verschillende soorten vogels in 1 kooi

Gestart door Gortepap, 7 november 2007, 23:14:29

« vorige - volgende »

Gortepap

Hallo, Is het mogelijk om een grasparkiet bij valkparkieten te plaatsen. Ik heb nu 2 valkparkieten in een grote papegaaienkooi zitten en een pas gekregen grasparkiet in een kleine kooi zitten.

Gerda

Hoi,

Ik zou eerst de kooien naast elkaar zetten en kijken hoe ze op elkaar reageren. Doe dit wel na het verstrijken van de quarantaineperiode.

Ik heb zelf ook valkjes en grasje, maar niet bij elkaar in een kooi. Grasjes zijn vaak druk en opdringerig, valkjes zijn rustiger en toleranter. Ze laten zich soms door zo'n klein grasje helemaal in een hoek drukken.

Als ze allemaal tam zijn kun je ze buiten de kooi met elkaar kennis laten maken.

Maar mijn eerste reactie zou eigenlijk zijn, liever niet doen. Want op een kleine ruimte zitten ze wel erg dicht op elkaar, in een grote voliere kunnen ze elkaar nog uit de weg gaan.

Groetjes, Gerda


carco

Mijn moeder heeft 2 valkparkieten in 1 kooi zitten en dat gaat heel goed.
Soms is het mannetje van de valk wel eens wat kattig naar de parkiet toe juist.
Ze mogen bij haar wel bijna iedere dag rondvliegen: misschien dat dat scheelt, alhoewel ze elkaar wel volgen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




vickie

Hey,

Grasparkieten en valkjes kunnen wel samen, maar niet altijd. Het hangt een beetje van het grasje af. Ik heb het zelf ook al geprobeerd maar durf nu geen grasparkieten met valkparkieten meer samenzetten. De grasjes waren veel baziger en 'agressiever' dan de valkjes, wat leidde tot nogal bloederige ruzietjes. De valkjes waren meestal een kuif kwijt, of een staart,... Als ze samengezet worden in een buitenvoliere zou het wel moeten kunnen, maar ik zou dit niet doen in een gewone kooi. Ze moeten inderdaad de gelegenheid hebben om elkaar te ontlopen.

Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

Mara

Hoi hoi

Ik heb 12 valkparkieten een gelijk aantal grasjes. Dat gaat bij mij goed samen maar ze hebben dan ook een ruime  voliere tot hun beschikking. Het gaat wel, maar het is niet altijd aan te raden. Vooral niet als je wilt gaan kweken.

mara