28 maart 2024, 16:34:30

onze valk sammy

Gestart door angelique_valk, 5 november 2007, 09:35:13

« vorige - volgende »

angelique_valk

Hoi allemaal

Sammy is nu ongeveer 7 weken en eet nog steeds pap wat ik wat dikker maak met eivoer zodat hij kan wennen aan zaadjes
Met trosgierst speelt hij maar eet er niet van zover ik kan merken.
Hij was kaal boven en op zn rug maar nu is dat biojna weer bedekt hij heeft zelfs nu een paar veertjes van zijn kuif die omhoog gaan.
Mijn vraag is moet hij nou al geleidelijk van de pap af?
Hij wil geen los eivoer eten is het goed dat ik het meng?
In zijn kooi krijst hij niet als ik hem er uit haal wel we vinden het veel leuker om hem er vaker uit te halen maar hij is eigenlijk nu nog maar alleen gezellig na het eten wat hij 2 x per dag krijgt komt dit vaker voor??

Groetjes angelique en sammy

♥Debby♥

Ik ben op een gegeven moment een bakje bij me gaan houden.. klein beetje pap, wat eikrachtvoer en een paar zaadjes.. steeds een beetje dikker.. en als diesel honger kreeg nam hij daar wat van.. dat hielden we hem dan voor..

dat krijsen kan ook ineens over zijn hoor.. was hier ook ineens gebeurd... zorgen dat er her en der iets te eten voor hem staat..  als hij bij me zat te bedelen zette ik hem bij het bakje met voer...   

Ik deed trouwens steeds minder pap en dus ook steeds minder water.. maar wel heel geleidelijk.. onze diesel is nu sinds een klein weekje helemaal zelfstandig.. dat is ineens wel hard gegaan..

je zou het nu in principe moeten redden met 1 papvoeding..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Lin

In de link die net gegeven is zie je hoeveel je moet voeren. Of je nu nog maar 1x moet geven is niet alleen afhankelijk van leeftijd maar meer van gewicht. Kijk dus goed naar de tabel en vraag anders. Mengen van eivoer kan maar geef het dan wel met een lepel. Je kan nu wel eivoer en kleine zaaadjes van grasprakieten en ook trosgierst in de kooi leggen. Dat kan al met 4/5 weken. Begin ie te krijsen dan een bak voer voor hem zetten en kijken hoe die daarop reageert.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

natacha

Arti heeft in het begin ook heel veel gekrijst, hij wou ook niet overschakelen en hij viel zelfs af toen we van 3 naar 2 papjes overgeschakeld waren.
Van de ene op de andere dag echter begon hij vanzelf te eten en was het krijsen volledig voorbij. Hij is nu een heel andere vogel, we genieten echt met volle teugen van hem.
Ik moet wel zeggen, ik zal nooit meer een valkje nemen met handopfok, ik had echt schrik dat Arti er niet door zou komen, en ik wist er eigelijk veel te weinig van.
Mijn volgende Valk haal ik pas als die oud genoeg is, dat is over 3 weken.

groetjes en veel succes


♥Debby♥

hier net zo hoor Natacha, eens maar nooit weer.. alleen in uiterste noodgevallen zou ik nog handopfok toepassen maar dan moet het echt nodig zijn.. het is een hele zorg en een stuk minder natuurlijk dan gevoed worden door de ouders.. ik heb er een superlief en mooi valkje aan over gehouden maar besef me achteraf goed dat het heel anders had kunnen lopen..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

natacha

Ja, inderdaad, ik stond zelfs snachts op om te kijken of alles goed was met arti, zo bezorgd.

Hoe gaat het ondertussen met Sammy??