracetamol innemen om hoofdpijn te voorkomen.

Groetjes Anja

Annetjee

Maar als ze eventueel wormen hebben.Dan gaan iniedergeval de wormen weg. En hebben ze het niet dan kan het geen kwaad voor ze.
Maar ik zal even wat geld aan de kant zetten voor lekkere dingen voor de Flipje en Pepper.

dankje Anja

groetjes annet

Anja

Citaat van: Annetjee op  3 november 2007, 11:00:50
Maar als ze eventueel wormen hebben.Dan gaan iniedergeval de wormen weg. En hebben ze het niet dan kan het geen kwaad voor ze.
Maar ik zal even wat geld aan de kant zetten voor lekkere dingen voor de Flipje en Pepper.

dankje Anja

groetjes annet

klopt. Ik heb Yingo (nadat hij erg af ging vallen) ook ontwormd voor de zekerheid.

Graag gedaan hoor.

Groetjes Anja

Rianne

Hoi Annet,

veel beweging zorgt voor veel afvallen. Het kan dus ook zijn dat je valkjes gewoon mooi slank zijn. Hoeveel wegen ze?

Annetjee

Hoi

Flip weegt nu 84.8 gram en pepper 87 gram.
Dat zijn mooie gewichten. Maar voor dat ze in de rui kwamen weegde Flip 95 gram en pepper 112 gram.

Dus ik maakte me nog al zorgen omdat ze toch wel veel zijn afgevallen.