19 april 2024, 23:59:16

tam gemaakt binnen 2 dagen

Gestart door mariel81, 21 oktober 2007, 15:34:02

« vorige - volgende »

mariel81

hallo allemaal,
ik ben nieuwe hier op deze site en heb sinds 3 weken een jong valkparkietje aangeschaft.ik heb altijd grasparkietjes gehad en miste het gefluit in de kamer best wel.haar naam is "truus".vond ik wel een leuke naam niet zo gebruikelijk.
ik heb truus binnen 3 dagen(echt waar!)hand tam gemaakt.
vraag me niet precies hoe maar het is zo.ik ben ook geen professionele vogelkenner of zo,ik heb enkel mijn instinct gevolgd.ze zit bijna nooit in de kooi,alleen als ik weg ga,ga eten,of naar bed ga dan gaat ze erin en het kooitje dicht.
ik heb haar in korte tijd geleerd,commando "op" als ze op de hand/vinger moet gaan zitten(dit is erg handig voor mijn dochtertjes)kusje geven en aaien.nu sinds een paar dagen kot ze regelrecht op mijn schouder zitten en aanvliegen en ze is me de hele dag aan het roepen.
ook heb ik nu sinds 2 dagen geleerd dat ik haar kan aaien/kroelen op haar rugje en kopje.ik vind het grappig want dan gaat ze zo'n beetje knorren.,ook als ze op mijn schouder zitten en geeft ze me kopjes.het is net een poes.
het is me duidelijk dat ze dit echt fijn vindt maar wat is precies de betekenis van het knorren want nu doet z het ook als ze in de kooi zit en ik kom haar halen. ;D ;D ;D ;D

dus dat wil ik graag weten voor de rest als iemand vragen heeft over tam maken dan meld je maar,misschien dat ik je kan helpen met mijn tips hoe ik het heb gedaan.waarschijnlijk heb ik gewoon een hele erge intelligente vogel of zo???hahhahaha grt Mariel

Sanna

Hallo Marie,

Welkom op dit forum. Leuk dat je jezelf en Truus even voorstelt. Geweldig dat ze zo snel tam is geworden zeg! Maar dat zal ook inderdaad wel aan haar karakter liggen hoor ;). Ik heb vroeger een grasparkiet gehad die ik ook binnen een paar dagen tam had. En dat terwijl hij gewoon van een vogelmarkt kwam. Maar ieder vogeltje is anders en er zijn ook vogeltjes die gewoon niet tam te krijgen zijn. Heel veel plezier verder met je valkje. Ga je er nog eentje bijnemen op den duur?

Groetjes, Sanna

mariel81

hoi hoi,
nee ik neem er geen meer bij ik vindt het wel veel te leuk zo alleen wordt ze een beetje extreem in het aandacht vragen en knuffelen,dan moet ik een beetje inperken.ze maakt nu geluiden ,ze lijkt net op een oude piepende krakende deur.echt geen gehoor.de kinderen hebben van de buurvrouw een grasparkietje van 6 weken oud gekregen dus daar ga ik  nu mee aan de slag.
hahaha.als ik sávonds op de bank lig komt truus er regelmatig bij,ze lijkt net op een hond dan,ze legt aan kopje plat op mijn bosrt of tegen me gezicht aan,ik wist niet dat jer zo'n plezier kon hebben met een vogen en je zo'n goed kontakt kon leggen.zelfs mijn man(een echte achterhoekse lompe boer)is verkocht van truus.hihihihi dan diet ze het toch goed!hahahah

Bello

Zozo

Dat gaat hier goed zeg, en natuutlijk kun je zeker van valkjes genieten.

Ik zie het in gedachten al zitten, je man en zo'n klein valkje.

super!!!!

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

mariel81


ja he???ze is ook echt fotogeniek.
ze zit gelukkig niet mee rzo te schreeuwen om aandacht e.d.ik was een x zo boos op haar dat ik de hele dag een handdoek over de kooi heb gehangen hahahha :P
sindsdien is mevrouw genezen blijkbaar wan tze begint ook al in de kooi te spelen en zo.