19 april 2024, 23:43:45

em help ???

Gestart door Michiell, 4 november 2007, 19:42:54

« vorige - volgende »

Silke *

Pakken met handdoek of iets anders mag je nooit doen!

Het vertrouwen gaat dan weer hélemaal weg zijn tss je valkje en jij.
Dan mag je weer helemaal opnieuw beginnen  ::)

Gewoon rustig blijven praten tegen je valkje zodat ie je gwoon wordt enzo..

Silke x

Michiell

ja weet ik daarom doe ik het ook niet

Silke *

Ohja,

Als hij je aandacht vraagt, vooral NIET reageren.
Gewoon negeren dus  ;D

Anders leert hij het dat als ie roept dat ie aandacht krijgt.

Silke x

mariel81

hallo,ik persoonlijk vindt dat je je eigen gevoel achterna moet gaan,zo'n stappenplan is ideaal als hulpmiddel maar het moet wel bij jou en je valkje passen,ik heb mijn truus iets TE tam gemaak twant ze claimt me en is snel jaloers.ik zou zeggen hou het simpel en zet de kooi tussen 2 banken in of zo dat als je tv kijkt je toch bij hem/haar zit.doe dit een weekje en praat tegen je valkje zodat ze rustig wordt van je stem.als je zover bent ga je gewoon met een snoepstaafje de kooi in,terwijl je praat,dit doe je na zo'n 3 dagen.en vervolgens als je al pratende de kooi ingaat pak je het snoepstokje steeds korter vast zodat uiteindelijk je hand overblijft.ik heb totaal geen verstand van valkjes en dit heb ik zelf zxo bedacht met een beetje simpel verstand en gevoel.truus heeft tegen mij ook gehijgd en gedaan maar ze heeft nooit echt gebeten meer bluffen juist dan moet je je hand naar haar toe halen en laten merken dat je er niet van onder de indruk bent,het is ook een vorm van intimideren.zo heb ik het gedaan en in 2 dagen zat ze op mijn schouder,nu knuffelt z eme helemaal dood,en wilt ze alleen maar bij mij zijn,als ze me ziet dan wordt ze gek.hahahaha ik moet dus nu een tegenovergestelde gaan doen en madame een beetje indimmen.

grt mariel

Michiell

hey maar met men trosgierst als ik het hem wilt geven "loopt " ie weg wat moet ik daaraan doen?

mariel81

vol blijven houden de aanhouder wint zeg maar.blijkbaar wilt hij uit angst/dominantie de confrontatie niet aan.als hij ervan weg loopt dan ga ke hem heel erg voorzichtig achterna zodat hij de confrontatie wel aan moet gaan en zo komt hij erachter dat hij er niet bang voor hoeft te zijn.dus heel erg rustig aanhoudend achter hem aan gaan,weet je wat ook nog een truckje is mischien een beetje gemeen maar het werkt wel(dit doe ik nu met de grasparkiet van mijn kids(die is erg hyper)gewoon een heel erg klein beetje eten in zijn bakje doen maar wel zo weinig dat hij een beetje honger houdt.de rest van het voer zet je op tafel in een bakje en gaat er dan zel fook bij zitten of je voert hem vanuit je hand.dan moet hij wel en gleoof me als hij echt honger heeft dan komt hij wel hoor.
hahaha.
succes en hou me op de hoogte ben heel benieuwd hoe het gaat.

grt mariel en truus

Michiell

7 november 2007, 14:49:04 #21 Last Edit: 7 november 2007, 15:22:52 by Michiell
hehe thx bedankt :p maar andere voorstellen zijn ook altijd welkom hoor ;)

Michiell

jaa tis gelukt hij heeft al uit men hand gegeten !! :D toch 2cm ervan


Silke *

Héj Michiel,

WAAAAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUW SUPER HOOR!  ;)

Hij doet het egt goed hè?!

Laat nog weten wnnr hij op je hand zit    ;) ;D

Silke x  :-*

Michiell

ja zal ik doen :D mrc ;)

Silke *

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Michiell

en met men vingers moet ik dat dan ook doen hem achterna gaan?
of wat moet ik dan doen?

Yvette

Ik vind het heel erg goed van je dat je al een beetje voor mekaar hebt gekregen

mariel81

hoi hoi super,ik ben een tijdje offline geweest problemen met mijn internet verbinding.
zi eje nu wel de aanhouder wint,inmiddels heb ik de grasparkiet ook al super tam gekregen.

maarre truus,.......die is echt verwent want als ze me ziet schreeuwt ze haar kop eraf.
hahahha :-\